تنبیه دانشآموز آمریکایی به دلیل استفاد از هوش مصنوعی برای انجام تکالیف
یک قاضی فدرال حکم داده است که احتمالاً یک مدرسه در ماساچوست حق داشته است دانشآموزی را که برای انجام یک تکلیف از هوش مصنوعی مولد استفاده کرده بود، تنبیه کند. جنیفر و دیل هریس، والدین این دانشآموز، اوایل امسال از کمیته مدارس شهر هینگهام شکایت کردند. آنها استدلال کردند که سیاستهای دبیرستان در مورد …
یک قاضی فدرال حکم داده است که احتمالاً یک مدرسه در ماساچوست حق داشته است دانشآموزی را که برای انجام یک تکلیف از هوش مصنوعی مولد استفاده کرده بود، تنبیه کند.
جنیفر و دیل هریس، والدین این دانشآموز، اوایل امسال از کمیته مدارس شهر هینگهام شکایت کردند. آنها استدلال کردند که سیاستهای دبیرستان در مورد ممنوعیت تقلب بهصراحت اشاره نکرده بود که استفاده از هوش مصنوعی برای دانشآموزان غیرقانونی است. این خانواده از دادگاه درخواست کردند که یک حکم اولیه صادر کند تا مجازات انضباطی فرزندشان از سابقه تحصیلی او حذف شود و نمره او در کلاس تاریخ پیشرفته (A.P. History) از C+ به B ارتقا یابد.
قاضی پل لونسن در حکمی که درخواست این خانواده را برای صدور حکم اولیه علیه مدرسه رد کرد، نوشت: «هیچ نشانهای در سوابق اولیه وجود ندارد که نشان دهد مسئولان مدرسه هینگهام در نتیجهگیری که [پسر هریسها] تقلب کرده است، عجولانه عمل کردهاند. همچنین، پیامدهای اعمالشده از سوی مدرسه چنان سختگیرانه نبوده که از اختیارات قابلتوجه آنها در چنین مواردی فراتر رود.»
دانشآموز دیگری که در این پروژه با پسر شاکیان همکاری کرده بود و به دلیل تقلب تنبیه شده بود، از منطقه آموزشی شکایت نکرد.
لونسن توضیح داد که شواهد نشان میدهد این دانشآموزان از هوش مصنوعی فقط برای پیشنهاد موضوعات تحقیق یا شناسایی منابع بالقوه استفاده نکردهاند. «بهجای آن، به نظر میرسد آنها متن تولیدشده توسط Grammarly.com را بدون تمییز کپی و پیست کردهاند.» متن کپیشده شامل ارجاعاتی به کتابهایی بود که وجود خارجی ندارند، از جمله کتابی که ادعا شده توسط نویسندهای به نام جین دو (Jane Doe) نوشته شده است.
در شکایت خود، خانواده هریس ادعا کردند که مقامات مدرسه هینگهام مسیری «ویرانگر، تهدیدآمیز و بیرحمانه» را در پیش گرفتهاند تا بر آینده فرزندشان و سابقه درخشان او تأثیر بگذارند. آنها مدعی شدند که مجازات انضباطی باعث شده شانس فرزندشان برای پذیرش در دانشگاههای نخبهای مانند استنفورد کاهش یابد.
اما لونسن اظهار داشت که «هیچ اختلاف نظری وجود ندارد» که مقامات مدرسه فرصت کافی برای بیان نظرات به خانواده هریس داده بودند و این خانواده هیچ مدرکی دال بر سوءرفتار مقامات مدرسه ارائه نکردهاند.
قاضی همچنین اشاره کرد که بر خلاف ادعای عدم وضوح سیاستهای مدرسه درباره هوش مصنوعی، معلم درس زبان انگلیسی پیشرفته (A.P. English Language) مدرسه هینگهام در هفته اول کلاس به دانشآموزان درسهایی در مورد یکپارچگی آکادمیک و انتظارات مربوط به استفاده از هوش مصنوعی ارائه داده بود. او همچنین سندی به دانشآموزان ارسال کرده بود که در آن تأکید شده بود بدون اجازه از هوش مصنوعی استفاده نکنند یا متنهای تولیدشده را در تکالیف خود کپی و پیست نکنند.
در حالی که درخواست حکم اولیه این خانواده رد شد و قاضی لونسن به نظر نمیرسد که به استدلالهای آنها متقاعد شده باشد، شکایت خانواده هریس علیه کمیته مدارس هینگهام همچنان در جریان است.
واکنش شما چیست؟