اخبار فناوری، اخبارتکنولوژی، اخبار علمی و پزشکی، شبکه های اجتماعی، کسب و کار و استارتاپ ها

آیا گوگل در پی حذف کوکی ها، دنبال ویژگی جدیدی برای ردیابی کاربران است؟

1 8

گوگل در حال بررسی گزینه ای مانند ویژگی جدید ضد ردیابی اپل است ، طبق آخرین اطلاعاتی که صنعت اینترنت دارد این غول فناوری به آرامی از پروتکل های بخش حریم خصوصی کاربران استقبال می کند.

به گزارش تماس نیوز، در داخل ایالات متحده ، غول جستجو در حال بحث در مورد اینكه چگونه می تواند جمع آوری داده ها و ردیابی بین برنامه ها را در سیستم عامل Android به روشی سخت تر از راه حل اپل محدود كند ، گفت: کاربران خواستار شناسایی نشدن در مورد برنامه های خصوصی خودشان هستند.

Google در تلاش است تقاضای فزاینده مصرف کنندگان آگاه به حریم خصوصی و نیازهای مالی توسعه دهندگان و تبلیغ کنندگان را متعادل کند. واحد Alphabet Inc. به دنبال دریافت ورودی از این ذینفعان است ، این به معنی این است که این غول فناوری به تدریج در حال ایجاد یک استاندارد جدید حریم خصوصی برای مرور وب به نام Privacy Sandbox است.

گوگل سالانه با بیش از 100 میلیارد دلار فروش آگهی دیجیتال ، علاقه مند به کمک به شرکا برای ادامه درآمدزایی با هدف قرار دادن تبلیغات به کاربران دستگاه Android و اندازه گیری عملکرد نقاط بازاریابی است.

سخنگوی Google در بیانیه ای گفت: “ما همیشه به دنبال راه هایی برای همکاری با توسعه دهندگان هستیم تا ضمن حفظ امکان استفاده از اکوسیستم برنامه سالم و با پشتیبانی آگهی ، تکریم حریم خصوصی را نیز افزایش دهیم.”

اپل در به روزرسانی نرم افزاری آیفون و آیپد که iOS 14.5 و iPadOS 14.5 نامیده می شود ، ویژگی جدیدی به نام App Tracking Transparency اضافه کرده است. این ابزار به کاربران این امکان را می دهد که آیا برنامه ها می توانند داده های مربوط به آنها را از طریق برنامه ها و وب سایت های دیگر جمع آوری کنند یا نه. این اقدام قریب الوقوع صنعت تبلیغات دیجیتال را متزلزل کرده است. فیس بوک و دیگر شرکت ها شکایت کرده اند که این ویژگی توانایی آنها را در ارائه موثر تبلیغات شخصی و درآمدزایی محدود می کند.

کاربران می گویند که راه حل Google سختگیرانه تر است و برای پیگیری داده ها مانند Apple نیازی به تغییر با این سرعت نیست. ایجاد یک گزینه جایگزین اندرویدی برای ویژگی مانند اپل هنوز در مراحل اولیه است و Google تصمیم نگرفته است که چه زمانی ،و چگونه این تغییرات ادامه یابد.

بحث های پیرامون راه حل Android Google نشان می دهد که می تواند مشابه تغییرات برنامه ریزی شده مرورگر وب Chrome باشد. این شرکت در سال 2020 گفت که قصد دارد کوکی ها را در مدت دو سال در Chrome حذف کند. گوگل در اوایل سال جاری دوباره این طرح را تأیید کرده است. کوکی ها روشی است که وب سایت ها می توانند کاربران را در سراسر وب ردیابی کرده و به آنها تبلیغات شخصی تری ارائه دهند.

طرح جایگزین کوکی Google ، معروف به Privacy Sandbox ، برخی از تبلیغات را با جمع آوری اطلاعات کمتر خاص کمتر  محدود می کند. به عنوان بخشی از این راه حل ، این شرکت فناوری جدیدی را به نام Federated Learning of Cohorts توسعه داده است که به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد گروههایی از افراد را که دارای علایق مشابه هستند و نه افراد را هدف قرار دهند. گوگل احتمالاً رویکرد مشابهی با اندروید را نیز در پیش خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://bittly.ir/Tg7Yd
نمایش نظرات (1)