بازگشت ماشین شست‌وشوی انسان پس از ۵۰ سال

در سال ۱۹۷۰، دستگاه شست‌وشوی انسان به نام Ultrasonic Bath که شبیه به ماشین‌های آینده‌نگر بود، در نمایشگاه جهانی ژاپن سر و صدای زیادی به پا کرد. این محفظه تخم‌مرغی شکل توسط شرکت سانیو الکتریک (که اکنون به پاناسونیک تغییر نام داده است) ساخته و به نمایش گذاشته شد، به‌طور خودکار با آب گرم پر …

۰۳ آذر , ۱۴۰۳ - 22:00
 0  3
بازگشت ماشین شست‌وشوی انسان پس از ۵۰ سال

در سال ۱۹۷۰، دستگاه شست‌وشوی انسان به نام Ultrasonic Bath که شبیه به ماشین‌های آینده‌نگر بود، در نمایشگاه جهانی ژاپن سر و صدای زیادی به پا کرد. این محفظه تخم‌مرغی شکل توسط شرکت سانیو الکتریک (که اکنون به پاناسونیک تغییر نام داده است) ساخته و به نمایش گذاشته شد، به‌طور خودکار با آب گرم پر می‌شد، امواج اولتراسونیک را برای شست‌وشوی بدن به کار می‌برد و توپ‌های ماساژدهنده‌ای برای ماساژ بدن آزاد می‌کرد. حالا، بیش از ۵۰ سال بعد، این اختراع عجیب با ارتقایی مدرن بازگشته است.

اگرچه این دستگاه پس از سال ۱۹۷۰ هرگز به‌طور تجاری موفق نشد، اما ایده آن تأثیری ماندگار روی یکی از بازدیدکنندگان جوان اهل اوزاکا گذاشت: یاسوآکی آئویاما. طبق گزارش Asahi Shimbun، آئویاما که در آن زمان دانش‌آموز کلاس چهارم بود، مجذوب عملکرد این دستگاه‌ها شد. اکنون، پس از گذشت بیش از پنج دهه، آئویاما رئیس شرکت Science Co.، تولیدکننده دوش‌های پیشرفته، است و مصمم است رویای کودکی‌اش را با نسخه‌ای جدید از “Mirai Ningen Sentakuki” (ماشین شست‌وشوی انسان آینده) به واقعیت تبدیل کند. این دستگاه قرار است در نمایشگاه کانسای اوزاکا که آوریل سال آینده برگزار می‌شود، رونمایی شود.

نسخه مدرن این دستگاه شکل تخم‌مرغی خود را کنار گذاشته و طراحی‌ای شبیه به یک جنگنده جت یا کلاه‌خود بزرگ دارد. این دستگاه دارای یک پوشش شفاف است که از پشت باز می‌شود. پس از نشستن در صندلی مرکزی، حسگرهایی علائم حیاتی کاربر را برای تنظیم دمای ایده‌آل شست‌وشو نظارت می‌کنند. حتی یک سیستم هوش مصنوعی وجود دارد که حالت روحی کاربر را تحلیل می‌کند تا بفهمد آیا او آرام یا هیجان‌زده است و سپس تصاویری سفارشی روی پوشش شفاف نمایش می‌دهد تا حس آرامش بیشتری ایجاد کند. کل فرآیند شست‌وشو و خشک کردن فقط ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

آئویاما می‌گوید که تاکنون حدود ۷۰ درصد از مراحل توسعه این دستگاه تکمیل شده است. برنامه این است که روزانه تا ۱,۰۰۰ بازدیدکننده نمایشگاه کانسای اوزاکا بتوانند این تجربه حمام نوآورانه را امتحان کنند. اگر علاقه‌مندید، شرکت Science Co. در وب‌سایت خود ثبت‌نام می‌پذیرد.

اگرچه این دستگاه فعلاً فقط در نمایشگاه اوزاکا به نمایش گذاشته می‌شود، اما شرکت Science Co. احتمال تولید یک مدل خانگی را در آینده رد نکرده است. در مواد تبلیغاتی پیشین، هدف این دستگاه نه تنها شست‌وشوی بدن بلکه “شست‌وشوی ذهن” نیز ذکر شده است.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow