سجاد بنابی نایب رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به مهر درباره شکایت بخشی از کاربران از افت کیفیت اینترنت گفت: کیفیت از نظر ما پایین نیامده و مشکلی در شبکه ارتباطی دیده نمیشود. بررسی نشان میدهد که در حال حاضر سرعت شبکه خوب است و با توجه به افزایش ظرفیت، مشکلی از بابت زیرساخت ارتباطی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه ظرف دو روز گذشته نیز اشکالی در شبکه مشاهده نشده است، افزود: اما اینکه گفته میشود کاربر با مشکل کیفیت مواجه است، باید در دریافت سرویس از نظر سرعت دانلود و آپلود اپراتورها مورد بررسی قرار گیرد.
این مقام مسوول درباره احتمال کاهش عمدی کیفیت شبکه توسط اپراتورها، توضیح داد: اپراتور قطعا این کار را نمیکنند، چراکه کاهش عمدی کیفیت باعث ضرر اپراتور شده و کاربر میتواند به اپراتور دیگری مهاجرت کند. ضمن اینکه اپراتور بر مبنای پهنای باند به شرکت زیرساخت هزینه پرداخت میکند و البته هزینه ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان نیز از سوی شرکت زیرساخت از اپراتورها دریافت نشد.
بنابی با اشاره به افزایش ظرفیت شبکه اظهار کرد: گزارش شبکه نشان میدهد که با وجود افزایش ظرفیت، مصرف به نقطه اشباع نرسیده است تا مشکلی ایجاد شود. هرچند در ابتدای شیوع کرونا و شروع خانه نشینی کاربران، با توجه به افزایش مصرف و ارایه بسته ۱۰۰ گیگابایتی از سوی اپراتورها، با مشکل کمبود ظرفیت و اشباع اپراتورها مواجه شدیم. اما پس از آن با افزایش طرفیتی که از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورها صورت گرفت، این اشکال برطرف شد و هم اکنون هیچ جای شبکه به ظرفیت اشباع نرسیده است.
نایب رییس شرکت ارتباطات زیرساخت رشد ظرفیت شبکه را پیوسته دانست و تصریح کرد: این طور نیست که افزایش ظرفیت، تنها یک بار اتفاق بیفتد. ما هر روز در حال افزایش ظرفیت شبکه ارتباطی با توجه به نیاز لایههای مختلف شبکه هستیم و این اقدام سالهاست که اتفاق میافتد. اما اینکه بگوییم هم اکنون ایرادی وجود دارد، نه ایرادی نمیبینیم.
1