اخبار فناوری، اخبارتکنولوژی، اخبار علمی و پزشکی، شبکه های اجتماعی، کسب و کار و استارتاپ ها

فیس بوک طیف وسیعی از ابزارهای صوتی جدید خود را رونمایی کرد

فیس بوک مدت ها و پس از موفقیت چشمگیر کلاب هاوس در فضای مجازی با فناوری ابزارهای صوتی دست و پا می زد تا خود را در این حیطه نیز مطرح کند، اما اکنون فیس بوک با اعلام طیف وسیعی از گزینه های جدید اجتماعی صوتی در میان برنامه های خود ، به دنبال تلاش برای دستیابی به روند هدایت شده توسط کلاب هاوس، این امر را بطور رسمی اعلام کرد.

0

تاریخچه بروز رسانی فیس بوک حاکی از آن بود که همیشه قصد داشت به نوعی کلاب هاوس را به طریقی کپی کند، زیرا مردم در جستجوی راه هایی برای جایگزینی نشست های IRL در میان همه گیر هستند.

و با توجه به گستردگی فیس بوک و حضور تثبیت شده در زندگی بسیاری از افراد ، می تواند بزرگترین تهدید برای رشد کلاب هاوس باشد – به ویژه با توجه به وسعت ابزاری که فیس بوک الان اعلام کرده است.
اولاً ، در مستقیم ترین حمله به بازار کلاب هاوس، فیس بوک در حال راه اندازی یک نسخه فقط صوتی از ویژگی اتاقهای خود در فیس بوک و مسنجر است که به افراد امکان می دهد اتاق های صوتی راه اندازی کنند که بصورت برجسته بالای اعلان های خبری و گپ های درون برنامه ای برجسته خواهد شد.

اتاق های صوتی فیس بوک

همانطور که مشاهده می کنید ، گزینه جدید دارای قالبی کاملاً شبیه کلاب هاوس است ، میزبانانی که در بالای صفحه برجسته شده اند و شنوندگان در قسمت پایین آن قابل مشاهده است. کاربران می توانند اتاق های خود را عمومی یا خصوصی کنند ، در حالی که در تب جداگانه اتاق ها نیز قابل دیدن هستند.

فیس بوک

 

سازندگان همچنین می توانند از طریق سیستم کمک مالی Stars فیس بوک از اتاق های خود درآمد کسب کنند، “مانند امکان شارژ دسترسی به اتاق صوتی زنده از طریق خرید یا اشتراک”.

علاوه بر این ، فیس بوک می گوید که سازندگان همچنین می توانند مکالمه زنده را به پادکست تبدیل کنند تا بعداً به اشتراک گذاشته شود و روش های بیشتری برای استفاده از محتوا ارائه دهند.

 

 

به عنوان بخشی از راه اندازی اولیه اتاق های صوتی ، فیس بوک این گزینه را به صورت گروهی آزمایش می کند ، با این امکان که کاربران بتوانند اتاق های صوتی را به طور خاص در گروه های خود راه اندازی کنند ، این می تواند راهی عالی برای جلب مشارکت افراد همفکر باشد. و با توجه به اینکه ماهانه بیش از 1.8 میلیارد نفر از گروه ها استفاده می کنند ، این گزینه می تواند یک افزونه بسیار ارزشمند باشد ، با اینکار کاربران اکنون می توانند در مورد اعضای گروه در مورد موضوعاتی که مرتباً با آنها درگیر شده اند ، به گفتگو بنشینند.فیس بوک

برای چارچوب مقایسه ای ، کلاب هاوس، در آخرین بررسی ، حدود 2 میلیون کاربر فعال دارد. اگر اتاق های صوتی فیس بوک به صورت گروهی گسترش یابد ، این می تواند بدین معنی باشد که تعداد قابل توجهی از کاربران بالقوه کلاب هاوس هرگز به برنامه صوتی مراجعه نمی کنند و در گروه ها و ابزارهایی که می شناسند باقی می مانند.

اتاق های فیس بوک نیز در ابتدا در دسترس افراد خاص قرار می گیرد ، و از تابستان امسال بصورت گسترده تری در دسترش عموم کاربران قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این ، فیس بوک ابزار جدیدی به نام ‘Soundbites’ را راه اندازی کرده است که به کاربران اجازه می دهد کلیپ های صوتی کوتاه را با استفاده از طیف وسیعی از جلوه ها و ابزارها ایجاد کنند. این ابزار جدید پیشرفت های مختلف فیس بوک در زمینه فناوری صوتی را به نمایش می گذارد و در نهایت به کاربران امکان می دهد تا کلیپ های صوتی خود را با فرمت کاملاً جدید به فیس بوک ارسال کنند.

 

 

استفاده از کلیپ های صوتی به این روش کاملاً جدید نیست – فیس بوک از سال 2018 در حال آزمایش ویژگی کلیپ های صوتی به عنوان گزینه بروزرسانی است ، اگرچه این آزمایشات بیشتر در بازار هند متمرکز بوده و شامل این فیلترها و ابزارهای صوتی پیشرفته نیست.

اما اکنون ، با افزایش محبوبیت صدا به عنوان یک گزینه ارتباط، و همگام شدن با تغییرات و ذائقه های کاربران اجتماعی فیس بوک آن را گسترش داده و اظهار کرده است که آزمایش Soundbites را طی چند ماه آینده آغاز می کند.فیس بوک همچنین با راه اندازی ابزارهای گوش دادن و کشف پادکست جدید در برنامه ، به دنبال استفاده دقیق تر از پادکست ها است.

 

 

پادکست فیس بوک

همانطور که توسط فیس بوک توضیح داده شده است:

“در طی چند ماه آینده ، شما می توانید به طور مستقیم در برنامه Facebook به پادکست گوش دهید – چه هنگام استفاده از برنامه و چه در پس زمینه برنامه. و از آنجا که کشف پادکست هایی که دوست دارید هنوز دشوار است ، ما به راحتی به شما کمک خواهیم کرد پادکست ها و قسمت های جدید را بر اساس علایق خود پیدا کنید ، در مورد آنها نظر دهید و آنها را به دوستان خود توصیه کنید. “

این گزینه به فیس بوک ارتباط ویژه تری با فضای پادکست در حال تکامل می بخشد – که تا حدی با سرمایه گذاری خود در خبرنامه ها نیز همسو است ، و اطمینان حاصل می کند که در هر روند رو به رشد اتصال دیجیتال سهیم است.

در حالی که برخی فیس بوک را برای کپی کردن از هر قابلیت اتصال دیجیتال در حال ظهور مورد تمسخر قرار می دهند، اما این غول فناوری در تلاش برای حفظ ارتباط همه جانبه است.

همانطور که اشاره شد ، فیس بوک در حال حاضر میلیاردها کاربر درگیر در موضوعات خاص درون گروه ها دارد ، بنابراین افزودن خبرنامه در واقع به عنوان یک افزونه درآمدزایی کاملاً منطقی است.
بیشتر پادکست ها از قبل دارای صفحات فیس بوک هستند ، بنابراین افزودن یک تابع اتصال مستقیم برای کمک به کاربران در اتصال به قسمت های مربوطه هنگام ارسال ، روند کار را ساده تر می کند و به طور بالقوه باعث افزایش شنوایی می شود.

فیس بوک در حال حاضر دارای اتاق های تصویری است – از لحاظ فنی ، پایین آوردن آنها به صدا یک عقب ماندگی حساب می شود.

مدیر عامل فیس بوک ، مارک زاکربرگ ، ویژگی های جدید را در مصاحبه ای در Sidechannel اعلام کرد ، که در آن او ویژگی صوتی را به عنوان “یک رسانه درجه یک” توصیف کرد ، و احتمالاً اولویت پیشروی این شرکت خواهد بود.

او همچنین گفت: “هر چند وقت یک بار یک رسانه جدید ارائه می شود که می تواند در بسیاری از مناطق مختلف مورد استفاده و پذیرش قرار گیرد.”

واضح است که ، فیس بوک پتانسیل قابل توجهی در ویژگی های جدید می بیند ، و اگرچه آنها بصورت محدود شروع به کار خواهند شد ، اما ورود آنها مرحله بعدی فشار صوتی فیس بوک را نشان می دهد ، که می تواند به یک عنصر مهم در تجربه گسترده تر فیس بوک تبدیل شود.

البته توییتر و فیس بوک در به چاش کشیدن کلاب هاوس تنها نیستند شبکه های اجتماعی دیگری مانند لینکداین و ردیت نیز در حال کار بر روی گزینه های اجتماعی صوتی خود هستند.

این احتمالاً خبر خوبی برای کلاب هاوس نیست ، که در حال حاضر شاهد کندی در پذیرش این برنامه نیز هستیم. در نمودار زیر در مقایسه اسنپچت و توئیتر با کلب هاوس، می بینیم که با گذشت زمان، پذیرش کاربران کمتر شده است

بخشی از دلایل این امر البته این است که کلاب هاوس هنوز یک برنامه اندرویدی ندارد و از طرفی از طریق یک فرایند دعوت ، که به معنی کندتر شدن پذیرش است ، توسعه می یابد که هر دوی این دلایل دست در دست هم داده اند تا فرآیند این توسعه با کندی و افول روبرو بشود.

اما همچنین می تواند این باشد که کاربران در برنامه های دیگری به روش های دیگری عادت کرده اند. به عنوان مثال تئیتر اسپیس در اندروید موجود است و هر هفته در میان کاربران بیشتری عرضه می شود. داشتن ملاقات های صوتی در بالای خبرهای توییتر به طور قابل توجهی توانایی دسترسی بیشتری از کلاب هاوس را فراهم می کند ، در حالی که توییتر همچنین در تلاش است تا فرآیند کیفیت صوت را بهبود بخشد، چیزی که کاربران کلاب هاوس اعلام کرده اند با افزایش تعداد افراد در برنامه ، باعث کاهش کیفیت صدا شده است.

پجلسات با افراد بیشتر به طور حتم به معنای پخش های بد بیشتر در اتاق های کلاب هاوس است که صرفاً ارزش وقت شما را ندارند ، بنابراین کلاب هاوس برای تضمین تجربه کاربری مطلوب برای هر بازدید کننده خاص ، باید مطابقت الگوریتمی خود را بهبود بخشد.

این نوع تطبیق عنصر دیگری است که سیستم عامل های بزرگتر به نفع خود خواهند داشت ، زیرا آنها سالهاست که الگوریتم های مشابهی را در برنامه های خود توسعه می دهند و از این لحاظ منابع توسعه قابل توجهی در دست دارند. اما از طرفی کلاب هاوس به نوبه خود این عناصر را تشخیص داده و در تلاش است تا به سرعت پیشرفت کند.

مسئولین کلاب هاوس گفته اند:

“در حالی که ما در سال جاری تیم خود را چهار برابر کرده ایم ، زیرساخت های خود را تثبیت کرده ایم ، پرداخت های بتا را برای کمک به درآمد سازندگان راه اندازی کرده ایم و برنامه اندرویدی را برای برای ارائه عمومی آماده کرده ایم، اما کارهای بیشتری وجود دارد که تلاش بکنیم کلاب هاوس را به افراد بیشتری در اطراف خود جلب کنیم . سرورهای ما در این چند ماه کمی سختی کشیده اند و رشد ما از الگوریتم های کشف اولیه که تیم کوچک ما در ابتدا ساخته بود پیشی گرفت. “

کلاب هاوس می داند که به چالش قبل از بالا آمدن آن ، اکنون چالش از طرف فیس بوک نیز به آن اضافه خواهد شد.

آیا این امکان وجود دارد که کلاب هاوس به اندازه کافی سریع باشد تا بتواند در رقابت با دیگران کم نیاورد یا اینکه فیس بوک حرکت رشد خود را کمرنگ کند و مانند مواردی که در استوری ها رخ داده است ، ویژگی های صوتی اجتماعی را به یک ویژگی اصلی در مجموعه محصولات خود تبدیل کند؟

باید منتظر بمانیم و ببینیم .

پیام بگذارید