اینتل به پیشنهاد ARM جواب منفی داد

شرکت ARM که برای انجام معامله‌ای تجاری به اینتل نزدیک شده بود، با مخالفت اینتل مواجه شد؛ زیرا تیم آبی برنامه‌ای برای فروش شرکتش ندارد. به‌گزارش تک‌ناک، شایعات حاکی از آن است که ARM با اینتل درزمینه‌ی همکاری تجاری احتمالی وارد مذاکره شده است. با‌این‌حال، اینتل این پیشنهاد را رد و اعلام کرده است که […] نوشته اینتل به پیشنهاد ARM جواب منفی داد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۸ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  2
اینتل به پیشنهاد ARM جواب منفی داد

شرکت ARM که برای انجام معامله‌ای تجاری به اینتل نزدیک شده بود، با مخالفت اینتل مواجه شد؛ زیرا تیم آبی برنامه‌ای برای فروش شرکتش ندارد.

به‌گزارش تک‌ناک، شایعات حاکی از آن است که ARM با اینتل درزمینه‌ی همکاری تجاری احتمالی وارد مذاکره شده است. با‌این‌حال، اینتل این پیشنهاد را رد و اعلام کرده است که برنامه‌ای برای ادغام یا فروش ندارد.

Wccftech می‌نویسد که با‌توجه‌به مشکلات مالی شدید اخیر اینتل، شایعات درباره‌ی فروش این شرکت به غول‌های فناوری شدت گرفته است. کوالکام و اخیراً ARM از‌جمله شرکت‌هایی بودند که علاقه‌ی خود را به خرید اینتل نشان داده‌اند. با‌توجه‌به بدترین وضعیت مالی تاریخ اینتل، این شایعات چندان دور از انتظار نیست.

به‌نظر می‌رسد اینتل برای نجات از این شرایط سخت، به‌دنبال گزینه‌های مختلفی از‌جمله فروش بخش‌هایی از کسب‌وکار خود باشد. با‌این‌حال طبق گزارش بلومبرگ، پیشنهاد ARM برای خرید اینتل با پاسخ منفی این شرکت مواجه شده است.

این گزارش نشان می‌دهد که هدف ARM از این خرید، به‌دست‌آوردن تجربه و دانش فنی بخش محصولات اینتل بوده است، نه تملک عملیات تولیدی آن. این رویکرد شباهت زیادی به پیشنهاد قبلی کوالکام دارد.

با‌این‌‌همه، به‌نظر می‌رسد که اینتل دیگر به فروش سهام شرکتش تمایلی ندارد و پیشنهادهای خرید را رد می‌کند. این امر ممکن است نشان دهد که وضعیت مالی تیم آبی آن‌طور که در اخبار مطرح شده است، وخیم نیست.

پیشنهاد ARM به اینتل

اینتل با وجود مشکلات مالی، به‌لطف حمایت‌های دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، به‌نظر می‌رسد در کوتاه‌مدت از بحران عبور کرده است. دولت بایدن با تصویب قانون CHIPS، کمک‌های مالی درخورتوجهی را برای تقویت صنعت نیمه‌رساناهای آمریکا در نظر گرفته که اینتل نیز از آن بهره‌مند شده است. علاوه‌بر‌این، گروه سرمایه‌گذاری آپولو با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری، از تلاش‌های اینتل برای احیای عملیات خود حمایت کرده است.

در همین حال، تیم آبی در حال انجام اصلاحات ساختاری گسترده‌ای است. این شرکت با هدف بهبود بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها، تعدادی از نیروهای کار خود را تعدیل و برخی از پروژه‌های بلندپروازانه‌اش را متوقف و عملیات تولید و طراحی تراشه را به دو بخش مجزا تقسیم کرده است.

ARM در سال‌های اخیر تلاش‌های فراوانی برای گسترش فعالیت‌هایش فراتر از کسب‌وکار سنتی طراحی هسته‌های پردازنده (IP تراشه) انجام داده است. پیش‌تر شایعاتی مبنی‌بر ورود این شرکت به بازار رقابتی کارت‌های گرافیک مصرفی (GPU) شنیده می‌شد. بااین‌حال، توسعه‌ی این پروژه به نتیجه نرسید و به‌نظر می‌رسد که ARM در آن زمان برنامه‌های جدی برای پیگیری این مسیر نداشته است.

با‌وجوداین‌، موفقیت ARM در ادغام هسته‌های پردازنده‌ی خود در تراشه‌های اسنپدراگون ایکس الیت کوالکام نشان داد که معماری‌های این شرکت همچنان در کانون توجه قرار دارند. در‌صورت تحقق ادغام احتمالی ARM و اینتل، این شرکت می‌تواند از منابع و بازار گسترده‌تر اینتل برای تولید تراشه‌های مصرفی خود استفاده و جایگاهش را در بازار تقویت کند. ناگفته نماند که تمام این‌ها در‌حال‌حاضر در حد گمانه‌زنی است و باید منتظر اخبار رسمی باشیم.

نوشته اینتل به پیشنهاد ARM جواب منفی داد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow