اداره هوانوردی فدرال (FAA) گفت که قوانین نهایی اعلام شده در ماه دسامبر، از روز چهارشنبه به اجرا درآمد که اجازه می دهد هواپیماهای بدون سرنشین کوچک و پهبادها در هنگام شب بر فراز شهر های آمریکا پرواز کنند ، این قانون گام مهمی در جهت استفاده نهایی از آنها برای تحویل گسترده اقلام تجاری است.
این قانون در تب و تاب تغییرات دولت در ایالات متحده به تأخیر افتاده بود. FAA اعلام کرد که این قوانین با نیاز به فناوری شناسایی از راه دور در بیشتر موارد برای شناسایی آنها از زمین ، نگرانی های امنیتی را برطرف می کند.
پیش از این ، عملیات کوچکتر هواپیماهای بدون سرنشین و پهبادها بصورت محدود و در محیط خود دست اندرکاران این دران ها انجام می شد – مگر اینکه اپراتورها از FAA چشم پوشی کرده باشند.
وزیر حمل و نقل ایالات متحده پیت بوتیگیگ روز چهارشنبه گفت که این قوانین “اولین قدم مهم در مدیریت ایمن استفاده روزافزون از هواپیماهای بدون سرنشین و پهبادها در فضای هوایی آمریکا است ، اگرچه نیاز به کار بیشتری در استفاده و یکپارچه سازی کامل هواپیماهای بدون سرنشین وجود دارد.”
تولیدکنندگان این صنعت نوپا ۱۸ ماه فرصت دارند تا تولید هواپیماهای بدون سرنشین را با Remote ID آغاز کنند و اپراتورها یک سال دیگر فرصت دارند تا از راه دور ID را برای شناسایی ارائه دهند.
شرکت ها برای ایجاد ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین برای سرعت بخشیدن به تحویل اقلام تجاری در حال رقابت هستند. از ماه دسامبر ، ایالات متحده بیش از ۱.۷ میلیون ثبت نام هواپیماهای بدون سرنشین و ۲۰۳۰۰۰ خلبان از راه دور دارای گواهینامه FAA داشته است.
برای عملیات شبانه ، FAA گفت هواپیماهای بدون سرنشین باید به چراغ های ضد برخورد مجهز شوند. قوانین نهایی در برخی شرایط اجازه استفاده از وسایل نقلیه در حال حرکت را می دهد.
قوانین جدید الزامات اتصال پهپادها به اینترنت را برای انتقال داده های موقعیت مکانی از بین می برد ، اما لازم است که آنها پیام های ID از راه دور را از طریق فرکانس رادیویی پخش کنند.