اخبار فناوری، اخبارتکنولوژی، اخبار علمی و پزشکی، شبکه های اجتماعی، کسب و کار و استارتاپ ها

مایکروسافت در حال راه اندازی یک منطقه محاسبه ابری Azure در چین است.

مایکروسافت در سال آینده یک منطقه جدید Azure در چین افتتاح خواهد کرد تا جای پای این شرکت را در کشور چین، که انتظار می‌رود تقاضا برای خدمات ابری به طرز سرسام آوری افزایش یابد تقویت کند.

0 8

این غول ابر اعلام کرد که منطقه پنجم Azure در چین در سال ۲۰۲۲ از طریق شریک عملیاتی داخلی این شرکت یعنی ۲۱ Vianet آغاز خواهد شد. مناطق Microsoft Azure مجموعه‌ای از مراکز دیتا هستند که در محیط خاصی مستقر شده‌اند و از طریق یک شبکه اختصاصی با تاخیر پایین به هم مرتبط هستند.

به گزارش تماس نیوز، با این منطقه جدید، مایکروسافت انتظار دارد که در سال‌های آتی، ظرفیت پورتفولیوی ابر این شرکت را دو برابر کند. مشتریان چینی به محاسبه Azure، شبکه سازی، تجزیه و تحلیل و خدمات IoT دسترسی خواهند داشت؛ اما همچنین به پلت فرم بهره وری مایکروسافت آفیس ۳۶۵، و همچنین کاربردهای تجاری Dynamics ۳۶۵ و Power دسترسی خواهند داشت.

آلن crozier، رئیس و مدیر اجرایی منطقه بزرگ چین، گفت: ” منطقه آینده، توانایی کمک به پرورش استعدادهای محلی، تحریک نوآوری محلی، رشد اکو سیستم‌های فن‌آوری محلی و همچنین باعث تقویت تجارت در طیف گسترده‌ای از صنایع  خواهد شد.”

عرضه کنندگان ابری خارجی در چین مجاز به کار و راه‌اندازی دیتاسنترهای خود در چین نیستند، به همین دلیل است که مایکروسافت با شرکت زیرساخت چینی ۲۱ Vianet برای انجام کسب‌وکار در این کشور هم‌کاری کرده‌است. اگرچه مناطق تکنیکی در چین به دلیل رقابت با همتایان جهانی خود ساخته شده‌اند، اما مناطق Azure در چین از لحاظ فیزیکی از ابر جهان مایکروسافت جدا و مستقل هستند.

مایکروسافت و ۲۱ Vianet اولین مناطق دو Azure در سال ۲۰۱۴ را راه‌اندازی کردند و مایکروسافت ادعا کرد که این اولین سرویس بین‌المللی و جهانی است که به طور کلی در بازار چین در دسترس است. در همان سال، مایکروسافت آفیس ۳۶۵، Dynamics ۳۶۵ و پلت فرم قدرت که در این کشور راه‌اندازی شد،که تاکنون توسط ۲۱ Vianet اداره می‌شود.

با وجود محدودیت‌های خاص قوانین مخابرات چین، شرکت‌های ابری در سراسر جهان علاقه ویژه‌ای به گسترش حضورشان در این کشور داشته‌اند. حتی قبل از بحران COVID۱۹، این گرایش قابل‌توجه بود. شرکت تحقیقات Canalys خاطرنشان کرده است که بازار زیرساخت ابر چین در فصل آخر سال ۲۰۱۹ تقریبا ۶۷ درصد رشد داشته‌است تا به ۳.۳ میلیارد دلار – بیش از ۱۰ درصد از بازار جهانی برسد.

ازطرفی بحران سلامت جهانی یک موج جدید از دیجیتال سازی را در دنیا ایجاد کرده‌است و به همین خاطر مدیر کل مایکروسافت، عمر خان ازعان کرده است که بازار ابری در چین تا سال ۲۰۲۳ به ۴۶ میلیارد دلار خواهد رسید. در پاسخ به این بحران، ۶۳ % سازمان‌ها در چین از نوآوری‌های مرتبط با ابر برای شتاب بخشیدن به دیجیتال سازی محصولات خود، پرداخت‌ها، تجارت الکترونیک، اتوماسیون و بیشتر استفاده می‌کنند.

هنوز هم ، شرکت های چینی سلطه آشکار خود را در بازار حفظ کرده اند: Alibaba بیش از 46٪ از سهم بازار را در اختیار دارد ، Tencent و Baidu در رده های دوم (18٪) و سوم (8.8٪) قرار دارند. همچنین مایکروسافت در چین بسیار نزدیک به AWS است که با شرکت های مختلف ارتباطات از راه دور در این کشور از جمله ChinaNetCenter و SINNET همکاری کرده است. و IBM که با 21Vianet نیز همکاری می کند تا سرویس زیرساخت ابر خود را مدیریت کند.

گوگل ، به نوبه خود ، هنوز توانایی استفاده از پتانسیل عظیم بازار ابر در چین را ندارد. غول جستجو اخیراً طرحی را به نام منطقه ایزوله پیشنهاد کرد که به این شرکت اجازه می داد برای اولین بار خدمات ابری را از طریق تأمین کنندگان زیرساخت شخص ثالث در کشور ایجاد کند.

لینک کوتاه : https://bittly.ir/RZHNM
پیام بگذارید