اخبار فناوری، اخبارتکنولوژی، اخبار علمی و پزشکی، شبکه های اجتماعی، کسب و کار و استارتاپ ها

برنامه کلاب هاوس چیست و چرا ناگهان در دنیا گسترش یافت؟

0 17

بخشی از رادیو Talkback ، بخشی از تماس کنفرانسی ، بخشی از Houseparty  ، کلاب هاوس (Clubhouse)یک برنامه شبکه اجتماعی مبتنی بر گفتگوی صوتی است. کاربران می توانند به مکالمات ، مصاحبه ها و گفتگوهای افراد جالب در مورد موضوعات مختلف گوش دهند – این دقیقاً مانند اتصال به پادکست است اما به صورت زنده و با یک لایه انحصاری ویژه.

کلاب هاوس فقط دعوت است. نمی توانید فقط آن را از فروشگاه گوگل پلی بارگیری کنید و یک حساب کاربری ایجاد کنید. دقیقاً مانند یک کشور واقعی یا کلوپ قایق بادبانی واقعی ، شما باید برای عضویت در آن توسط یکی از اعضای آن دعوت شوید. یک نخبه گرایی در دنیای واقعی ، اما آن را مجازی کنید.

هنگام پیوستن ، موضوعات موردعلاقه مانند فناوری ، کتاب ، تجارت یا بهداشت را انتخاب می کنید. هرچه اطلاعات بیشتری راجع به علایق خود به برنامه بدهید ، برنامه اتاق های مکالمه و افراد بیشتری را به شما پیشنهاد می کند که آنها را دنبال کنید یا به آنها بپیوندید.

اتاق مکالمه دقیقاً مانند یک تماس کنفرانسی است ، اما برخی از افراد در حال مکالمه هستند و بیشتر آنها به آنها گوش می دهند. و درست مانند یک تماس تلفنی ، پس از پایان مکالمه ، اتاق بسته می شود. بر خلاف Twitch – جایی که فیلم های پخش مستقیم روی سیستم عامل باقی می مانند تا افراد به آنجا برگردند و آن را تماشا کنند – گفتگوی صوتی زنده در اتاق های مکالمه ناپدید می شود. (با این حال ، این باعث نمی شود که کاربران مکالمه زنده را ضبط کنند. برای مثال یک کاربر YouTube ، یک اتاق مکالمه را که توسط Elon Musk راه اندازی شده است ، به صورت مستقیم پخش می کند.

چگونه می توانم دعوت از کلاب هاوس دریافت کنم؟

برای عضویت ، یک کاربر موجود در Clubhouse باید از برنامه خود دعوتنامه ای برای شما ارسال کند تا به شما امکان راه اندازی یک حساب را بدهد. اگر از شما دعوت شده باشید ، پیوندی را مشاهده خواهید کرد که به گوشی تلفن شما ارسال شده و شما را به یک صفحه ثبت نام در برنامه هدایت می کند.

با این حال کاربران Clubhouse نمی توانند فقط به هر کسی دعوت نامه ارسال کنند. محدودیت کاربران موجود در ابتدا فقط به دو دعوت نامه میسر است.

در پست اخیر وبلاگ این شبکه اجتماعی ، سازندگان آن اعلام کرده اند که هدف سال 2021 آنها تکمیل مرحله بتا برنامه است ، بنابراین در نهایت می توانند “کلاب هاوس را به روی همه جهان باز کنند”.

ایلان ماسک چه ارتباطی با آن دارد؟

کلاب هاوس از مارس 2020 وجود دارد ، زمانی که توسط کارآفرینان دره سیلیکون ولی یعنی پاول دیویدسون و روهان ست راه اندازی شد. این شبکه اجتماعی جدید التاسیس در ماه مه سال 2020 ، فقط 1500 کاربر داشت و ارزش پولی آن 100 میلون دلار بود.

اما وقتی الون ماسک میزبان گپ صوتی در Clubhouse با مدیر عامل رابینودی ، ولاد تنف بود، خبرساز شد و به جریان اصلی شبکه های اجتماعی بدل شد. این رویداد محدودیت اتاق مکالمه برنامه را بیشتر کرد و به طور مستقیم در YouTube پخش شد. این به Clubhouse کمک کرد تا در بالای نمودارهای استارت آپ قرار بگیرد رویداد دعوت نامه ها را به نقطه اوج برساند.

از 1 فوریه 2021 ، کلاب هاوس 2 میلیون کاربر دارد. کلاب هاوس از ویژگی های جدید در آینده ، از قبیل محرمانه ساختن، بلیط یا اشتراک ، برای پرداخت مستقیم به سازندگان در برنامه خبر داده است. با بدست آوردن بودجه جدید از زمان راه اندازی ، Clubhouse اکنون 1 میلیارد دلار ارزش دارد و یک شرکت تک شاخ  (Unicorn) مانند AirBnb ، Uber و SpaceX محسوب می شود.

رویترز گزارش داد که تقاضا برای عضویت اکنون چنان داغ است که بازار آنها در سیستم عامل هایی مانند Reddit ، eBay و Craigslist رشد کرده است بطوریکه در چین ، دعوت نامه هاآن در بازارهای علی بابا و در بازار Idle Fish فروخته می شود.

ماسک خلاصه جذابیت کلاب هاوس را هنگام گفتگوی خود با تنف بیان کرد که بیان “تغییر زمینه قاتل ذهن است” به سر زبان ها افتاد. ایده این است که وقتی کاربران به کلاب هاوس وارد برنامه می شوند ، اعلان ها غیرفعال است، می توانند هر بار روی یک موضوع تمرکز کنند.

چرا کلاب هاوس در چین اینقدر محبوب بود؟

ارزش برنامه فراتر از عملکرد آن است.

در حالی که سانسور ، سرکوب و کنترل دولت در چین گسترده شده است ، برخلاف سایر شبکه های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس بوک ، کلاب هاوس موفق شد چندین ماه زیر رادار فایروال چین پرواز کند و در هفته های اخیر باعث محبوبیت آن شد و تعداد زیادی از کاربران چینی را به خود جلب کرد و همچنین به آنها فرصتی نادر برای “بیان عقاید آزاد” داد و در مورد موضوعاتی که معمولاً در چین ابراز عقیده در مورد آن ممنوع است ، از جمله سین کیانگ ، هنگ کنگ و تایوان بحث و گفتگو کرد.

سایت های تجارت الکترونیکی در چین به کاربران امیدوار Clubhouse فرصت خرید دعوت نامه می دهند. در سیستم عامل هایی مانند Xianyu و Taobao ، کدهای دعوت بین 150 تا 400 یوان (23 دلار – 61 دلار) فروخته می شدند.

لینک کوتاه : https://bittly.ir/j677g
پیام بگذارید