به گزارش تماس نیوز، ابلاغ این موضوع از سوی شرکت به ادارات کل پست سراسر کشور، اقدامات شبکه ملی پست جهت کمک به تامین سلامت شهروندان همچون گذشته در حال انجام است و بخش هایی که با مرسولات و بسته های شهروندان سروکار دارند مورد توجه و اهمیت بیشتر قرار گرفته است.
در شرایط کنونی با توجه به افزایش درخواستها برای استفاده از سرویس های خرید اینترنتی، مرکز تجزیه و مبادلات پستی کشور تلاش مضاعفی را در اجرای عملیات پستی، دریافت و ارسال مرسولات داخلی و خارجی به کار بسته است.
بر اساس این گزارش در شرایط شیوع ویروس کرونا و عدم پشتیبانی رهسپاری ریلی و هوایی مرسولات، کارکنان شرکت ملی پست سراسر کشور در کنار پرسنل بهداشت و درمان و در راستای تکمیل زنجیره امدادرسانی با سرعت و اهتمام ویژه، جابه جایی اقلام و تجهیزات پزشکی را که عمدتا” مواد ضدعفونی و ماسک هستند پوشش داده و به صورت بی وقفه به مراکز و نهادهای درمانی و مقاصد مربوطه می رسانند.
محمد رضا شهبندی رئیس دفتر پستی فرودگاه امام خمینی (ره) در خصوص مرسولات و بسته های وارد شده از خارج به داخل کشور اظهار داشت: تمامی این بسته ها به محض ورود به کشور و قبل از مبادله، ابتدا حداقل به مدت یک هفته قرنطینه شده و سپس به صورت مستمر گند زدایی می شود.
وی ادامه داد: پس از اجرای دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی و با تاییدنظر ارزیابان گمرک، مرسولات خارجی به صورت روزانه به مرکز تجزیه و مبادلات پستی کشور ارسال می شود تا جهت تحویل به گیرندگان آماده شوند.
پیش از این حسین نعمتی معاون وزیر، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست در بازدید نوروزی از مراکز پستی، خدمات کارکنان شبکه ملی پست را در این ایام مورد ستایش قرار داده و اظهار داشت: شرکت ملی پست توانست با تکیه بر توان بالای نیروی انسانی و درایت مدیران کارآمد، از پس این مسئولیت خطیر برآمده و همچنان در خط مقدم خدمات رسانی به موقع و بی وقفه به هموطنان باشد.
عکس : سعید آزاد