اخبار فناوری، اخبارتکنولوژی، اخبار علمی و پزشکی، شبکه های اجتماعی، کسب و کار و استارتاپ ها

تایید هویت مشتریان، با اسکن صورت توسط خودپرداز در بانک های سنگاپور

تکنولوژی جدید بانک OCBC برای تایید اعتبار توسط دستگاه‌های خود پرداز در سراسر سنگاپور اجازه می‌دهد مشتریان هویت خود را بدون نیاز به کارت ATM و تنها با اسکن صورت انجام دهند.

0 12

بیومتریک های صورت در هشت دستگاه خود پرداز در کشورسنگاپور، از جمله در شعبه اصلی بانک محلی در Tampines، در CBD، و در یک فروشگاه در دسترس قرار گرفته است. در حال حاضر، براساس بیانیه‌ای که روز پنج شنبه منتشر شد، مشتریان OCBC تنها قادر خواهند بود از گزینه تایید اعتبار برای بررسی صورتحساب خود استفاده کنند.

بانک سنگاپور گفت که دسترسی به تراکنش های نقدی و خدمات دیگری از جمله دریافت پول نقد، انتقال وجوه به بانک‌های دیگر، cashcard بالا و پرداخت صورتحساب توسط کارت اعتباری به تدریج در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت، اما تاریخ آن را اعلام نکرده است. 

این ویژگی با سیستم تایید چهره دولتی که در آن صورت اسکن شده یک فرد از پایگاه گذرنامه‌های ملی که شامل تصاویر و شناسایی بیش از ۴ میلیون نفر از ساکنان محلی است، تامین می‌شود. این فن‌آوری با ویژگی‌های امنیتی تعبیه شده‌ دولت سنگاپور برای ردیابی و مسدود کردن عکس‌ها ویدیوهای ناهنجار، یا صورت های پوشنده شده با ماسک در حین فرآیند تایید، انجام می شود.

OCBC گفت که گزینه‌ای که برای تایید هویت یک مشتری از طریق بیومتری صورت وجود دارد، نیاز به کارت‌های ATM را که ممکن است به گم و یا دزدیده شوند، نادیده می‌گیرد.

مشتریان برای استفاده از این ویژگی پس از وارد نمودن شماره شناسایی باید صورت خود مقابل دوربین خاصی که روی دستگاه نصب شده قرار دهند، هشت دستگاه ATM انتخاب‌شده مجهز به این فناوری اسکن چهره مشتری را بررسی کرده و آن را در زمان واقعی با اطلاعات ثبت شده در پایگاه ملی بررسی و پس از تاییدصحت آن، اجازه انجام کار به مشتری را می دهد.

سانی Quek، رئیس خدمات مالی مشتریان بانک سنگاپور، گفت که با توجه به اینکه مصرف کنندگان در اینجا، شامل افراد مسن، علاقمند به قبول کنندگان دیجیتال بودند، ” در حالی که پول نقد هنوز یک روش کلیدی در پرداخت در سنگاپور است، همپوشانی دیجیتالی برای دریافت پول نقد بسیار مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرد.”

او اشاره کرد که پذیرش این فناوری دیجیتال در داخل OCBC در سال گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته‌است و مشتریان بیشتری در مقایسه با سال ۲۰۱۹ در سیستم پرداخت الکترونیکی کشور ثبت نام کرده اند.

Quek گفت که ارسال پول کد QR از دستگاه‌های خود پرداز بانک که در ژوئیه ۲۰۱۹ آغاز شد، در سال ۲۰۲۰ به ۸۸ درصد افزایش یافت و افزود که معرفی و بررسی از طریق اسکن صورت، سهولت دیگری را برای مشتریانی فراهم می‌کند که به ارتباط موثر بانک با مشتریان می انجامد.

به گفته OCBC، استفاده از ATM در میان مشتریان خود، حتی در میان پذیرش بالای خدمات بانکداری دیجیتال، در بیش از ۲ میلیون تراکنش مالی در هر ماه بود. در این گزارش آمده‌است که بیش از ۲۰۰،۰۰۰ مصرف‌کننده در سال گذشته اولین تراکنش های بانکداری دیجیتال خود را انجام داده‌اند.

برنامه بانکداری موبایل این کشور همچنین هر ماه به بیش از ۷ میلیون تراکنش  ورود به سیستم انجام می‌شود. OCBC گفت که از آنجا که SingPass به عنوان گزینه ورود به سیستم برای مشتریان خود در جولای گذشته، بیش از ۱ میلیون رسیده است و مشتریان را از وارد کردن پین کد معاف کرده است.

لینک کوتاه : https://bittly.ir/hYAVA
پیام بگذارید