بروزرسانی بزرگ Marketplace  فیسبوک با ترکیب شبکه اجتماعی، تجارت و Meta AI

آبان 23، 1404 - 00:00
 0  1
بروزرسانی بزرگ Marketplace  فیسبوک با ترکیب شبکه اجتماعی، تجارت و Meta AI

شرکت متا اعلام کرده که بخش Marketplace در فیس‌بوک با مجموعه‌ای از قابلیت‌های همکاری‌محور، ویژگی‌های اجتماعی جدید، تجربه پرداخت پیشرفته‌تر و ادغام عمیق با Meta AI به‌روز شده است.

به گزارش تکناک بخش شبکه‌های اجتماعی، یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های معرفی‌شده، ویژگی «مجموعه‌ها» است؛ ابزاری که به کاربران اجازه می‌دهد گروهی از آگهی‌ها را در یک فضای واحد جمع‌آوری کنند و دوستان خود را برای مشاهده یا مشارکت در آن دعوت نمایند.

کاربران می‌توانند پس از ذخیره‌کردن یک آگهی، یک مجموعه جدید بسازند، آن را عمومی یا خصوصی کنند و سپس دوستانشان را اضافه کنند. این مجموعه‌ها و به‌روزرسانی‌های مربوط به آنها از طریق Feed، Messenger، WhatsApp و دیگر سرویس‌های متا قابل اشتراک‌گذاری خواهد بود.

متا همچنین در حال آزمایش قابلیت «خرید مشارکتی» است؛ قابلیتی که به کاربران امکان می‌دهد یک دوست را به گفت‌وگو با فروشنده اضافه کنند. این روش به هماهنگی درباره زمان دریافت کالا، بررسی بهتر جزئیات محصول و مذاکره مؤثرتر بر سر قیمت کمک می‌کند. به‌ویژه در شرایطی مانند تجهیز خانه جدید توسط چند نفر یا زمانی که کاربر می‌خواهد شریک زندگی خود را در جریان خرید قرار دهد، این قابلیت می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

تغییرات جدید بخشی از راهبرد گسترده متا برای آوردن Meta AI به تمام محصولات خود است. این شرکت تلاش می‌کند با ترکیب عناصر اجتماعی، قابلیت‌های خرید و هوش مصنوعی، زمان حضور کاربران در Marketplace را افزایش دهد و جایگاه رقابتی پلتفرم را در بازار تجارت آنلاین تقویت کند.

صفحه لیست محصول در Facebook Marketplace با یک صندلی راحتی خاکستری و فیلد متنی پیام با عبارت "Hi, is this still available؟" در حال نمایش.

در بخش ادغام‌های هوش مصنوعی، Meta AI اکنون به کاربران کمک می‌کند در هنگام خرید، پرسش‌های دقیق‌تر و هدفمندتری مطرح کنند. زمانی که کاربر چت با فروشنده را آغاز می‌کند، دکمه‌ای تحت عنوان «پرسش‌های پیشنهادی» نمایش داده می‌شود. پس از انتخاب آن، هوش مصنوعی بر اساس اطلاعات آگهی و محتوای گفت‌وگو، سوالاتی را که ممکن است کاربر بخواهد بپرسد پیشنهاد می‌دهد.

این شرکت همچنین قابلیت ارائه «بینش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی» را برای آگهی‌های خودرو فعال کرده است؛ بخشی که یکی از محبوب‌ترین موضوعات جست‌وجو میان کاربران جوان محسوب می‌شود. اکنون کاربران هنگام مشاهده آگهی‌های خودرو، اطلاعاتی جامع درباره گزینه‌های موتور، رتبه‌بندی ایمنی، نوع گیربکس، ظرفیت سرنشین و بار، بازه قیمت، نقد و بررسی‌ها و دیگر مشخصات مهم دریافت می‌کنند.

یکی دیگر از تغییرات مهم، امکان واکنش و ثبت نظر مستقیم روی آگهی‌ها است. متا می‌گوید این قابلیت به کاربران کمک می‌کند در ارزیابی کیفیت کالاها و یافتن گزینه‌های مناسب‌تر از تجربه دیگران استفاده کنند. با این حال برخی ممکن است افزودن این امکان را تغییر در طراحی ساده و اولیه Marketplace بدانند و آن را موجب شلوغی یا پیچیدگی بیشتر تلقی کنند.

صفحه لیست محصول در Facebook Marketplace با یک خودروی 2008 Grayson Cruiser و فیلد متنی پیام که عبارت "Hi, can I see it today؟" را به عنوان یک پیشنهاد هوش مصنوعی نشان می‌دهد.

به نقل از تک‌کرانچ، Meta در ادامه اعلام کرده است که از اوایل امسال، موجودی eBay و Poshmark در Marketplace ادغام شده تا کاربران به گزینه‌های بیشتری در دسته‌هایی مانند پوشاک و محصولات الکترونیکی دسترسی داشته باشند. این آگهی‌ها با یک نشان اختصاصی مشخص می‌شوند و پس از انتخاب، کاربران برای تکمیل فرآیند پرداخت به وب‌سایت شریک تجاری منتقل خواهند شد.

همچنین تجربه پرداخت در Marketplace نیز بهبود یافته است. کاربران از این پس پیش از نهایی‌کردن خرید، هزینه کامل شامل مالیات و هزینه ارسال را مشاهده می‌کنند و در تمام مراحل پردازش و تغییر وضعیت سفارش، اعلان‌های مرتبط دریافت خواهند کرد.

نوشته بروزرسانی بزرگ Marketplace  فیسبوک با ترکیب شبکه اجتماعی، تجارت و Meta AI اولین بار در Technoc. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

Like Like 0
Dislike Dislike 0
Love Love 0
Funny Funny 0
Angry Angry 0
Sad Sad 0
Wow Wow 0