استفاده از هوش مصنوعی در رسانه‌ها و تبلیغات نتفلیکس دو برابر می‌‌شود

مهر 30، 1404 - 22:00
 0  0
استفاده از هوش مصنوعی در رسانه‌ها و تبلیغات نتفلیکس دو برابر می‌‌شود

استفاده نتفلیکس از هوش مصنوعی مرز میان فناوری و هنر را کمرنگ و با ارائه ابزارهای تولید هوشمند، صنعت سرگرمی را وارد فصل جدیدی از نوآوری می‌کند.

به گزارش تک‌ناک، نتفلیکس، غول استریم جهان، در نامه‌ای به سهام‌داران خود رسماً اعلام کرد که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را به‌عنوان بخش مرکزی استراتژی آینده خود در نظر گرفته است. این شرکت با توصیف هوش مصنوعی مولد به‌عنوان فرصت تکرارنشدنی، قصد دارد از این فناوری برای تحول در تمام جنبه‌های کسب‌وکار خود، از نحوه کشف فیلم و سریال به‌واسطه کاربران گرفته تا فرایندهای خلاقانه تولید محتوا و بهینه‌سازی تبلیغات، استفاده کند.

نتفلیکس در نامه خود تأکید کرد که سال‌هاست از هوش مصنوعی برای بهبود الگوریتم‌های پیشنهاد محتوا و بهینه‌سازی فناوری‌های تولید استفاده می‌کند؛ اما اکنون با ظهور هوش مصنوعی مولد، این شرکت درحال برداشتن گام‌های بزرگ‌تری است.

نئووین می‌نویسد که یکی از اولین نتایج این استراتژی، قابلیتی جدید است در مرحله بتا قرار دارد: تجربه جست‌وجوی محاوره‌ای. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از زبان طبیعی و جملات کامل (مانند «فیلم کمدی ماجراجویانه شبیه ایندیانا جونز به من نشان بده»)، در کتابخانه عظیم نتفلیکس جست‌وجو و عناوین مدنظر خود را راحت‌تر پیدا کنند.

شاید مهم‌ترین بخش این استراتژی، استفاده از هوش مصنوعی در فرایند تولید محتوا باشد. نتفلیکس اعلام کرده است که ابزارهای هوش مصنوعی را به‌عنوان دستیاری قدرتمند در اختیار فیلم‌سازان و شرکای خلاق خود قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال، در فیلم Happy Gilmore 2، از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین با فناوری Eyeline برای جوان‌سازی چهره شخصیت‌ها در صحنه‌های فلش‌بک استفاده شده است. در سریال Billionaires’ Bunker نیز، تهیه‌کنندگان از ابزارهای هوش مصنوعی مولد در مرحله پیش‌تولید برای طراحی لباس و پیش‌نمایش صحنه‌ها و ایده‌پردازی بصری بهره برده‌اند.

نتفلیکس برای اطمینان از استفاده مسئولانه از این فناوری، دستورالعمل‌های دقیقی برای سازندگان منتشر کرده است. علاوه‌بر این، هوش مصنوعی برای بومی‌سازی سریع و دقیق مواد تبلیغاتی به زبان‌های مختلف به کار گرفته می‌شود تا عناوین جدید بتوانند به‌سرعت با مخاطبان جهانی ارتباط برقرار کنند.

Netflix doubling down on AI in its media and ads

با گسترش طرح‌های اشتراکی مبتنی‌بر تبلیغات، هوش مصنوعی نقش مهمی در این بخش نیز ایفا خواهد کرد. نتفلیکس قصد دارد از این فناوری برای کارهای زیر استفاده کند:

  • آزمایش فرمت‌های تبلیغاتی جدید و خلاقانه
  • تولید و نمایش مرتبط‌ترین تبلیغ برای هر کاربر به‌صورت جداگانه
  • تسریع در فرایند برنامه‌ریزی و اجرای کمپین‌های رسانه‌ای برای تبلیغ‌دهندگان

درحالی‌که بهینه‌سازی تبلیغات با هوش مصنوعی ممکن است برای کاربران عادی چندان محسوس نباشد، استفاده روزافزون از آن در تولید فیلم و سریال، مسئله‌ای است که نتفلیکس و کل صنعت سرگرمی باید با دقت با آن روبه‌رو شوند و تعادل میان نوآوری فناورانه و حفظ خلاقیت انسانی را مدیریت کنند.

نوشته استفاده از هوش مصنوعی در رسانه‌ها و تبلیغات نتفلیکس دو برابر می‌‌شود اولین بار در Technoc. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

Like Like 0
Dislike Dislike 0
Love Love 0
Funny Funny 0
Angry Angry 0
Sad Sad 0
Wow Wow 0