انتشار بروزرسانی جدید برای رفع مشکل خرابی پردازنده‌های Raptor Lake اینتل

شرکت اینتل به‌ تازگی در راستای رفع مشکل خرابی‌های ناگهانی چند ماه اخیر میکروکد پردازنده‌های Raptor Lake، به‌روزرسانی جدیدی منتشر کرده است. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، مشکل اصلی این پردازنده‌ها، درخواست ولتاژ بیش از حد در زمان‌های بیکاری یا فعالیت سبک بود، که باعث آسیب دیدن زودهنگام تراشه می‌شد. خوشبختانه میکروکد جدید 0x12B این […] نوشته انتشار بروزرسانی جدید برای رفع مشکل خرابی پردازنده‌های Raptor Lake اینتل اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۵ مهر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  4
انتشار بروزرسانی جدید برای رفع مشکل خرابی پردازنده‌های Raptor Lake اینتل

شرکت اینتل به‌ تازگی در راستای رفع مشکل خرابی‌های ناگهانی چند ماه اخیر میکروکد پردازنده‌های Raptor Lake، به‌روزرسانی جدیدی منتشر کرده است.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، مشکل اصلی این پردازنده‌ها، درخواست ولتاژ بیش از حد در زمان‌های بیکاری یا فعالیت سبک بود، که باعث آسیب دیدن زودهنگام تراشه می‌شد.

خوشبختانه میکروکد جدید 0x12B این مشکل را با محدود کردن درخواست ولتاژ پردازنده برطرف می‌کند.

البته این تمام ماجرا نیست و شرکت اینتل توصیه می‌کند که کاربران به محض در دسترس قرار گرفتن، به‌روزرسانی BIOS مادربرد خود را انجام دهند تا از مزایای این میکروکد جدید بهره‌مند شوند.

هر چند اگر پردازنده شما در گذشته دچار آسیب شده باشد، باید آن را برای تعویض به شرکت سازنده یا نمایندگی‌های مجاز ارسال کنید.

اینتل مشکل خرابی پردازنده‌های Raptor Lake را برطرف کرد

جالب توجه است که اینتل هنوز به سؤالات بسیاری از کاربران در مورد تعداد پردازنده‌های Raptor Lake آسیب‌دیده و دلایل اصلی این مشکل پاسخ نداده است.

همچنین این شرکت در ماه‌های گذشته اعلام کرده بود که تراشه‌های لپ‌تاپ آن از این مشکل مصون هستند، اما برخی گزارش‌ها بیانگر بروز مشکلات مشابه در این تراشه‌ها نیز می‌باشد.

با توجه به اهمیت این به‌روزرسانی، توصیه می‌شود که کاربران هرچه سریع‌تر BIOS مادربرد خود را به‌روزرسانی کنند تا از آسیب دیدن پردازنده خود جلوگیری نمایند.

نوشته انتشار بروزرسانی جدید برای رفع مشکل خرابی پردازنده‌های Raptor Lake اینتل اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow