اخبار فناوری، اخبارتکنولوژی، اخبار علمی و پزشکی، شبکه های اجتماعی، کسب و کار و استارتاپ ها

پروژه بزرگ هوش مصنوعی فیس بوک : درک فیلم

0 13

آموزش سیستم های هوش مصنوعی برای درک کامل آنچه که در فیلم ها اتفاق می افتد به اندازه یک انسان ، یکی از سخت ترین چالش ها – و بزرگترین پیشرفت های بالقوه – در دنیای یادگیری ماشین است. امروز ، فیس بوک ابتکار جدیدی را اعلام کرد که امیدوار است در این کار نتیجه ای که به دنبال آن است برسد: آموزش هوش مصنوعی خود در ویدیوهای عمومی کاربران فیس بوک.

دسترسی به داده های آموزش یکی از بزرگترین مزیت های رقابتی در هوش مصنوعی است و با جمع آوری این منابع از میلیون ها و میلیون کاربر آنها ، غول های فناوری مانند فیس بوک ، گوگل و آمازون توانسته اند در زمینه های مختلف پیشرفت کنند.در حالی که فیس بوک قبلاً مدل های بینایی ماشینی را در مورد میلیاردها تصویر جمع آوری شده از اینستاگرام آموزش داده است ، قبلاً پروژه های مشابهی مانند آنچه را که گفته شد، برای درک ویدیو اعلام نکرده است.

فیس بوک گفت: “با آموختن از جریان های جهانی فیلم هایی که در دسترس عموم كه تقریباً در هر كشوری و صدها زبان وجود دارد ، سیستم های هوش مصنوعی ما نه تنها دقت را بهبود می بخشند، بلکه با دنیای سریع ما سازگار می شوند و تفاوت های ظریف و نشانه های بصری را در فرهنگ ها و مناطق مختلف تشخیص می دهند.” شرکت در یک وبلاگ این پروژه با عنوان یادگیری از فیلم ها ، همچنین بخشی از “تلاش های گسترده آن در ساخت ماشین هایی است که مانند انسان یاد می گیرند.” عنوان کرد.

این غول فناوری  همچنین اعتقاد دارد،  هوش مصنوعی که می تواند محتوای ویدئوها را درک کند ، می تواند به فیس بوک بصیرتی بی سابقه در مورد زندگی کاربران بدهد و به آنها امکان تجزیه و تحلیل سرگرمی ها و علایق ، ترجیحات در مارک ها و لباس ها و سایر مشخصات شخصی بی شماری را بدهد. البته ، فیس بوک در حال حاضر از طریق عملیات هدف گذاری تبلیغاتی فعلی خود به چنین اطلاعاتی دسترسی دارد ، اما امکان تجزیه ویدئو از طریق هوش مصنوعی منبع داده ای فوق العاده غنی به فروشگاه های خود اضافه می کند.

همچنین فیس بوک قصد دارد امسال یک عینک هوشمند عرضه کند. جزئیات مربوط به دستگاه هنوز مبهم است ، اما به احتمال زیاد این عینک ها شامل دوربین های یکپارچه برای گرفتن دیدگاه صاحب آن می شوند. اگر سیستم های هوش مصنوعی بتوانند برای درک محتوای ویدئو آموزش ببینند ، پس از آن به کاربران اجازه می دهد تا فیلم های ضبط شده را جستجو کنند ، همانطور که بسیاری از برنامه های عکس به افراد امکان می دهند مکان ها ، اشیا، یا افراد خاص را جستجو کنند.

فیس بوک می گوید ، همانطور که ضبط فیلم با عینک هوشمند “عادی می شود، مردم باید بتوانند لحظه های خاصی را از بانک عظیم حافظه دیجیتال خود به همان راحتی که تصور می کنند به یاد بیاورند. چنین جستجو مستلزم برقراری ارتباط بین انواع داده ها ، آموزش “مطابقت با عبارت” تولدت مبارک “با کیک ها ، شمع ها ، افرادی که آهنگ های مختلف تولد می خوانند و موارد دیگر است. درست مثل انسان ، هوش مصنوعی نیز باید مفاهیم غنی متشکل از انواع مختلف ورودی حسی را درک کند.

با نگاه به آینده ، ترکیبی از عینک های هوشمند و یادگیری ماشین می تواند آنچه را که “جهان بینی” نامیده می شود ، فراهم کند – گرفتن اطلاعات گرانول در مورد جهان با تبدیل استفاده کنندگان از عینک های هوشمند به دوربین های مداربسته . همانطور که این عمل سال گذشته در گزارشی از گاردین شرح داده شده بود: “هر وقت کسی به یک سوپرمارکت مراجعه می کند ، عینک هوشمند او داده های قیمت گذاری در زمان واقعی ، سطح سهام و عادات مرور را ثبت می کند. هر بار که روزنامه ای را باز می کردند ، عینک آنها می فهمید که کدام داستان را می خوانند ، کدام آگهی را نگاه می کنند. “

لینک کوتاه : https://bittly.ir/50HkF
پیام بگذارید