اخبار فناوری، اخبارتکنولوژی، اخبار علمی و پزشکی، شبکه های اجتماعی، کسب و کار و استارتاپ ها

شگردهای گوگل برای اخذ اطلاعات کاربران

0 10

این روز ها گوگل در مرکز چندین بحث و جدل بوده است ، خصوصاً در زمینه مدیریت داده های کاربران. اخیراً گزارشاتی منتشر شده مبنی بر اینکه حتی اگر در “حالت ناشناس” از مرور گر کروم استفاده کنید ، باز هم این مرورگر مقدار زیادی داده را مخفیانه جمع آوری می کند. ایده کل “حالت ناشناس” جلوگیری از جمع آوری اطلاعات شما توسط Google است. در حال حاضر پرونده قضایی وجود دارد که گوگل سعی در جلوگیری از آن دارد. با این حال ، یک گزارش نشان داده است که تلاش های Google برای جلوگیری از این دادخواست بی نتیجه بوده و مورد پیگرد قانونی قرار میگیرد.

بر اساس گزارش ها ، کاربران شکایتی را در قالب یک اقدام طبقاتی مطرح کردند و ادعا کردند که حتی اگر عملکرد جمع آوری اطلاعات مرورگر Chrome را خاموش کنند ، سایر ابزارهای Google که توسط سایت استفاده می شود اطلاعات شخصی آنها را جمع آوری می کنند. یک قاضی فدرال روز جمعه درخواست اولیه گروه آلفابت را برای پس گرفتن پرونده رد کرد.

Google متعهد شده است که برای محافظت از حریم خصوصی کاربر ، استفاده از کوکی ها را در وب سایت های شخص ثالث محدود کند. این برنامه یک API به نام Federated Learning of Cohorts (FLoC) را توسعه می دهد که انتظار می رود جایگزین کوکی ها در مرورگر Chrome شود.

علاوه بر این ، گوگل مدت ها است که تمایلی به افزودن برچسب های حریم خصوصی به برنامه های iOS خود ندارد. در واقع ، تا اوایل ماه جاری یک سری برنامه های iOS را به روز نکرد. آزمایشات فیس بوک نشان می دهد که پس از خاموش کردن عملکرد ردیابی اطلاعات شخصی ، درآمد تبلیغات 50٪ کاهش یافته است. اگر گوگل عملکرد برچسب حریم خصوصی اپل را نیز دنبال کند ، درآمد تبلیغاتی آن احتمالاً به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

GOOGLE می گوید ردیابی کاربران از طریق کوکی ها را متوقف می کند

آیا تا بحال وارد یک وب سایت شده اید و یک پیام فوری دریافت کرده اید که از شما می خواهد کوکی ها را فعال کنید؟ بر اساس اعلامیه جدید Google ، این روند به زودی تغییر خواهد کرد. این غول جستجو چند روز پیش اعلام کرد که با پیمایش کاربران در وب ، ردیابی را متوقف می کند. این کار سالهاست که از طریق کوکی انجام می شود. بعلاوه ، این شرکت قول داد که طراحی و استفاده از کوکی های شخص ثالث را کنر بگذارد.

این خبر خوبی برای بسیاری از افراد است اما Google را از استفاده از اطلاعات شخص اول منصرف نمی کند. این اطلاعات هنگام مراجعه به سایت ها و سرویس های تحت کنترل Google مستقیماً از کاربران جمع آوری می شود. علاوه بر این ، مرگ کوکی ها معنای زیادی ندارد. دستگاه Google برای شناسایی انواع مختلف آن در وب و خدمات تبلیغاتی، شما را  ول نخواهد کرد. در حال حاضر ، این روند همانطور که هست باقی خواهد ماند. Google Ads برای ماندن تلاش می کند و شرکت گوگل هنوز هم به روشی هوشمندانه برای ادامه روند اکوسیستم خود طی طریق می کند.

پایان کوکی ها به معنای خداحافظی برای یک فصل ابتدایی از داستان اینترنت است. مانند کسانی که اخیراً از Flash Player خداحافظی کرده اند ، اکنون زمان خداحافظی با “شخصیت” دیگری است که بخشی از پیمایش اینترنت روزمره ما بوده است. کوکی ها.

لینک کوتاه : https://bittly.ir/wpr9J
پیام بگذارید