OpenAI قصد دارد قیمت اشتراک ماهانه ChatGPT Plus را افزایش دهد

شرکت OpenAI قصد دارد با هدف جبران زیان‌هایش، قیمت اشتراک ChatGPT Plus را تا سال ۲۰۲۹ دو برابر کند و به ۴۴ دلار برساند. به‌گزارش تک‌ناک، براساس اسناد داخلی OpenAI که به‌تازگی منتشر شده است، این شرکت قصد دارد در پنج سال آینده به‌تدریج قیمت اشتراک ماهانه ChatGPT Plus را افزایش دهد. این خبر را […] نوشته OpenAI قصد دارد قیمت اشتراک ماهانه ChatGPT Plus را افزایش دهد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۸ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  2
OpenAI قصد دارد قیمت اشتراک ماهانه ChatGPT Plus را افزایش دهد

شرکت OpenAI قصد دارد با هدف جبران زیان‌هایش، قیمت اشتراک ChatGPT Plus را تا سال ۲۰۲۹ دو برابر کند و به ۴۴ دلار برساند.

به‌گزارش تک‌ناک، براساس اسناد داخلی OpenAI که به‌تازگی منتشر شده است، این شرکت قصد دارد در پنج سال آینده به‌تدریج قیمت اشتراک ماهانه ChatGPT Plus را افزایش دهد. این خبر را نخستین‌بار نیویورک‌تایمز منتشر کرده است.

قیمت ChatGPT Plus

درحال‌حاضر، ChatGPT Plus با قیمت ۲۰ دلار در ماه در‌دسترس است. اشتراک این سرویس دسترسی به مدل‌های پیشرفته‌تر و کاهش محدودیت‌ها و دسترسی به DALL-E را برای شما به‌ارمغان می‌آورد. بااین‌حال، این وضعیت به‌زودی تغییر خواهد کرد.

طبق اسناد، قیمت اشتراک ChatGPT Plus تا پایان سال جاری میلادی به ۲۲ دلار در ماه افزایش می‌یابد. علاوه‌براین، قیمت اشتراک مذکور در پنج سال آینده افزایش خواهد یافت و درنهایت، به ۴۴ دلار در ماه خواهد رسید. OpenAI درحال‌حاضر ChatGPT Plus درحدود ۱۰ میلیون نفر مشترک دارد.

اپل در نسخه‌ی iOS 18.2 از ChatGPT پشتیبانی خواهد کرد. این یعنی شما می‌توانید بدون نیاز به حساب OpenAI یا اشتراک ChatGPT Plus، از برخی قابلیت‌های این هوش مصنوعی قدرتمند در آیفون خود استفاده کنید.

ارزش‌گذاری OpenAI

براساس اسناد داخلی OpenAI که برای جذب سرمایه‌گذاران تهیه شده است، این شرکت در تلاش است تا ۷ میلیارد دلار سرمایه جذب کند. با این سرمایه‌گذاری، ارزش این شرکت به ۱۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید. شایعاتی مبنی‌بر مشارکت اپل در این دور سرمایه‌گذاری وجود داشت که در‌نهایت به نتیجه نرسید.

ارزش‌گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری OpenAI نشان‌دهنده‌ی رشد چشمگیر این شرکت در تنها یک سال است. در‌حالی‌که سال گذشته ارزش این شرکت ۳۰ میلیارد دلار برآورد می‌شد، با ورود مایکروسافت به‌عنوان سرمایه‌گذار اصلی، ارزش آن به‌شدت افزایش یافته است.

OpenAI قصد دارد قیمت اشتراک ChatGPT Plus را تا سال ۲۰۲۹ دو برابر کند و به ۴۴ دلار برساند.

درآمد OpenAI

OpenAI در ماه آگوست به درآمد ماهانه‌ی ۳۰۰ میلیون دلاری دست یافته است و پیش‌بینی می‌کند امسال ۳/۷ میلیارد دلار درآمد کسب کند. بااین‌همه، همچنان انتظار می‌رود در سال جاری ۵ میلیارد دلار زیان متحمل شود. هزینه‌های هنگفت توسعه‌ی هوش مصنوعی، دلیل اصلی این تناقض است.

درآمد سالانه‌ی ۳/۷ میلیارد دلاری این شرکت عمدتاً از دو منبع تأمین می‌شود: ۲/۷ میلیارد دلار از فروش اشتراک‌های ChatGPT و ۱ میلیارد دلار از فروش APIهای هوش مصنوعی به شرکت‌های ثالث.

OpenAI با جاه‌طلبی افزایش سه‌برابری درآمد در سال آینده به ۱۱/۶ میلیارد دلار، چشم‌اندازی بلندمدت برای رسیدن به درآمد ۱۰۰ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۲۹ را ترسیم کرده است. بااین‌حال، جزئیات دقیق استراتژی این شرکت برای دستیابی به چنین رشد چشمگیری هنوز مشخص نشده است. افزایش تدریجی قیمت اشتراک ChatGPT Plus به ۴۴ دلار در ماه، یکی از راهکارهای پیش‌بینی شده برای تحقق این هدف است.

سهام سم آلتمن

پس از ماه‌ها بحث و جدل درباره‌ی آینده‌ی OpenAI، سم آلتمن سرانجام پاداش تلاش‌های خود را دریافت خواهد کرد. او قرار است ۷ درصد از سهام این شرکت را به ارزش ۱۰/۵ میلیارد دلار به‌دست آورد. این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که OpenAI در تلاش است تا از بحران‌های اخیر عبور کند.

9to5mac می‌نویسد که پس از ماجرای اخراج و بازگشت پرحاشیه‌ی آلتمن در نوامبر گذشته، شرکت OpenAI با مشکلات جدی مواجه شده است. این رویداد نه‌تنها به ساختار داخلی شرکت، بلکه به اعتماد کارمندان ارشد نیز آسیب وارد کرده است.

در پی این بی‌ثباتی، چندین تن از دانشمندان و مهندسان برجسته از‌جمله میرا موراتی و ایلیا سوتسکور تصمیم گرفتند تا شرکت را ترک کنند. این جدایی‌های پی‌در‌پی آینده‌ی این شرکت نوآور را با ابهام روبه‌رو کرده و بر جایگاه آن در صنعت هوش مصنوعی تأثیر گذاشته است.

OpenAI با مشکلات جدی ازجمله خروج متوالی کارمندان مواجه است. این اتفاق‌ها آینده‌ی این شرکت را با ابهام روبه‌رو کرده است و نشان می‌دهد که مسیر پیش رو برای OpenAI بسیار ناهموار خواهد بود.

نوشته OpenAI قصد دارد قیمت اشتراک ماهانه ChatGPT Plus را افزایش دهد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow