هوش مصنوعی تحولی شگرف در سرعت و دقت تحقیقات جنایی ایجاد کرد

ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی به نام “سوزه” توانسته است به طور چشمگیری سرعت تحقیقات جنایی را افزایش دهد. این ابزار که توسط شرکت آکودیس و با پشتیبانی مایکروسافت توسعه یافته، قادر است حجم عظیمی از داده‌ها را در مدت‌زمان بسیار کوتاهی تحلیل کند. به عنوان مثال، سوزه موفق شده است حجم کاری معادل ۸۱ […] منبع خبر هوش مصنوعی تحولی شگرف در سرعت و دقت تحقیقات جنایی ایجاد کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۰۸ مهر , ۱۴۰۳ - 16:00
 0  3
هوش مصنوعی تحولی شگرف در سرعت و دقت تحقیقات جنایی ایجاد کرد

ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی به نام “سوزه” توانسته است به طور چشمگیری سرعت تحقیقات جنایی را افزایش دهد. این ابزار که توسط شرکت آکودیس و با پشتیبانی مایکروسافت توسعه یافته، قادر است حجم عظیمی از داده‌ها را در مدت‌زمان بسیار کوتاهی تحلیل کند. به عنوان مثال، سوزه موفق شده است حجم کاری معادل ۸۱ سال تحقیقات را در مدت تنها ۳۰ ساعت انجام دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، سوزه با بهره‌گیری از الگوریتم‌های پیچیده یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، قادر است الگوها و ارتباطات پنهان در داده‌های مختلف را شناسایی کند. این ابزار به محققان و تحلیلگران کمک می‌کند تا به سرعت و دقت بیشتری به نتایج تحقیقات خود دست یابند. سوزه می‌تواند داده‌ها را از منابع مختلف (مانند گزارش‌ها، تصاویر، ویدئوها و …) جمع‌آوری و تحلیل کند. همچنین این ابزار قادر است الگوهای پیچیده و ارتباطات بین داده‌ها را شناسایی کند که ممکن است برای انسان قابل تشخیص نباشد.

سوزه با خودکارسازی بسیاری از مراحل تحلیل داده‌ها، به طور قابل توجهی سرعت تحقیقات را افزایش می‌دهد. علاوه بر آن با کاهش دخالت انسان در فرآیند تحلیل داده‌ها، احتمال بروز خطاهای انسانی نیز کاهش می‌یابد.

سوزه در تحقیقات مربوط به طیف وسیعی از جرایم از جمله تروریسم، قتل، جرایم سازمان‌یافته، قاچاق انسان، کلاهبرداری و جرایم سایبری کاربرد دارد. این ابزار می‌تواند به پلیس در شناسایی مجرمان، کشف سرنخ‌ها و حل پرونده‌های پیچیده کمک کند. سوزه با خودکارسازی بسیاری از وظایف تکراری، به تحلیلگران اجازه می‌دهد تا بر روی وظایف پیچیده‌تر و خلاقانه‌تر تمرکز کنند. سوزه به عنوان یک ابزار قدرتمند هوش مصنوعی، پتانسیل بالایی برای تحول در حوزه تحقیقات جنایی دارد. با بهره‌گیری از این ابزار، می‌توان انتظار داشت که شاهد کاهش میزان جرایم و افزایش امنیت جامعه باشیم.

منبع خبر هوش مصنوعی تحولی شگرف در سرعت و دقت تحقیقات جنایی ایجاد کرد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow