آیکو واچ معرفی شد: ساعتی هوشمند با قیمت مناسب و امکانات شگفت‌انگیز

آیکو که یکی از برندهای زیرمجموعه ویوو محسوب می‌شود، به تازگی با اولین محصول خود با نام آیکو واچ (iQOO Watch)، وارد بازار ساعت‌های هوشمند شده است. اگر چه طراحی این ساعت شباهت زیادی به ویوو واچ 3 دارد، اما به نظر می‌رسد آیکو واچ با مجموعه ویژگی‌های منحصر به فرد و قیمت رقابتی، جایگاه […]

۰۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 23:00
 0  1
آیکو واچ معرفی شد: ساعتی هوشمند با قیمت مناسب و امکانات شگفت‌انگیز

آیکو که یکی از برندهای زیرمجموعه ویوو محسوب می‌شود، به تازگی با اولین محصول خود با نام آیکو واچ (iQOO Watch)، وارد بازار ساعت‌های هوشمند شده است. اگر چه طراحی این ساعت شباهت زیادی به ویوو واچ 3 دارد، اما به نظر می‌رسد آیکو واچ با مجموعه ویژگی‌های منحصر به فرد و قیمت رقابتی، جایگاه خاص خود را نزد خریداران پیدا کند. در ادامه با دیجی رو همراه باشید تا نگاهی جامع و کامل به مشخصات و ویژگی‌های این ساعت هوشمند داشته باشیم.

مشخصات و ویژگی‌های آیکو واچ (iQOO Watch)

طراحی و نمایشگر

آیکو واچ با قطر 46.1 میلی متری و ضخامت 11.3 میلی متری (بدون احتساب سنسور زیر ساعت) از طراحی باریک و شیکی برخوردار است. وزن این دستگاه بدون بند تنها 36 گرم است و احساس سبکی و راحتی را روی مچ دست شما به ارمغان می‌آورد. این ساعت با سه گزینه بند قابل تعویض عرضه می‌شود که عبارتند از: نایلون بافته‌شده، لاستیکی و چرم اصل که به شما امکان می‌دهد ظاهر ساعت را برای هر سبک طراحی دلخواه خود شخصی‌سازی کنید. البته، توجه داشته باشید که این بندها از سایز استاندارد 22 میلی متری نیستند، بنابراین هنگام انتخاب جایگزین، باید به سازگاری آن‌ها دقت کنید.

آیکو واچ

قلب تپنده ساعت آیکو یک نمایشگر اولد خیره کننده 1.43 اینچی با رزولوشن عالی 466 در 466 پیکسل است. این نمایشگر دارای حالت همیشه روشن برای دسترسی سریع به اطلاعات با یک نگاه است. جالب اینجاست که آیکو واچ از ویژگی منحصر به فردی برخوردار است که به طور خودکار صفحه ساعت را برای مطابقت با رنگ بند متصل شده به آن تنظیم کرده و جلوه‌ای هماهنگ و شخصی‌سازی‌شده ارائه می‌دهد.

کنترل‌های بصری و ردیاب سلامتی پیشرفته

آیکو واچ به جای سیستم عامل گوگل ویر او اس، از پلتفرم اختصاصی BlueOS استفاده می‌کند که پیش از این در ویوو واچ 3 هم آن را دیده بودیم. این ساعت برای پیمایش در رابط کاربری از دو دکمه فیزیکی بهره می‌برد: یک تاج چرخان در بالا و یک دکمه تکی در پایین. این چیدمان آشنا که در ساعت‌های هوشمند مطرحی مانند اپل واچ هم آن را دیده‌ایم، امکان تعامل آسان با رابط کاربری را فراهم می‌کند. آیکو واچ برای راحتی بیشتر، هم به میکروفون و هم به بلندگو مجهز شده است که امکان برقراری تماس‌های بلوتوثی و در نسخه eSIM، امکان دریافت و برقراری تماس مستقیم از خود ساعت را فراهم می‌کند.

وقتی صحبت از ردیابی فاکتورهای سلامتی به میان می‌آید، آیکو واچ رویکردی نوآورانه در پیش می‌گیرد. این ساعت در طول روز از نور مرئی برای نظارت دقیق بر ضربان قلب و اکسیژن خون استفاده می‌کند. برای اطمینان از خواب آرام، ساعت به طور هوشمندانه‌ای در شب به نور مادون قرمز نامرئی تغییر می‌کند و از اختلال در خواب ناشی از نورهای شدید جلوگیری می‌کند. آیکو ادعا می‌کند که با این سنسور چندگانه، دقتی چشمگیر دارد و به لطف حسگر 8 کاناله و الگوریتم یادگیری عمیق، به میزان دقت 97.7 درصدی در ردیابی ضربان قلب دست یافته است.

آیکو واچ

آیکو واچ علاوه بر ضربان قلب و اکسیژن خون، ردیابی جامع خواب را نیز ارائه می‌دهد و طول زمان خواب، امتیاز خواب و طبقه‌بندی مراحل خواب را ثبت می‌کند. این ساعت حتی می‌تواند چرت‌های طی روز را هم ردیابی کرده و به این ترتیب، نمایی کلی از الگوهای خواب شما ارائه دهد. این اطلاعات را می‌توان از طریق برنامه همراه موبایلی با سایر اعضای خانواده‌ای که ساعت هوشمند آیکو واچ دارند، به اشتراک گذاشت و فرهنگ آگاهی سلامتی را در خانه تقویت نمود.

ردیابی تناسب اندام و ویژگی‌های هوشمند

برای علاقه‌مندان به تناسب اندام، آیکو واچ بیش از 100 حالت ورزشی مختلف را شناسایی کرده و طیف وسیعی از حرکات تمرینی را پوشش می‌دهد. اگر دونده، دوچرخه‌سوار یا شناگر هستید و یا اگر ترجیح می‌دهید از ورزش‌های گروهی لذت ببرید، این ساعت می‌تواند فعالیت شما را ردیابی کند و اطلاعات و راهنمایی‌های ارزشمندی را برایتان ارائه دهد. این ویژگی‌ها فراتر از ردیابی ساده عمل می‌کنند و قابلیت‌هایی مانند برنامه‌ریزی تمرین، مربیگری در حین ورزش و تجزیه و تحلیل ریکاوری پس از تمرین را ارائه می‌دهند تا به شما در بهینه‌سازی هر چه بیشتر برنامه تمرینی‌تان کمک کنند.

ساعت هوشمند آیکو واچ دارای قابلیت NFC داخلی است که به شما امکان می‌دهد از آن برای پرداخت‌های بانکی بدون تماس راحت یا پرداخت هزینه وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. در برخی موارد، این ساعت حتی می‌تواند قفل وسایل نقلیه سازگار را باز کند و راحتی آینده‌نگرانه‌ای را به زندگی روزمره شما بیافزاید.

آیکو واچ

طول عمر باتری، قیمت و زمان در دسترس بودن

ساعت هوشمند آیکو واچ با ظرفیت 505 میلی آمپر ساعتی خود از عمر باتری قابل قبولی برخوردار است. در حالت بلوتوث و در استفاده معمولی، می‌تواند با یک بار شارژ تا 8 روز و با فعال کردن ویژگی‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی تا 16 روز از این ساعت استفاده کرد. نسخه eSIM عمر باتری نسبتاً کوتاه‌تر دارد و با استفاده معمولی تا 3 روز و با حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی تا 7 روز کار می‌کند.

در حال حاضر، ساعت هوشمند آیکو واچ فقط در چین از طریق فروشگاه آنلاین ویوو قابل خرید است. قیمت این ساعت بسیار رقابتی بوده و از 1100 یوان چین (حدود 150 دلار یا 140 یورو) برای مدل بلوتوث با بند لاستیکی شروع می‌شود. نسخه eSIM کمی گران‌تر است و 1300 یوان چین (حدود 180 دلار یا 170 دلار) قیمت دارد و برای مدل بند چرمی 100 یوان دیگر (14 دلار) باید پرداخت کنید.

آیکو واچ

نتیجه‌گیری

ساعت هوشمند آیکو واچ به عنوان یک گزینه جذاب در بازار ساعت‌های هوشمند ظاهر شده است. این محصول با وام گرفتن طراحی آشنا از ویوو واچ 3، مسیر موفقیت خود را با سیستم ردیابی سلامتی دو سنسوره منحصر به فرد، قابلیت‌های جامع نظارت بر خواب و مجموعه خیره‌کننده بیش از 100 حالت ورزشی، هموار کرده است. آیکو واچ با طراحی شیک، کنترل‌های بصری و عمر باتری طولانی، تجربه‌ای پر از امکانات را با قیمتی رقابتی ارائه می‌دهد. اگر چه این ساعت هوشمند در حال حاضر فقط در چین در دسترس است، اما آیکو واچ پتانسیل تبدیل شدن به یک رقیب جهانی در بازار ساعت‌های هوشمند را دارد و می‌توانید منتظر عرضه آن در سایر نقاط هم باشید.

نقاط قوت:

  • طراحی شیک و باریک
  • نمایشگر اولد با کیفیت بالا و حالت همیشه روشن
  • سیستم ردیابی سلامت دو سنسوره نوآورانه
  • نظارت جامع بر خواب
  • شناسایی بیش از 100 حالت ورزشی
  • قابلیت NFC برای پرداخت‌های بانکی بدون تماس و استفاده راحت‌تر از سرویس حمل و نقل عمومی
  • عمر باتری قابل قبول
  • قیمت رقابتی

نقاط ضعف:

  • در حال حاضر فقط در چین در دسترس است
  • بندها از سایز استاندارد 22 میلی متری نیستند
  • عمر باتری نسخه eSIM کمی کوتاه‌تر است

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow