پکن (رویترز) – تنظیم کننده بازار چین روز یکشنبه دستورالعمل های جدید ضد انحصاری را منتشر کرد که سیستم عامل های اینترنت را هدف قرار می دهد و محدودیت های موجود با غول های فناوری این کشور را تشدید می کند.
قوانین جدید پیش نویس قانون ضد انحصار قبلی را که در ماه نوامبر منتشر شد ، رسمی می کند و مجموعه ای از اقدامات انحصارطلب را تنظیم می کند که ناظران قصد دارند با آنها برخورد کنند.
انتظار می رود این دستورالعمل ها فشار جدیدی را بر سرویس های پیشرو اینترنتی کشور از جمله سایت های تجارت الکترونیکی مانند بازارهای Taobao و Tmall Alibaba Group یا JD.com وارد کنند. آنها همچنین خدمات پرداختی مانند Ant Group’s Alipay یا Tencent Holding’s WeChat Pay را پوشش می دهند.
قوانینی که توسط اداره امور تنظیم مقررات بازار (SAMR) در وب سایت خود صادر شده است ، طیف وسیعی از رفتارها را از شرکت ها منع می کند ، از جمله مجبور کردن بازرگانان به انتخاب بین برترین بازیکنان اینترنت کشور ، این یک کار طولانی مدت در بازار است.
SAMR گفت آخرین دستورالعمل ها “رفتارهای انحصاری در اقتصاد سیستم عامل را متوقف می کند و از رقابت عادلانه در بازار جلوگیری می کند.”
در این اطلاعیه همچنین آمده است که این امر شرکت ها را از تعیین قیمت ، محدود کردن فناوری ها و استفاده از داده ها و الگوریتم ها برای دستکاری بازار متوقف خواهد کرد.
در یک پرسش و پاسخ همراه با این اعلان ، SAMR گفت که گزارش های مربوط به رفتار ضد انحصاری مربوط به اینترنت در حال افزایش است و این با چالش هایی در زمینه تنظیم صنعت روبرو است.
این گزارش می افزاید: “این رفتار پنهانی ، استفاده از داده ها ، الگوریتم ها ، قوانین سیستم عامل و غیره را کشف و تعیین توافق نامه های انحصار را دشوارتر می کند.”
چین در ماه های اخیر شروع به سخت گیری در مورد نظارت بر غول های فناوری خود کرده است ، که رویکرد “آزادی عمل” را وارونه می کند.
در ماه دسامبر ، ناظران قانونی به دنبال تعلیق چشمگیر طرح پیشنهادی اولیه ۳۷ میلیارد دلاری شرکت وابسته به پرداخت ، گروه مورچه ، تحقیقات ضد انحصاری را در مورد گروه علی بابا آغاز کردند.
در آن زمان، قانونگذاران به این شرکت در مورد اقداماتی از جمله وادار کردن بازرگانان به امضای قراردادهای همکاری انحصاری با قیمت سایر سکوهای اینترنت هشدار دادند.
۱ comment
این یک دیدگاه تست ایت