اسنپدراگون 8 نسل 5 با جهشی بزرگ در عملکرد عرضه می شود

بر اساس شایعات اخیر، تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 5 جایگزین نسل 4 به زودی با بهبودهای چشمگیری در عملکرد و سرعت کلاک رونمایی خواهد شد. به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، اسنپدراگون 8 نسل 5 همچنان از پیکربندی هسته‌های نسل قبلی خود استفاده می‌کند، که شامل دو هسته قدرتمند برای کارهای سنگین و شش هسته […] نوشته اسنپدراگون 8 نسل 5 با جهشی بزرگ در عملکرد عرضه می شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۵ مهر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  3
اسنپدراگون 8 نسل 5 با جهشی بزرگ در عملکرد عرضه می شود

بر اساس شایعات اخیر، تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 5 جایگزین نسل 4 به زودی با بهبودهای چشمگیری در عملکرد و سرعت کلاک رونمایی خواهد شد.

به گزارش سرویس فناوری تک‌ناک، اسنپدراگون 8 نسل 5 همچنان از پیکربندی هسته‌های نسل قبلی خود استفاده می‌کند، که شامل دو هسته قدرتمند برای کارهای سنگین و شش هسته کم‌مصرف برای کارهای روزمره است.

نکته‌ کلیدی در این نسل، افزایش قابل توجه سرعت کلاک این هسته‌ها است. هسته‌های قدرتمند این تراشه با نام مستعار «پگاسوس» شناخته می‌شوند و قرار است با فرکانس 5.0 گیگاهرتز کار کنند. حتی هسته‌های کم‌مصرف نیز با فرکانس 4.0 گیگاهرتز کار خواهند کرد.

این افزایش سرعت به معنای بهبود چشمگیر عملکرد در مقایسه با نسل قبلی است، که هسته‌های قدرتمند آن با فرکانس 4.32 گیگاهرتز و هسته‌های کم‌مصرف آن با فرکانس 3.53 گیگاهرتز کار می‌کردند.

نکته‌ مهمی که باید به آن توجه کرد، فرایند تولید این تراشه است. گفته می‌شود نسخه‌هایی از اسنپدراگون 8 نسل 5 که با فرایند 3 نانومتری N3P شرکت TSMC تولید می‌شوند، به سرعت کلاک بالا دست خواهند یافت.

به عبارت دیگر عملکرد این تراشه‌ها به فرایند تولید آنها وابسته خواهد بود و نسخه‌هایی که با فرایندهای دیگر تولید می‌شوند، ممکن است عملکرد متفاوتی داشته باشند.

اسنپدراگون 8 نسل 5 با جهشی بزرگ در عملکرد عرضه خواهند شد

کوالکام قصد دارد از دو شرکت مختلف برای تولید این تراشه استفاده کند. بخشی از تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 5 با فرایند 3 نانومتری N3P شرکت TSMC و بخش دیگری با فرایند 4 نانومتری SF2 شرکت سامسونگ تولید خواهند شد.

نسخه‌هایی که با فرایند سامسونگ تولید می‌شوند، به احتمال زیاد در گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ استفاده خواهند شد.

اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی در مورد سرعت کلاک نسخه‌های تولید شده توسط سامسونگ منتشر نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود که فرایند SF2 سامسونگ نیز عملکردی نزدیک به فرایند N3P TSMC داشته باشد.

در همین راستا SD8 نسل 5 تولید شده توسط سامسونگ نه تنها می‌تواند با نسخه TSMC مطابقت داشته باشد، بلکه می‌تواند از نظر عملکرد نیز از آن پیشی بگیرد.

نوشته اسنپدراگون 8 نسل 5 با جهشی بزرگ در عملکرد عرضه می شود اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow