طبق تحقیقات Deloitte حدود ۵۰٪ از مدیران معتقدند که حداقل یک چهارم خدمات سرپایی ، مراقبت های پیشگیرانه ، مراقبت های طولانی مدت و بهزیستی تا سال ۲۰۴۰ مجازی خواهد بود. این می تواند شامل موارد پوشیدنی تا داده های گزارش شده از راه دور توسط بیمار باشد.
این صنعت قبلاً تأثیرات بهداشت دیجیتال بر مراقبت از بیمار را دیده است. از شناسایی شکاف در مراقبت و فرصت های بالقوه مداخله تا افزایش برنامه های درمانی طولانی مدت ، دستگاه های خود بیماران و تجزیه و تحلیل داده ها ، خدمات بهداشتی دیجیتال جدید را به منصه ظهور رسانده اند.
امروزه ، اقدامات پزشکی بیشتری از فناوری استفاده می کند که بیماران را قادر می سازد تا خود گزارش داده یا داده ها را به سوابق الکترونیکی سلامت (EHR) انتقال دهند ، مانند علائم حیاتی که شامل ضربان قلب ، فشار خون ، دما ، وزن یا قند خون است. به گفته دکتر ریچارد پارکر ، افسر ارشد پزشکی Arcadia ، در نتیجه ، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می توانند از این داده ها برای شناسایی فعالانه شکاف در مراقبت استفاده کنند.
به عنوان مثال ، یک پزشک مراقبت های اولیه ممکن است به طور متوسط ۲۰۰۰ بیمار داشته باشد. پیگیری اینکه افرادی که واکسن آنفولانزا یا عمل خون سالانه گرفته اند دشوار است.
دکتر پارکر گفت ، اما با استفاده از هوش مصنوعی ، نرم افزار می تواند سوابق بهداشتی و ادعاهای بیماران را تجزیه و تحلیل کند ، مراقبت های پیشگیرانه را که ممکن است لازم باشد شناسایی کرده و سپس برای بیماران یک پیام متنی ارسال کند و به آنها قرار ملاقات پزشکی را یادآوری کند.
دکتر پارکر گفت ، الگوریتم ها همچنین می توانند داده های بیمار را تجزیه و تحلیل کنند و بیمارانی را که برای مدیریت مراقبت ایده آل هستند ، شناسایی کنند. به عنوان مثال ، در همان صفحه ۲۰۰۰ نفره ، یک الگوریتم می تواند مواردی را که می تواند با کمک یک مدیر مراقبت از پرستار در مدیریت دارو کمک کند ، شناسایی کند.
وی گفت ، نتایج حاصل از این نوع مداخلات می تواند شامل افزایش نمرات کیفیت بازار باشد که توسط شرکت های بیمه درمانی ، مدیکر و مدیکید مورد نیاز است.
در همین حال ، استفاده از برنامه ها به مراکز ترک اعتیاد کمک کرده است تا میزان بیمارانی که هوشیار هستند را بهبود بخشد. در بهبود اعتیاد ، توانایی درگیر کردن بیماران به آنها کمک می کند تا پاک باقی بمانند ، اما همچنین می تواند برای کارکنان مرکز درمان چالش ایجاد کند.
به گفته سسیلیا هانت ، مدیر عامل شرکت JourneyPure از برنامه های مربیگری برای کمک به اتصال بیماران خود به پزشکان استفاده می کند. وی گفت: این برنامه گزارش الکترونیکی بیمار را به کادر پزشکی منتقل می کند تا کارکنان بتوانند با استفاده از داده های موجود در لباس های پوشیدنی مراقبت های بهداشتی ، راهنمایی های روزانه در مورد نحوه بهبود نتایج را به بیماران ارائه دهند.
این برنامه به مربیان این امکان را می دهد که بیماران برنامه بهبودی خود را پس از درمان دنبال کنند. هانت گفت: این پیام در زمان واقعی بین مربیان و بیماران را فراهم می کند و شامل یک گزارش بهبودی روزانه ، راهنمایی های تغذیه ای و یک سیستم پاداش برای استفاده از برنامه مربیگری است.
هانت گفت: “از طریق نظارت بر بیمار از راه دور ، مربیان ما می توانند روند داده ها را در اطلاعات سلامتی بیماران مشاهده کنند و در مورد ورزش روزانه ، خواب و تغذیه آنها مربیگری کنند.” “این همچنین راهی است که بیماران می توانند برای موفقیت طولانی مدت در بهبودی ، در ارتباط و پاسخگوی مربیان خود باشند.”
هانت گفت ، تقریباً ۹۴٪ از بیماران JourneyPure از این برنامه استفاده می کنند و بین ۵۵ تا ۶۵٪ پاک باقی می مانند ، در حالی که این رقم در صنعت ۲۵٪ است. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ، JourneyPure به صورت دستی داده ها را مرور می کند ، اگرچه کاوش در هوش مصنوعی در آستانه ظهور است ، این امر به مربیان کمک می کند تا الگوها را با کارآیی بیشتری تشخیص دهند.
به گفته استیون آلن ، مدیر راه حل های سلامت در Intel Corp ، اتفاق خوبی از همه گیری COVID-19 برآمده است: تسریع در فن آوری هایی که شامل AI ، رباتیک و IoT برای مراقبت های بهداشتی و علوم زیستی است. این فن آوری ها ، از جمله پوشیدنی ها و برنامه ها، مدیریت داده های شخصی و ارتباط با ارائه دهندگان خدمات بهداشتی را برای بیماران آسان تر می کند و تجربیات شخصی تری ایجاد می کنند.