به گزارش تماس نیوز، شرکت فناوری ابر آروان، بیانه زیر را در وبلاگ خودش منتشر نمود.
پس از حملات گستردهی هکرها به زیرساخت پردازش ابری آروان در آسیاتک و بروز اختلالوظیفهی خود میدانیم در راستای آگاهی مشتریانمان و شفافیت، بهشکل مستمر شما را در جریان آخرین وضعیت قرار دهیم.
ابر آروان گزارش فنی این حادثه را پس از پایان فرآیند کالبدشکافی (Forensics) با اطلاعات کامل منتشر خواهد شد.
با عذرخواهی مجدد از تمام کسبوکارهای آسیبدیده، نهایت تلاشمان را میکنیم تا وضعیت به حالت عادی برگردد و خود را متعهد میدانیم که خسارتهای واردشده را طبق SLA جبران کنیم. توضیحاتی برای رفع مشکل ابرک بازیابی شده در دسترس قرار دادهایم.
در ادامه، تایملاین اطلاعرسانیهای ابر آروان در مورد این حمله در شبکههای اجتماعی را میخوانیم. این مطلب بهروزرسانی میشود…
۱۵:۰۷ عصر شنبه ۳۰ اسفند
همکاران ما از شب گذشته با کمک یک تیم آلمانی در تلاشند تا کلاستر ذخیرهسازی را با سرعت بالاتری پایدار کنند.
کماکان همهی آروانیها در حال رفع مشکلات هستند تا هر چه سریعتر ابرکهای باقیمانده نیز در دسترس قرار گیرند.
۲۲:۴۶ شب جمعه ۲۹ اسفند
از صبح امروز در کلاستر ذخیرهسازی ناپایداری وجود دارد. به دو دلیل:
۱. درخواست بسیار بالا برای بکاپ و ترمیم فایل سیستم ابرکها
۲. اجبار فنی به افزایش منابع که منجر به Rebalance وضعیت دیسکهای کلاستر میشود.
در خوشبینانهترین حالت کلاستر از ظهر شنبه مجدد پایدار خواهد شد و پس از آن همکارانم به سرعت فرآیند ترمیم فایلسیستمها و تهیه نسخه پشتیبان را ادامه خواهند داد.
در آستانه سال نو، اطمینان میدهیم، در هیچ لحظهای از شبانهروز دست از تلاش برای پایداری وضعیت سرویس برنخواهیم داشت.
۱۸:۴۴ عصر جمعه ۲۹ اسفند
با پوزش از شما، دیسکهای دیتاسنتر آسیاتک ابر آروان بهدلیل افزایش شدید بار، با کندی مواجه شده و دسترسی کاربران با اختلال همراه است.
همکاران ما در تلاش برای رفع این کندی هستند. از شکیبایی شما سپاسگزاریم.
۱۶:۴۷ عصر جمعه ۲۹ اسفند
متاسفیم که فرآیند بازیابی باعث اختلال در تعداد قابل توجهی از فایلسیستمهای مشتریان شده و میزان تیکت و تماس از ظرفیت تیم پشتیبانی ما بیشتر شده است.
اطمینان میدهیم تمامی همکارانمان در تمام تیمهای فنی و همهی پارتنرهای آروان درحال سرعت بخشیدن به این فرآیند هستند. از صبوری شما سپاسگزاریم.
۱۲:۵۳ ظهر پنجشنبه ۲۸ اسفند
بهمنظور تسهیل پشتیبانگیری فایلها، برای تمام کاربران آسیاتک ابر آروان، محصول فضای ذخیرهسازی ابری تا پایان فروردین رایگان خواهد بود.
تمام مشتریان دیتاسنتر آسیاتک ابر آروان میتوانند با استفاده از S3 Browser یا سایر روشهای مرسوم، فایلهای بکآپ خود را روی فضای ابری ذخیره کنند.
۸:۴۵ صبح پنجشنبه ۲۸ اسفند
اگر برای رفع مشکل ابرک بازیابی شده، نیاز به راهنمایی بیشتری داشتید از لینک زیر کمک بگیرید یا با پشتیبانی در تماس باشید:
https://www.arvancloud.com/help/fa/article/360020557460
لازم به ذکر است با توجه به قطعی سرویس و براساس بالاترین سطح SLA حساب ماهانهی شما، به کیف پولتان اضافه خواهد شد. علاوه بر آن میزان مبلغ کسر شده از حسابتان در مدت زمان اختلال، به کیف پول شما برگشت داده میشود.
۶:۱۴ صبح پنجشنبه ۲۸ اسفند
سرویس از ۴ بامداد به تدریج در حال بازگشایی است.
قدردان همدلی و صبوری شماییم و باید شرمندگی عمیق خودمان را در برابر اعتماد شما ابراز کنیم.
تا پایان امروز امکان بروز ناپایداری وجود دارد، برای عیبیابی احتمالی در کنار شماییم و بالاترین سطح SLA را برای تمامی کاربران پرداخت خواهیم کرد.
در این لحظه باید قدردان زحمات همدلانه همکارانمان هم باشیم که کماکان به صورت ۲۴ ساعته در حال رصد کردن و رفع مشکلات احتمالی هستند.
به زودی آروان، گزارش فنی این رخداد را منتشر خواهد کرد.
۱۷:۵۳ عصر چهارشنبه ۲۷ اسفند
وضعیت استوریج پایدار شد.
در حال تست و رفع اشکال نهایی برای باز کردن دسترسیها هستیم.
۱۵:۱۰ عصر چهارشنبه ۲۷ اسفند
در حال حاضر ۹۷.۳ درصد از دادههای کلاستر ذخیرهسازی را بازیابی کردهایم، اما به دلیل یکپارچگی دادهها هنوز امکان بهرهبرداری از آن وجود ندارد.
۱۰:۲۹ صبح چهارشنبه ۲۷ اسفند
فرآیند بازیابی بیوقفه ادامه دارد. همزمان در حال انجام عملیات Forensics و جلوگیری از بروز مجدد مشکل به هنگام برقراری سرویس هستیم.
۵:۲۱ صبح چهارشنبه ۲۷ اسفند
تا الان در حدود ۹۰ درصد از اطلاعات سرورهای ابری، به کمک نسخههای پشتیبان بازیابی شده است. فرآیند احیای کلاستر ادامه دارد.
۲:۱۶ بامداد چهارشنبه ۲۷ اسفند
اختلالات ۳ روز گذشته در زیرساخت IaaS، مرتبط با این موضوع بوده.
سرویسهای CDN و DNS دارای شبکه مستقل هستند و تحت تاثیر این رخداد قرار نگرفتهاند.
بررسی و تلاشهایمان در محل دیتاسنتر ادامه دارد.
۰۰:۴۷ بامداد چهارشنبه ۲۷ اسفند
بر اساس بررسیهای ما تا به اینجا، حملات با هدف تخریب و حذف اطلاعات انجام شده و نشت اطلاعات مشتریان اتفاق نیفتاده است.
۰۰:۲۰ بامداد چهارشنبه ۲۷ اسفند
به دلیل حملات گسترده هکرها روی زیرساخت پردازش ابری آروان در آسیاتک و برای جلوگیری از آسیب به دیتای مشتریان، موقت تمام دسترسیها به این دیتاسنتر قطع شده است.
به شما اطمینان میدیم که با تمام توان در محل دیتاسنتر در حال بررسی و رفع مشکل هستیم.
خواهشمندیم پلنهای Disaster Recovery خود را فعال کنید.
به محض رسیدن به نتایج جدید این گزارش را تکمیل میکنیم.