با تماس نیوز ،همیشه همه جا باخبر شوید

ایموجی چگونه می تواند به دمکراتیک کردن گفتگوی علمی آنلاین کمک کند؟

0 0

همانطور که ارتباطات در مورد علم و بهداشت  بصورت آنلاین به طور فزاینده ای در حال توسعه است ، روش های جدیدی برای مشارکت مردم در گفتگوهای عمومی درباره پیشرفت علوم در حال ظهور است.

یکی از این موارد استفاده از شکلک ها – “شخصیت های تصویری از ژاپنی “e” (تصویر) و “موجی” (شخصیت) است. اینها در دهه گذشته به عنوان نوعی ارتباط تصویری که نشان دهنده واکنشها و عکس العمل های عاطفی خاص است ، به طور فزاینده ای محبوب شده اند.

وقتی واژه نامه آکسفورد شکلک محبوب “چهره با اشک شادی” را به عنوان “کلمه سال” انتخاب کرد ، محبوبیت این سبک در سال 2015 برجسته شد. استاد زبان شناسی مارسل دانزی استدلال کرد که این انتخاب نشانه جهانی است که در آن زبان و ارتباطات فراتر از حروف الفبا نوشتاری یا کلامی حرکت کرده است.

از شکلک ها برای شفاف سازی حالت های چهره و سایر نشانه های عاطفی غیرکلامی در فضاهای آنلاین استفاده می شود. آنها همچنین با لحنی بازیگوش و غیررسمی همراه هستند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که این شخصیت های جهانی نیاز به افزودن نشانه های غیرکلامی در مورد احساسات ، لحن ، قصد و عواطف در ارتباطات آنلاین را پر می کنند.

استاد زبانشناسی ویو ایوانز اظهار داشت که ایموجی ها برای برقراری ارتباط آنلاین هستند که زبان بدن و حرکات گفتار حضوری را پر می کنند. دانشمندان دریافته اند که افرادی که در ارتباطات آنلاین از شکلک استفاده می کنند بیشتر مورد پسند ، قابل دسترسی و پذیرش اجتماعی تر هستند.

در سال های اخیر ، مجموعه ای از تحقیقات دانشگاهی در حال رشد است که به طور خلاصه نحوه استفاده از ایموجی ها را در همه اشکال ارتباطات بیان می کند.

یک مقاله از سال 2018 ، به توانایی ایموجی ها برای بیان ایده های پیچیده متمرکز شده است. این برای مفسران علم بسیار ارزشمند است ، زیرا مفاهیم و محتوایی که باید توضیح دهند اغلب پیچیده است و درک آن برای مخاطبان غیر متخصص دشوار است. یک تحقیق دیگر ، از همان سال ، ارزش ایموجی ها را به عنوان یک شکل جهانی از ارتباطات غیرکلامی برجسته کرد که می تواند بر موانع زبان و سواد غلبه کند. باز هم ، این یک روش ارزشمند برای کمک به ارتباط دهندگان علوم است. موانع زبان اغلب می توانند مانع درک آن زبان شوند.

محققان همچنین کشف کرده اند که چگونه ایموجی ها می توانند بر غلبه بر تفاوت بین معناهای مورد نظر و تفسیر شده کمک کنند.

همه اینها نشان می دهد که emoji ها ممکن است به ارتباط دهندگان علمی ابزاری برای کاهش مبهم بودن ارتباطات آنلاین ، کاربرپسندتر بودن کاربر یا خواننده – و بازتر بودن برای مشارکت عمومی ارائه دهند.

ایموجی ها چگونه کار می کنند

اولین بار Emoji توسط Shegetaka Kurita ، که برای یک اپراتور تلفن همراه ژاپنی کار می کرد ، در اواخر دهه 1990 پیشنهاد شد. مجموعه ایموجی ها از زمان معرفی جهانی خود در سال 2011 ، در تمام سیستم عامل های تلفن همراه و رایانه استاندارد شدند. تا مارس 2020 ، 3304 شکلک در Unicode Standard و یک سیستم کدگذاری که امکان طراحی و ترجمه صورتک ها را بر روی سیستم عامل های مختلف فراهم می کند وجود داشت ،.

امروز ، ایموجی ها در همه جا حضور دارند. حتی یک موتور جستجوی ایموجی اختصاصی وجود دارد – Emojipedia.

در زمان فاصله گزاری اجتماعی جهانی که تحت تأثیر تعاملات اجتماعی آنلاین قرار دارد ، ایموجی ها نشان داده اند که می توانند احساسات را منتقل کرده و از لحاظ بصری همدلی را نشان دهند. تحقیقات نشان می دهد که این “شخصیت های تصویری” همچنین می توانند پاسخ های احساسی را در افراد ایجاد کنند.

واضح است که شکلک ها می توانند به زبانی بصری به راحتی قابل دسترسی و برابری طلبانه باشند. آنها می توانند ارتباطات را افزایش دهند ، و لحن احساسی و تفاوت های ظریف را با استفاده از روش بصری اضافه کنند. در دنیای ارتباطات علمی ، آنها می توانند در هنگام برقراری اطلاعات علمی در یک حوزه معمولی که از روشنفکری “برجسته” و یک لحن صدای نخبه برداشته شده است ، به جذب مردم دیجیتال و حفظ روابط در سطح غیررسمی کمک کنند.

شکلک در زمان COVID

البته ، برقراری ارتباط با محتوای علمی از طریق سیستم عامل های رسانه های اجتماعی – و با شکلک ها – یک کار ساده نیست. اگرچه ایموجی ها برای اولین بار برای کمک به ایمیل و ارتباطات حرفه ای تولید شده اند ، اما استفاده از آنها در ارتباطات تجاری غیرحرفه ای و در زمینه هایی مانند علوم ، روزنامه نگاری و قانون غیرجایی تلقی می شود.

استفاده از شکلک در گفتگوی علمی آنلاین یک عمل متعادل کننده ظریف به دنبال دارد: تکمیل ارتباط علمی با این ابزارهای بصری ، اما برای انتقال معنی فقط به آنها اعتماد نکنید.

در مارس 2020 ، Emojipedia نتایج دو مطالعه را که انجام داد منتشر کرد. اول بر اساس 49 621 توییت منحصر به فرد بود که شامل اشاره صریح به “ویروس کرونا” یا “COVID” بود. این هدف برای درک روند ارتباطات ، به ویژه تصاویر بصری ، ارائه شده برای نمایش این دو عبارت در توییتر بود.

Emojipedia از 12 شکلک که معمولاً به عنوان بهداشت مرتبط هستند به عنوان پایه ای برای این ارزیابی اول استفاده کرد. نتایج نشان داد که پنج مورد معمولاً برای نمایش بصری ویروس کرونا مورد استفاده قرار می گیرند. این موارد شامل “میکروب” (42٪ از زمان استفاده می شود) و “صورت با ماسک پزشکی” (36٪ از زمان استفاده می شود).

تحلیل دوم بیش از 200000 توییت را در چندین زبان مورد بررسی قرار داده است که شامل اشاره صریح به “ویروس کرونا” ، “COVID19” یا “COVID-19” است.

اکنون Emojipedia به شما امکان دسترسی آزاد به ترکیبات شکلک را برای کمک به ارتباطات بهداشتی مبتنی بر علم پیام رسانی COVID-19 می دهد. این پلت فرم توالی هایی برای ارتباط بصری بهداشتی ، انواع شستن دست ، تغییرات رفتاری ، ردیابی و آزمایش و سلام و احوالپرسی های ایمن را ارائه می دهد.

یک فضای در حال توسعه

زمان آن فرا رسیده است که دانشمندان و ارتباط دهندگان علوم نظرات خود را در استفاده موثر از شکلک ها بکار گیرند. چالش استفاده از شکلک های استراتژیک به عنوان راهی برای بهبود گفتگوی عمومی و مشارکت در سیستم عامل ها و کانال های علمی آنلاین است.

همزمان ، با ایجاد شکلک های بیشتر با مضمون علمی ، برای ارتباط دهندگان علم مهم است که اطمینان حاصل کنند خوانندگان در متن های مختلف معنای مورد نظر خود را درک می کنند. در غیر این صورت ، شکلک ها ممکن است به نوعی اصطلاحات بصری تبدیل شوند که ممکن است سو  تعبیر شود یا برخی از خوانندگان را از مطالعه آن منصرف کند.

این مقاله توسط مارنل کرستن ، دانشجوی کارشناسی ارشد در مطالعات علوم و فناوری در مرکز تحقیقات ارزیابی ، علوم و فناوری (CREST) ​​در دانشگاه استلنبوش تألیف شده است.

این وب سایت برای بهبود خدمات از کوکی ها استفاده می کند. ما تصور مان بر این است که شما با این کار موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. پذیرفتن ادامه