با تماس نیوز ،همیشه همه جا باخبر شوید

بلاکچین می تواند یکی از بزرگترین مشکلات موتور جستجو را برطرف کند.

موتورهای جستجو بخشی اساسی از تجربه مرورگر وب هستند ، اما کاربران از مقدار داده های شخصی که برای بررسی نتایج استفاده می شود ، به طور فزاینده ای ناراحت می شوند. تا همین اواخر به نظر می رسید که کاربران نتوانند بدون تحویل داده به شخص ثالث ، از قابلیت جستجوی فعال شده توسط داده های خود بهره مند شوند ، اما برخی از آنها معتقدند که فناوری بلاکچین می تواند به ارائه بهترین ها از هر دو طرف کمک کند.

0 6

ما با Kurt Nielsen ، بنیانگذار و رئیس Partisia Blockchain همراه شدیم تا از تأثیر احتمالی blockchain در بازار جستجو ، SEO و صنعت تبلیغات آنلاین مطلع شویم.

چه جنبه های زنجیره بلوکی Partisia آن را برای موتورهای جستجو مناسب می کند؟

Partisia Blockchain در درجه اول برای حفظ حریم خصوصی و قابلیت همکاری می باشد. همکاری با «جستجوی اینترنتی بهتر» به تدریج روشهای مختلف شخصی سازی جستجو را بدون به خطر انداختن حریم خصوصی انجام می دهد. از طریق استفاده از قراردادهای هوشمند دولتی و خصوصی ، Partisia Blockchain زیرساخت هایی را برای حفظ حریم خصوصی عوامل دیجیتال فراهم می کند که به طور خودکار داده های کاربران را در صورت تقاضا و بدون افشای خود داده ها ، به جریان می اندازد. به عنوان مثال ، می توان یک ماشین جستجو را برای رتبه بندی نتایج جستجو مطابق با تنظیمات خصوصی کاربر هدایت کرد بدون اینکه کاربر این تنظیمات را به اشتراک بگذارد.

موتور جستجوی Partisia علاوه بر حفظ حریم خصوصی چه مزیت های دیگری دارد؟

Partisia Blockchain امکان استفاده از داده های خصوصی کاربران را بدون به اشتراک گذاشتن این اطلاعات حساس با دیگران فراهم می کند. این امر می تواند ساختار قدرت در اقتصاد اینترنت را زیر و رو کند! مدل کسب و کار موجود در جستجوی بهتر اینترنت به کاربران امکان می دهد از این مدل کنترل شده از اطلاعات خصوصی بهره مند شوند.

از نظر حفظ حریم خصوصی ، Partisia چه مزایایی نسبت به سایر روش های افزایش حریم خصوصی دارد؟

Partisia Blockchain به ویژه از محاسبات به اصطلاح دانش صفر و محاسبه امن چند حزبی (MPC) استفاده می کند. این فناوری پیشرفته به مجموعه توزیع شده رایانه اجازه می دهد تا بدون دانستن چیزی در مورد داده های درگیر در محاسبات ، که امکان محاسبه دانش صفر را فراهم می کند ، مستقیماً روی داده های رمزگذاری شده عمل کند. سپس داده ها در تمام حالات ممکن خود، محافظت می شوند: در حالت سکون، انتقال و در هنگام استفاده از آنها. اقدامات امنیتی سنتی اجازه این خاصیت تا حدودی متناقض را نمی دهد و کاربر می تواند داده های خود را کنترل کند، حتی اگر توسط سرویس شخص ثالث (Third Party) استفاده بشود. این ادغام پیشگامانه یکی از مهمترین موضوعاتی را که امروزه مردم با آن روبرو هستند حل می کند: حفظ حریم خصوصی.

چه ویژگی خاصی در همکاری Partisia با جستجوی بهتر اینترنت وجود دارد؟

ما از رمزنگاری پیشرفته استفاده می کنیم تا در غیر این صورت مبادله اساسی بین حریم خصوصی و شخصی سازی را از بین ببریم. با توجه به دانش ما ، هیچ پروژه جایگزینی اجازه استفاده از داده های خصوصی را برای ارائه همان تجربه کاربر پسند خدمات سنتی، بدون اشتراک داده ها نمی دهد. این یکی از روشهای منحصر به فرد پلت فرم ماست. گزینه های موجود در بازار تبلیغات آنلاین فعلی مبتنی بر ردیابی و اتصال داده های کاربر بدون درگیر کردن کاربر ، ارائه خدماتی است که ردیابی را محدود می کنند. اگرچه این امری مثبت است ، اما جریان درآمدی تأمین بسیاری از سرویس ها و امکان شخصی سازی این خدمات را کاهش می دهد. تبدیل کاربر به یک شریک مستقیم با سهم درآمد عادلانه در اقتصاد داده بخشی از این راه حل است. آنچه ما ارائه می دهیم ، بستری است که با جبران خسارت به کاربران برای استفاده از داده هایشان و نه برای به اشتراک گذاشتن داده هایشان.

آیا می توانید درباره استفاده از سربار محاسبات در مورد استفاده از Partisia ایده ای ارائه دهید؟

استفاده از MPC غالباً شامل سربار محاسباتی قابل توجهی در مقایسه با محاسبه در متن روشن است. Partisia در این زمینه پیشگام است ، زیرا ما اولین استفاده تجاری از MPC را در سال 2008 انجام دادیم و از آن زمان محاسبات یک میلیون برابر سریعتر شده است. با این حال ، سربار محاسباتی هنوز یک چالش مهم است و نحوه استفاده از MPC و فن آوری های مشابه برای محاسبه این مسئله ضروری است.

با جستجوی بهتر اینترنت ، ما در حال کار برای ایجاد گزینه ای هستیم که هم حفظ حریم خصوصی باشد و هم کاملاً بدون تبلیغات باشد. این موتور جستجوی جایگزین جدید ، به جای استفاده از قدرت پردازشی و پهنای باند با ارزش برای ارائه تبلیغات به کاربران ، از الگوریتم های پیشرفته استفاده می کند تا نتایج جستجو را که جستجوگران در واقع می خواهند اولویت بندی کند بدست بیاورند. این با اولویت بندی توان پردازشی برای اجرای این الگوریتم ها ، سربار محاسباتی را خنثی می کند.

آیا می توان از Partisia با موتورهای جستجوگر دیگر ، مثلاً گوگل یا بینگ ، برای ایجاد حریم خصوصی بیشتر استفاده کرد؟

ما با کمال میل از این شرکت ها برای پیوستن به اولویت حفظ حریم خصوصی کاربر به ما و بسیاری دیگر استقبال می کنیم. بسیار دلگرم کننده است

برای دیدن ظهور گزینه های مناسب مانند «جستجوی بهتر در اینترنت» ، که بیشتر بر روی ساخت مدلهای کاربرمحور تمرکز دارند تا مدلهای سودآوری صرف. قرار دادن مشتری در جلو و مرکز هر پروژه نتایج مثبتی را در دراز مدت به همراه خواهد داشت ، و من کاملاً معتقدم که با افزایش همه گیری کوید 19، بحث در مورد حریم خصوصی کاربران ، بیشتر و بیشتر بازیگران مسلط در بازار، از چنین فناوری استفاده می کنند.

فناوری بلاکچین چه تاثیری بر بازاریابی جستجو و سئو می گذارد؟

افزودن حریم خصوصی به بلاکچین تأثیر بسزایی در بازار تبلیغات خواهد داشت. این فناوری در حالی که به کاربران نهایی حاکمیت کامل داده ها و هویت آنها را می دهد ، از قدرت قابل توجهی برای تبلیغ کنندگان خرد برخوردار خواهد شد. بازاریابان یا تبلیغ کنندگان می توانند از داده های با ارزش بالا که به آنها دسترسی خواهند داشت استفاده کنند ، در حالی که دارندگان داده با اطمینان از حفظ حریم خصوصی خود می توانند با خیال راحت استراحت کنند. ما بسیار مشتاقانه منتظر کار با جستجوی بهتر اینترنت هستیم تا این گزینه را برای مدل کسب و کار غالب توسعه دهیم و داده ها را برای اولین بار دمکراتیک کنیم.

لینک کوتاه : https://bittly.ir/rlkPg
منبع Techradar

این وب سایت برای بهبود خدمات از کوکی ها استفاده می کند. ما تصور مان بر این است که شما با این کار موافق هستید ، اما در صورت تمایل می توانید انصراف دهید. پذیرفتن ادامه