“قبل از لمس ماسک تمیز ، دستان خود را با آب و صابون کاملاً بشویید. سپس قسمت بالای ماسک را به درستی تنظیم کنید و مطمئن شوید که طرف قابل خم ماسک به سمت بالا قرار دارد.”
اینگونه است که یک روبات با قابلیت ۵G گروهی از بیماران را در بیمارستان ششم شانگهای وابسته به دانشگاه جیانگ تانگ شانگهای در مورد چگونگی استفاده مناسب ماسکها راهنمایی می کند.
در استانهایی مانند هوبی و ژجیانگ و شهرهایی چون شانگهای ، این روبات ها که توسط China Mobile و Cloud Minds اهدا شده اند ، انواع خدمات پزشکی خودکار را ارائه می دهند تا به کاهش فشار کارکنان بهداشت که برای مهار کرونا ویروس اختصاص داده شده اند ، کمک کنند.
روبات هایی که بیش از یک متر ارتفاع دارند ، دارای صفحه نمایش روی سینه و مجهز به بازو یا دست هایی هستند که می توانند آزادانه بجرخند. اینها بخشی از تلاش های گسترده شرکت مخابراتی چین برای استفاده از فناوری های مهم برای مقابله با اپیدمی کرونا هست.
China Mobile گفت حدود ۶۰۰ روبات دیگر به بیمارستان ها اهدا می شوند. این روبات ها هم اکنون می توانند مشاوره پزشکی ارائه دهند ، داروها را تهیه کنند ، در مسیرها انسان ها راهنمایی کنند و عملیات ضد عفونی را در بیمارستان ها انجام دهند. آنها همچنین می توانند دمای بیماران را بررسی کرده و سایر کارهای عمومی را انجام دهند.
هوانگ شیائوکینگ ، مدیرعامل و بنیانگذار Cloud Minds ، یک شرکت متخصص در زمینه عملکرد روبات ها گفت: “استفاده از روبات ها برای انجام چنین کارهایی در بخش های ایزوله شده می تواند به طور مؤثر عفونت متقابل را کاهش داده و کارایی در مراقبت از بیماران را افزایش دهد.”
از آنجا که تعداد موارد تأیید شده COVID-19 در چین از ۱۷ فوریه از ۷۰،۰۰۰ فراتر رفت ، سه شرکت مخابراتی بزرگ China Mobile ، China Unicom و China Telecom درگیر شدند تا به فناوریهای پیشرفته مانند ۵G ، هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده های بزرگ برای مبارزه با این اپیدمی متحد شوند.
در حال حاضر ، چین حدود ۱.۶ میلیارد تلفن هوشمند در حال استفاده است. برخی از کاربران بیش از یک تلفن هوشمند دارند. این امر به سه شرکت اجازه می دهد تا از تجزیه و تحلیل داده ها در پیشگیری از اپیدمی استفاده کنند.
آنها در ارسال پیام های مربوط به این بیماری همه گیر به مردم ، از دولت های محلی حمایت کامل گرفته اند.
همچنین China Telecom برای پیشگیری از بیماری همه گیر ، یک بستر ویدئویی خانگی ۲۴ ساعته آنلاین ایجاد کرد که از فناوری های جدید مانند رایانش ابری و اینترنت ،برای نظارت و کنترل استفاده می کند.
لین روی ، کارمند شرکت مخابرات چین گفت: “با استفاده از چنین بستر ویدیویی ابری ، ما به محافظت از بسیاری از مکان ها ، مانند برخی از جوامع و سایت ساخت و ساز برای بیمارستانی پیش ساخته Huoshenshan در ووهان ، مرکز استان هوبی و استان کمک کرده ایم.
از آنجا که تشخیص اولیه ، جداسازی و درمان برای مهار ویروس بسیار مهم است ، China Mobile یک بستر مشاوره پزشکی از راه دور ایجاد کرده است.
این امر پزشکان را قادر می سازد تا با بیمارانی که دور هستند ، ارتباط برقرارکنند. پزشکان استان گوانگدونگ با دانلود و نصب برنامه بر روی تلفن هوشمند ، می توانند به درمان بیماران در استان هوبی کمک کنند. تاکنون بیش از ۱۴۰ پزشک در بیمارستان Sun Yatsen مستقر در گوانگژو از این بستر برای رفع بیش از ۱۹۰۰ درخواست از بیماران استفاده کرده اند.
لو شو ، کارمند China Mobile گفت ، خدمات مشاوره پزشکی آنلاین با قابلیت ۵G می تواند میزان ترافیک را به بخش های سرپایی بیمارستان ها کاهش دهد و از این طریق به جلوگیری از آلودگی متقابل در بین جمعیت کمک کند.
لو گفت که این شرکت همچنین راهکارهایی را برای پشتیبانی از راه دور و تصویربرداری از راه دور ایجاد کرده است که می تواند در نبرد اپیدمی سراسر کشور کمک کند.
دهها میلیون کارگر یقه سفید و دانشجو برای جلوگیری از همه گیر شدن کروناویروس ،دور کاری می کنند ، ابزار اداری مبتنی بر ابر، مانند کنفرانس های ویدئویی و ماژول های آموزش آنلاین در چین در حال افزایش است. این سه شرکت مخابراتی نقش مهمی در تسهیل کار و مطالعه از راه دور داشته اند.
به عنوان مثال China Telecom ، گفت که مجموعه کاملی از راه حلها و سیستمهای یادگیری آنلاین را برای ایجاد دانش آموزان در ووهان برای ادامه تحصیل ایجاد کرده است.
پردیس شماره ۲ مدرسه بین المللی شماره ۲ پکن ، آموزش کلاس از طریق کلاس های آنلاین مبتنی بر ابر را آغاز کرد و به لطف پشتیبانی تکنولوژیکی از شرکت مخابرات چین ، به اولین مدرسه ای در پکن تبدیل شد که در کارزار شیوع ، آموزش الکترونیکی را ارائه داد.
لین از شرکت مخابرات چین گفت: گرچه کلاس های عادی در مدارس به حالت تعلیق در آمده است ، دانش آموزان هنوز هم می توانند مطالعه خود را درست از خانه خود ادامه دهند.
در زمینه دورکاری ، چین Unicom برای کمک به امضای قراردادها،مراسم امضای پروژه نرم افزاری از طریق یک کنفرانس ویدئویی در تاریخ ۷ فوریه برگزار شد که دو طرف مستقر در پکن و چینگدائو استان شاندونگ شرقی چین مستقر بودند. این رویداد یک شیوه ابتکاری برای حفظ رشد اقتصادی در میان شیوع کروناویروس جدید بود.
در این مراسم ، شرکت نرم افزاری مستقر در پکن DHC سرمایه گذاری در یک پروژه به ارزش ۳ میلیارد یوان (۴۲۸ میلیون دلار) در منطقه چینگدائو لائوشان را تأیید کرد.
سه شرکت مخابراتی مخابراتی اعلام کردند که خدمات آنها به دلیل تأخیر در صورتحساب تلفن خاموش نخواهد شد.
ترجمه و تلخیص : ناصر شیریزاده