در بیانیه ای آمده است که این بخش تقریباً شش سال ضرر و زیان در حدود ۴/۵ میلیارد دلار را وارد بدنه ال جی وارد نموده است و کنار گذاشتن این بخش به ال جی اجازه می دهد تا روی مناطق رشد مانند اجزای وسایل نقلیه الکتریکی ، دستگاه های متصل و خانه های هوشمند(iOT) تمرکز کند.
در روز های حال خوش ال جی با تعدادی از نوآوری های تلفن همراه از جمله ارائه دوربین های فوق العاده، به بازار عرضه شد و یک بار در سال ۲۰۱۳ سومین تولید کننده بزرگ تلفن های هوشمند در پشت سامسونگ و اپل قرار گرفت.
اما بعداً ، مدل های پرچمدار آن هم از نظر نرم افزاری و هم از لحاظ سخت افزاری افول کردند که همراه با به روزرسانی های نرم افزاری کندتر ، نام تجاری ال جی را کمک به فراموشی برد. تحلیلگران همچنین از این شرکت به دلیل عدم تخصص در بازاریابی در مقایسه با رقبای چینی انتقاد کرده اند.
در حال حاضر سهم جهانی آن تنها حدود ۲٪ است. طبق ارائه دهنده تحقیق Counterpoint ، این شرکت در سال گذشته ۲۳ میلیون تلفن وارد بازار کرده است که در مقایسه با ۲۵۶ میلیون برای سامسونگ، عدد ناچیزی است.
این شرکت علاوه بر آمریکای شمالی ، حضور چشمگیری در آمریکای لاتین دارد ، جایی که به عنوان برند شماره ۵ رتبه بندی می شود.
این در حالی که مارک های معروف دیگر موبایل مانند نوکیا ، HTC و بلک بری نیز افول کرده اند، اما هنوز به طور کامل ناپدید نشده اند.
انتظار می رود که بخش هوشمند تلفن های ال جی – کوچکترین بخش از پنج بخش آن ، با حدود ۷ درصد درآمد – تا ۳۱ ژوئیه از لیست بازار حذف شود.
در کره جنوبی ، کارمندان این بخش به سایر مشاغل و شرکتهای تابعه LG Electronics منتقل می شوند در حالی که در جاهای دیگر تصمیمات مربوط به استخدام در سطح محلی گرفته خواهد شد. ال جی پشتیبانی خدمات و به روزرسانی های نرم افزاری را برای مشتریان از محصولات تلفن همراه موجود برای مدتی فراهم خواهد کرد که بسته به منطقه متفاوت خواهد بود.
منابع آگاه از نیز گفتند ، گفتگوها برای فروش بخشی از تجارت به Vingroup Vietnam به دلیل اختلاف در شرایط فروش کنار گذاشته شد.