گزارش سال ۹۹ ابر آروان؛ از رکود تا رشد ۱۰ برابری کسب‌وکارهای آنلاین

by ناصر. ش
۰ comment
گزارش ابر آروان در سال 1399

به گزارش تماس نیوز از ابر آروان، این سال، برای ابر آروان سال تثبیت موقعیت محصولات و بازار بود، سالی که با کرونا و دورکاری به‌سختی اما باکیفیت گذشت. با رشد نزدیک به دو برابری مشتریان، ابر آروان تلاش گسترده‌ای را برای توسعه‌ی زیرساخت صرف کرد. گسترش و تقویت پاپ‌سایت‌ها در نقاط مهم ایران و جهان، افزایش سه برابری منابع پردازشی، توسعه‌ی سه برابری منابع دیتاسنتری و ساخت دیتاسنتر اختصاصی بامداد در غرب تهران از مهم‌ترین فعالیت‌های ابر آروان بوده است.

به‌علاوه آروان در سال ۱۳۹۹، تلاش جدی در بازار بین‌الملل داشت. با افزایش تعداد کشورهایی که از محصولات ابر آروان استفاده می‌کنند و سه برابر شدن ضریب نفوذ ابر آروان، رشد مشتریان بین‌المللی آروان از ۵هزار مشتری عبور کرد. مسیری که تا تحقق رویاهای آروانی فاصله دارد اما با جدیت تمام پی‌گیری می‌شود.

تمام این تلاش‌ها منجر به این شد که جایگاه‌های بین‌المللی ابر آروان در بین باسابقه‌ترین و پرترافیک‌ترین سرویس‌دهنگان CDN در جهان، با رشد همراه باشد؛ یک پله صعود در میان پراستفاده‌ترین عرضه‌کنندگان CDN و قرارگیری در بین DNS سرورهای پرترافیک دنیا، جدیدترین دستاوردهای ابر آروان در نخستین روزهای سال ۲۰۲۱ میلادی شد.

banner

آمار ترافیکی ابر آروان، نشان می‌دهد با استقبال بسیار بالای کاربران از سامانه‌های بورسی و سرمایه‌گذاری، هم‌چنین خرید خودرو، این دو دسته خدمت آنلاین در بین پرترافیک‌ترین سایت‌ها در سال ۱۳۹۹ قرار گرفته‌اند؛ خدمات الکترونیک دولتی به‌واسطه‌ی کرونا افزایش پیدا کرده است و سامانه‌های نوبت‌دهی آنلاین خدمات درمانی هم به جمع پرترافیک‌ترین سامانه‌ها وارد شدند. در آخر، خدمات سفر که تا سال گذشته با اقبال بالایی روبه‌رو بودند، در سال ۱۳۹۹ به آخرین رتبه در بین این سامانه‌های پرترافیک رسیدند.

براساس ترکیب داده‌های حوزه‌های کسب‌وکاری که از بستر ابری آروان خدمت می‌گیرند، سامانه‌های آنلاین سفارش غذا و تاکسی توانستند از رکود عبور کرده و به رکودشکنی جدیدی در سال ۹۹ دست پیدا کنند.

سامانه‌های بورسی و فروش خودرو با پیک‌های مقطعی رکوردشکنی کردند. فروشگاه‌های آنلاین رشد دو برابری، سامانه‌های نوبت‌دهی آنلاین خدمات درمانی رشد سه برابری و سوپرمارکت‌های آنلاین رشد ۱۰ برابری را رقم زدند.

این در حالی‌ است که سامانه‌های فروش بلیت سفر و رزرو هتل در بهترین حالت توانستند به ترافیک سال گذشته‌شان دست پیدا کنند و سال کرونا را در رکود سپری کردند.

اما دشواری کسب‌وکارهای آنلاین در سال ۱۳۹۹ تنها از کرونا و مشکلات اقتصادی متاثر نبود. اطلاعات سامانه‌ی رادار نشان می‌دهد در یک سال گذشته، کم‌تر از یک‌دهم ‌درصد قطعی کامل اینترنت رخ داده است. اما با ۸۸۷۱ دقیقه اختلال، زیرساخت اینترنت کشور ۵درصد از کل سال با اختلال مواجه بوده است.

این گزارش در حالی است که اخیرا سرورها و زیرساخت های شبکه این شرکت فناوری در آسیا تک با حمله هکری گسترده ای روبرو هستند و متخصصین و مهندسین این شرکت در تلاشند تا سرورهای ابر آروان را به حالت عادی برگردانند.

برای دانلود گزارش کامل ابر آروان این‌جا کلیک کنید.

You may also like

Leave a Comment

گروه خبری تماس نیوز ابتدا با نام فراسوی فناوری از سال ۱۳۹۶ کارش را در زمینه اخبار و رویدادهای علمی و فناوری آغاز نمود. با گذشت زمان و تغییر رویکرد این گروه به خبرهای روز ایران و جهان در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، نام آن نیز به تماس نیوز تغییر کرد. این پایگاه خبری دارای مجوز شماره ۸۷۳۳۲ از هیئت نظارت بر مطبوعات است. تماس نیوز رسانه ای مستقل بوده و به هیچ نهاد یا سازمان دولتی و یا خصوصی وابسته نیست.
Phone: +98-921-282-1866
Email: info[at]tamasnews.ir
Web: tamasnews.ir

دریافت اپلیکیشن تماس نیوز از کافه بازار

آخرین خبرهای داخلی

نشان ها

logo-samandehi