نسل جدید خودروی سوپراسپرت بنتلی رونمایی شد

آبان 24، 1404 - 11:00
 0  0
نسل جدید خودروی سوپراسپرت بنتلی رونمایی شد

شرکت بنتلی پس از ۱۰۰ سال، نسل جدید خودروی سوپراسپرت خود را به عنوان متمرکزترین و سبک‌ترین نسخه تاریخ Continental GT معرفی کرد.

به گزارش سرویس خودروی تک‌ناک، سوپراسپرت جدید برای اولین بار تنها با دیفرانسیل عقب و وزنی کمتر از دو تن عرضه می‌شود و کاملاً بر تجربه رانندگی خالص تمرکز دارد. این مدل جدید به پیشرانه 4.0 لیتری V8 تویین‌توربو مجهز شده است، که 666 PS قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این بیشترین چگالی قدرت در تاریخ پیشرانه‌های بنتلی است.

تمام نیروی موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه ZF به محور عقب منتقل می‌شود و این نخستین Continental GT محور عقب در تاریخ برند است. پیشرانه با بلوک تقویت‌ شده، سرسیلندرهای بازطراحی‌ شده و توربوشارژرهای بزرگ‌تر توسعه یافته است و یک سیستم اگزوز تمام‌ تیتانیومی Akrapovič، صدایی عمیق و خالص تولید می‌کند که هیچ‌گونه تقویت مصنوعی در کابین ندارد.

نسل جدید خودروی سوپراسپرت بنتلی معرفی شد

این خودروی سوپراسپرت بنتلی شتاب صفر تا صد را در 3.7 ثانیه ثبت می‌کند و سرعت نهایی آن به حدود 310 کیلومتر می‌رسد. رفتار دینامیکی خودرو بخش کلیدی شخصیت سوپراسپرت است. سامانه eLSD همراه torque vectoring و فرمان‌پذیری عقب باعث چسبندگی بالا و پاسخ سریع محور عقب می‌شود. محور عقب 16 میلی‌متر پهن‌تر شده است و سیستم فرمان، تعلیق و مدیریت کشش کاملاً دوباره تنظیم شده‌اند. سامانه کنترل پایداری سه حالت دارد، که شامل حالت کامل، حالت Dynamic با لغزش کنترل‌ شده و حالت Off برای کنترل کامل راننده بر محور عقب است.

مهندسان بنتلی برای تکمیل شخصیت رانندگی سوپراسپرت یک سیستم تنظیم رفتاری پیشرفته نیز در نظر گرفته‌اند، که با نام Drive Dynamics شناخته می‌شود. این سیستم با ارائه سه حالت رانندگی متفاوت به راننده امکان می‌دهد که خودرو را متناسب با شرایط مسیر و نوع رانندگی خود تنظیم کند. حالت Touring برای رانندگی روزمره در نظر گرفته شده و در آن تعلیق نرم‌تر است، ارتفاع سواری کمی بیشتر می‌شود و واکنش پیشرانه و گیربکس آرام‌تر است تا رانندگی در مسیرهای شهری یا طولانی با آسایش بیشتری انجام شود. حالت Bentley شخصیت اسپرت‌تری ایجاد می‌کند و واکنش پدال گاز سریع‌تر، تعویض دنده‌ها تهاجمی‌تر و فرمان‌پذیری حساس‌تر می‌شود و در این حالت Launch Control نیز فعال است. تهاجمی‌ترین حالت Sport بیشترین پاسخ‌دهی پیشرانه، سریع‌ترین تعویض دنده‌ها و سفت‌ترین تنظیمات تعلیق را فعال می‌کند تا خودرو برای رانندگی پرشتاب در پیچ‌ها و مسیرهای تکنیکی آماده شود.

خودروی سوپراسپرت جدید، سبک‌ترین بنتلی تولیدی در 85 سال اخیر است و تقریباً نیم تن از Continental GT استاندارد سبک‌تر شده است. حذف کامل ردیف عقب، کاهش عایق‌کاری، طراحی دوباره سیستم صوتی برای کابین جلو و حذف برخی سیستم‌های کمک‌راننده از عوامل کاهش وزن هستند. سقف آلومینیومی با پنل کربن‌فایبر جایگزین شده است و بسیاری از قطعات بیرونی نیز از کربن‌فایبر ساخته شده‌اند.

جلوپنجره جدید با طراحی مشبک ظریف ارائه شده و سپر جلو، بزرگ‌ترین اسپلیتر نصب‌شده روی یک بنتلی جاده‌ای را در خود جای داده است. کانال‌های تازه، هوا را به موتور و ترمزهای جلو هدایت می‌کنند. چهار صفحه عمودی در کناره‌های سپر جریان هوا را پایدار می‌کنند. رکاب‌های جدید، تیغه‌های fender بازطراحی‌شده و یک دیفیوزر بزرگ عقب مسیر حرکت هوا را هدایت می‌کنند. اسپویلر ثابت یک‌تکه روی در صندوق، داون‌فورس را افزایش می‌دهد و این مجموعه بیش از 300 کیلوگرم داون‌فورس بیشتر نسبت به Continental GT Speed تولید می‌کند.

رونمایی از نسل جدید خودروی سوپراسپرت بنتلی

ترمزهای این خودرو بزرگ‌ترین مجموعه ترمز نصب‌‌شده روی یک خودروی تولیدی در جهان هستند. دیسک‌های 440 میلی‌متری CSiC با کالیپرهای 10 پیستونه در محور جلو و دیسک‌های 410 میلی‌متری با کالیپرهای چهارپیستونه در محور عقب نصب شده‌اند. سیستم تعلیق از جناغ آلومینیومی در جلو و محور چنداتصالی عقب استفاده می‌کند. کمک‌فنرهای دوکاناله با کنترل مستقل توسط ECU در بخش‌های Bump و Rebound عملکرد را تنظیم می‌کنند. فناوری Bentley Dynamic Ride نیز با استفاده از سامانه 48 ولتی در 0.3 ثانیه 1300 نیوتن‌متر نیروی ضدچرخش تولید می‌کند و پایداری بدنه را در پیچ‌ها افزایش می‌دهد.

رینگ‌های 22 اینچی Forged که با همکاری Manthey Racing توسعه یافته‌اند، در دو طرح عرضه می‌شوند. خریداران می‌توانند میان تایر استاندارد Pirelli P-Zero و تایرهای عملکردی Trofeo RS انتخاب کنند. نسخه مجهز به Trofeo RS می‌تواند تا 30 درصد سریع‌تر از Continental GT Speed پیچ‌ها را طی کند و شتاب جانبی 1.3g ثبت نماید.

کابین خودروی سوپراسپرت بنتلی کاملاً دو نفره طراحی شده است. صندلی‌ها موقعیت پایین‌تر و تکیه‌گاه‌های جانبی قوی‌تر دارند و بخش پشت صندلی‌ها با یک سازه کربن‌فایبر که با چرم پوشیده شده، جایگزین فضای عقب شده است. تریم کربن‌فایبر براق روی داشبورد و درها نصب شده و ترکیبی از چرم و Dinamica در بخش‌های مختلف به کار رفته است. برای کابین 22 رنگ اصلی Hide، یازده رنگ ثانویه و نه رنگ Accent قابل انتخاب است و سه ترکیب تک‌رنگ، دورنگ و سه‌رنگ در دسترس قرار دارد. خریداران می‌توانند تریم‌های Diamond Brushed و Engine Turned را نیز سفارش دهند.

هر خودرو دارای شماره اختصاصی است و فقط 500 دستگاه تولید خواهد شد. رنگ بدنه در 24 ترکیب پایه قابل سفارش است. شرکت بنتلی اعلام کرده است که علاوه بر رنگ‌های پایه، مجموعه‌ای از طرح‌های ویژه توسط Mulliner برای Supersports در نظر گرفته شده است. در این مجموعه، طرح Nightfall با رنگ بدنه Anthracite و جزئیات تضادآفرین Camel روی بخش‌های پایینی بدنه و نوارهای باریک تزئینی، حال‌وهوایی تیره، جدی و نزدیک به خودروهای مسابقه‌ای شبانه ایجاد می‌کند و بیشتر مناسب مشتریانی است که ظاهر مخفی‌کارانه و تهاجمی را ترجیح می‌دهند.

در مقابل، طرح Daybreak با رنگ بدنه Jetstream Matte و استفاده از رنگ‌های روشن‌تر در جزئیات، تصویری پویا و چشم‌گیرتر ارائه می‌دهد و برای رونمایی‌های رسمی و نمایش در نور روز انتخاب شده است. این دو تم، نمایانگر دو شخصیت متفاوت از سوپراسپرت هستند و به خریداران این امکان را می‌دهند که متناسب با سلیقه و سبک خود، میان چهره‌ای تاریک و عضلانی یا ظاهری روشن و نمایشی یکی را انتخاب کنند.

فیلم رسمی معرفی این خودروی سوپراسپرت بنتلی در ژانویه در دبی نمایش داده می‌شود. ثبت سفارش‌ها از مارس 2026 آغاز می‌شود. تولید از سه‌ماهه چهارم 2026 شروع خواهد شد و نخستین تحویل‌ها در اوایل 2027 انجام می‌شود. این خودرو در بریتانیا، اروپا، آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، مالزی، عمان، بحرین، امارات، قطر و کویت عرضه خواهد شد.

نوشته نسل جدید خودروی سوپراسپرت بنتلی رونمایی شد اولین بار در Technoc. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

Like Like 0
Dislike Dislike 0
Love Love 0
Funny Funny 0
Angry Angry 0
Sad Sad 0
Wow Wow 0