بر اساس گزارشی از بلومبرگ ، توئیتر با کلابهاوس پیرامون خرید شبکه اجتماعی صوتی ، با ارزش حدود ۴ میلیارد دلار گفتگو کرده است. تک کرانچ همچنین تأیید کرده است که بحث خرید این شبکه نوپا را از یک منبع موثق دریافت کرده است.
در حالی که مذاکرات طی چندین ماه گذشته انجام شده است ، اما ظاهرا دیگر به بن بست رسیده است ، اگرچه دلیل این گزارش مشخص نیست. اما چند روز پیش ، بلومبرگ گزارش داد که کلابهاوس در تلاش برای فروش دور جدیدی از ارزش خود در حدود ۴ میلیارد دلار است ، اما گزارش با جزئیات گفتگوهای احتمالی خرید نشان می دهد که بحث و گفتگو با توییتر از همان ابتدا به مشکل برخورده است.
توییتر محصول خاص خود را کاملاً شبیه به Clubhouse – Spaces دارد که یک نوع ویژگی های اتاق گفتگوی صوتی است و طی چند ماه گذشته بتدریج به پایگاه کاربران خود اضافه کرده است. در همین حال ، کلاب هاوس ، اولین تلاش خود برای کسب درآمد ، Clubhouse Payments را آغاز کرده است ، که به کاربران امکان می دهد پرداخت های مستقیم را برای سایر سازندگان در سیستم عامل ارسال کنند ، البته به شرطی که فرد دریافت این پرداخت ها را فعال کرده باشد.
جالب است که تلاش برای کسب درآمد از کلابهاوس در واقع هیچ پولی برای آنها فراهم نمی کند. در عوض ، این درآمد برای کاربران گیرنده است که ۱۰۰٪ از بودجه خود را به کار می گیرند ، منهای یک مبلغ کوچک که مستقیماً به Stripe می رود ، ارائه دهنده پرداخت Clubhouse برای فعال کردن نکات مجازی استفاده می کند.
اگرچه ما درباره جزئیات این گفتگوها بین توییتر و کلابهاوس اطلاعاتی در دست نیست، اما به نظر می رسد هزینه پرداختی برای برنامه صوتی برای شبکه اجتماعی به ویژه با توجه به پیشرفت خود با Spaces ، بسیار ناچیز است. محبوبیت اولیه Clubhouse غیرقابل انکار است ، اما هنوز سوال های زیادی در مورد طول عمر آن باقی مانده است ، و همچنین توسط سیستم عامل های دیگر شبیه سازی می شود ، و این سوال قدیمی را در ذهن متبادر می کند که آیا این یک ویژگی است یا یک محصول نهایی .