اخبار فناوری، اخبارتکنولوژی، اخبار علمی و پزشکی، شبکه های اجتماعی، کسب و کار و استارتاپ ها

آیا اتومبیل های هوشمند از گوشی های هوشمند پیشی می گیرند؟

0

عصر طلایی اینترنت همراه ، تلفن همراه را به عنوان تعریف پایانه تلفن همراه جهانی کرده است. با غرق شدن در عصر هوش مصنوعی ، سرمایه گذاران جهانی در حال شکار اکوسیستم موبایل بعدی هستند.

موجی از فناوری های آوانگارد مانند 5G ، هوش مصنوعی (AI) ، رایانش ابری و داده های بزرگ ، دوره اتصال هوشمند را آغاز می کند و انتظار می رود ترمینال موبایل دیگری را بعد از تلفن همراه پرورش دهد.

با توجه به اینکه هواوی چینی قصد دارد اتوموبیل هوشمند Alpha S خود را در 17 آوریل عرضه کند ، شیائومی در ماه مارس، مبلغ 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری در اتومبیل های هوشمند اعلام کرد و حتی زمزمه های اپل آمریکایی برای معرفی iCar خود در ماه سپتامبر به گوش می رسد، نمی توان تعجب کرد که چرا این غول‌های فناوری به طور تصادفی به دنبال تصاحب قله نمودار فناورانه باشند؟ آیا ماشین هوشمند می تواند پایانه همراه بعدی بعد از تلفن همراه هوشمند باشد؟

با نگاهی گذرا به چند دهه گذشته ، صنعت اتومبیل همیشه به جای استارتاپ ها و تولیدکنندگان پیشرفته ، بازی بزرگ غول های اتومبیل سازی بوده است. با توجه به اینکه اولی بازار و فناوری و همچنین زنجیره صنعتی را کنترل می کرد ، صنعت خودرو برای تحمل تازه واردان بیش از حد اشباع شده بود تا اینکه در نهایت دو متغیر ظهور کردند و اوضاع را دگرگون کردند.

اولین متغیر تسلا است. با جایگزینی سوخت با باتری ، خودروساز آمریکایی در سال 2003 انقلاب انرژی را آغاز کرد و موجی از اتومبیل های الکتریکی را براه انداخت. متغیر دیگر ظهور خودروسازان برقی چینی مانند Nio ، Xpeng و Li Auto است که از سال 2014 به تدریج شکل گرفته و تولید انبوه مدل های مختلف خودروی الکتریکی (EV) را آغاز کرده اند.

مک کینزی پیش بینی می کند که بازار جهانی رانندگی خودکار تا سال 2025 به 1.9 تریلیون دلار برسد. در همین حال ، چین به عنوان بزرگترین بازار EV جهان ، در “برنامه توسعه صنعت خودروهای انرژی جدید (2021-2035)” اعلام کرده است که تا سال 2025 فروش حجم خودروهای الکتریکی جدید در کشور به 20 درصد از کل فروش وسایل نقلیه خواهد رسید ، در حالی که این رقم حدود 5.4 درصد در سال 2020 بود.

بدیهی است که سال 2025 یک سال پرتحرک و همچنین نبردی سخت برای همه بازیکنان ماشین های الکترونیکی برای مبارزه با آن خواهد بود.

هوش: عرصه اصلی

اگرچه ماشین های الکتریکی و اتومبیل های سوختی ظاهری مشابه دارند ، اما این دو در واقع بسیار متفاوت هستند و باید در دو گونه دسته بندی شوند. هنگامی که سر و صدا در اطراف iCar اپل آغاز شد ، تصویری بصورت آنلاین و به تصویر کشیدن یک گوشی هوشمند با چهار چرخ صورت گرفت که این تلفیق را با یک ماشین هوشمند برابر می کند.

به نظر می رسد، این تصویر در واقع چارچوب اساسی یک ماشین هوشمند آینده را ترسیم می کند. مقایسه توانایی های بالقوه تلفن های هوشمند و اتومبیل های هوشمند محبوب ترین روند در صنعت خودرو از آن زمان تاکنون بوده است.

ماتریکس پارتنرز چین ، یک شرکت سرمایه گذاری چینی ، در گزارشی اشاره کرد: “وسایل نقلیه الکتریکی در مقابل وسایل نقلیه متداول فقط یک تغییر انرژی نیستند. این بیشتر شبیه اپل در مقابل نوکیا یا تلفن های هوشمند در مقابل تلفن های خاص است. این یک فرصت اساسی برای بازنگری است.”

دقیقاً مانند صنعت تلفن های همراه ، ظاهر صفحه لمسی تلفن همراه را به عصر هوشمند نمی رساند ، در عوض فقط یک ویژگی مهم بود و به طور کامل از تلفن های هوشمند به یک دستگاه هوشمند تبدیل نمی کرد.

برای اتومبیل های الکتریکی نیز همینطور است ، تغییر در منبع انرژی ویژگی “صفحه لمسی” آنهاست و این عملکرد بیش از حد هوا (OTA) است که “سیستم عامل” را دائماً به روز می کند و آن را “آیفون” اتومبیل می کند .

 

بنابراین ، برق فقط اولین قدم است ، با این وجود اتصال و هوش مقصد نهایی EVS خواهد بود.

نکات برجسته بازیکنان ماشین های الکترونیکی

برای پیروزی در این مسابقه ، هر بازیکن ماشین الکترونیکی ریسک بزرگی می کند و با استفاده از فن آوری های پیشرفته ، صنعت را به سمت “هوش” و نه “برق” سوق می دهد.

در سال 2014 ، اپل “پروژه تیتان” را با تمرکز بر کابین خلبان خودران آغاز کرد. Baidu چین اولین شرکتی در این کشور شد که با استفاده از سازوکارهای مختلف درآمدزایی برای خدمات رانندگی خودکار ، گام مهمی را در مسیر تجاری سازی Apollo خود نشان داد.

در اکتبر 2018 ، تسلا با تمرکز بر ویژگی خود به عنوان خودران (NOA) ، قفل عملکردهای پیشرفته خودران را در شرایط بزرگراه ها باز کرد ، این ویژگی به رانندگان اجازه می دهد تا ابتدا و نقطه پایانی را در ناوبری ماشین، از قبل وارد کنند ، مسیر ناوبری را تأیید کنند و از خودرو بخواهند به طور خودکار مسیر را دنبال کند.

دو سال بعد تسلا این ویژگی را راه اندازی نمود، NOP نه تنها در بزرگراه ها بلکه در بزرگراه های شهری تقریباً در هر شهر تحت پوشش نقشه های با دقت بالا کار می کند. ژانویه امسال ، Xpeng نسخه آزمایشی عمومی خود را از خودران هدایت شونده ناوبری (NGP) ، یک ویژگی مسیریابی خودکار و کمک رانندگی نیز پرده برداری کرد.

حتی Huawei، که مکررا علاقه به توسعه خودروهای هوشمند را رد کرده‌است، در حال یورش به ICT است و دو اختراع ثبت‌شده برای رانندگی مستقل در ماه گذشته را فاش کرده‌است.

آیا ماشین هوشمند ترمینال بعدی موبایل خواهد شد؟

مینگمینگ هوانگ ، شریک بنیانگذار Mingshi Capital ، زمانی اظهار داشت که وسایل نقلیه هوشمند بزرگترین فرصت پس از تلفن های هوشمند و اینترنت همراه است و آن را بخشی می داند که ارزش آن بیش ازصدها میلیارد دلار است و هیچ شرکتی نباید آن را نادیده بگیرد.

منطق هوش خودروی الکترونیکی در داده های رفتاری دارندگان خودرو نهفته است که می تواند به ارتقا عملکرد خودرو کمک کند و به خودروسازان در جستجوی ارزش بیشتر کمک کند. با عملکردهایی مانند رانندگی خودکار ، یا مهمتر از همه ، یک سیستم نرم افزاری خود به روزرسانی ، اتومبیل های هوشمند به “اتومبیل های تعریف شده توسط نرم افزار” تبدیل می شوند.

هواوی ، اپل و بایدو همه یک بازی را انجام می دهند زیرا این روند بزرگ را حس کرده اند که اتومبیل های هوشمند بعد از تلفن های هوشمند نسل بعدی ترمینال های همراه خواهند بود.

عناصر اساسی و اصلی یک ماشین، در ایمنی ، کیفیت ساخت و راحتی ، تهویه مطبوع و سایر جنبه ها نهفته است ، با ده ها یا صدها سال تجربه ، بدون شک خودروسازان سنتی حرف بیشتری برای گفتن دارند.

نیازی به گفتن نیست که رانندگی اتوماتیک در حال حاضر باعث خرابی ها و حتی تصادفات زیادی شده است. و هیچ حس واقعی رانندگی خودکار در چین وجود ندارد ، وسایل نقلیه هنوز کاملاً قادر به رانندگی مستقل در شرایط واقعی جاده و بدون نظارت انسان نیستند.

رم ها یک روزه ساخته نشدند و یک ترمینال متحرک با چهار چرخ هنوز تا تحقق کامل فاصله زیادی دارد. با تنگناهای گوناگون فناوری ، غول های فناوری که موج کامپیوترهای شخصی و اینترنت همراه را برآورده می کنند هنوز به سختی مبارزه می کنند و به احتمال زیاد هیچ یک از بلیط های تسخیر قله نمودار مهم بعدی چشم پوشی نخواهند کرد.

پیام بگذارید