آغاز موفقیت آمیز مأموریت Crew-9 توسط ناسا و اسپیس ایکس

ناسا و اسپیس‌ایکس مأموریت Crew-9 را به عنوان یک رویداد کلیدی در تحقیقات علمی و برنامه عملیات ایستگاه فضایی با موفقیت آغاز کردند. به گزارش تک‌ناک، این مأموریت با هدف انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام شد، که به دنبال ادامه همکاری‌های موفق قبلی بین ناسا و اسپیس‌ایکس بود. ناسا، نیک هیگ ، روسکوسموس […] نوشته آغاز موفقیت آمیز مأموریت Crew-9 توسط ناسا و اسپیس ایکس اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۸ مهر , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  0
آغاز موفقیت آمیز مأموریت Crew-9 توسط ناسا و اسپیس ایکس

ناسا و اسپیس‌ایکس مأموریت Crew-9 را به عنوان یک رویداد کلیدی در تحقیقات علمی و برنامه عملیات ایستگاه فضایی با موفقیت آغاز کردند.

به گزارش تک‌ناک، این مأموریت با هدف انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام شد، که به دنبال ادامه همکاری‌های موفق قبلی بین ناسا و اسپیس‌ایکس بود.

ناسا، نیک هیگ ، روسکوسموس و الکساندر گوربونوف را با راکت فالکون ۹ برای یک مأموریت پنج‌ماهه به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) از کیپ کاناورال اعزام کرد.

ناسا و شرکای مأموریت در ۲۷ سپتامبر یک کنفرانس خبری پیش از پرتاب برگزار کردند و پرتاب در ساعت ۱:۱۷ بعدازظهر به وقت شرقی (EDT) شنبه ۲۸ سپتامبر، طبق برنامه از مجتمع پرتاب فضایی ۴۰ در ایستگاه فضایی نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا با موفقیت انجام شد.

ناسا و اسپیس‌ایکس با موفقیت پرتاب مأموریت Crew-9 را انجام دادند

Crew-9 اولین مأموریت پرواز فضایی انسانی است که از این سکو پرتاب شد و فضانورد ناسا نیک هیگ، فرمانده و فضانورد روسکوسموس الکساندر گوربونوف، متخصص مأموریت را برای یک مأموریت علمی پنج‌ماهه به آزمایشگاه مداری می‌برد.

کن باورسوکس، معاون مدیر ناسا در اداره مأموریت‌های عملیات فضایی گفت: «ما به یک سکوی پرتاب دیگر یعنی مجتمع پرتاب فضایی ۴۰، منتقل شدیم و این یک انعطاف‌پذیری عالی است که توانستیم از سکوی پرتاب ۳۹A یا مجتمع پرتاب فضایی ۴۰ برای پرتاب‌ها استفاده کنیم. من به تیم خدمه تجاری، تیم ایستگاه فضایی بین‌المللی و شرکای ما در اسپیس‌ایکس و کاری که برای آماده‌سازی پرتاب انجام داده‌اند، بسیار افتخار می‌کنم.»

در این جلسه رهبران ناسا و اسپیس‌ایکس پیش‌نمایشی از پرتاب مأموریت SpaceX Crew-9 ناسا ارائه دادند و یک افسر هواشناسی پرتاب از نیروی فضایی ایالات متحده پیش‌بینی آب و هوا را ارائه کرد.

نوشته آغاز موفقیت آمیز مأموریت Crew-9 توسط ناسا و اسپیس ایکس اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow