اعلام وضعیت آماده باش سایبری قرمز در کشور

در پی رخدادهای اخیر و افزایش احتمال حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی کشور، سازمان پدافند غیرعامل شنبه شب گذشته در اطلاعیه‌ای وضعیت آماده باش سایبری با رنگ قرمز اعلام کرد. به گزارش تکناک و بر اساس این اطلاعیه، آماده‌باش قرمز برای بخش‌های مالی، پولی و ارتباطات، و آماده‌باش نارنجی برای سایر بخش‌ها صادر شده است. […] نوشته اعلام وضعیت آماده باش سایبری قرمز در کشور اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۸ مهر , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  0
اعلام وضعیت آماده باش سایبری قرمز در کشور

در پی رخدادهای اخیر و افزایش احتمال حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی کشور، سازمان پدافند غیرعامل شنبه شب گذشته در اطلاعیه‌ای وضعیت آماده باش سایبری با رنگ قرمز اعلام کرد.

به گزارش تکناک و بر اساس این اطلاعیه، آماده‌باش قرمز برای بخش‌های مالی، پولی و ارتباطات، و آماده‌باش نارنجی برای سایر بخش‌ها صادر شده است.

این اطلاعیه که با هدف افزایش آمادگی در برابر تهدیدات سایبری صادر شده است، به‌طور خاص به بخش‌های کلیدی مانند سیستم‌های مالی، پولی و ارتباطات اشاره دارد.

این بخش‌ها به دلیل اهمیت ویژه خود در تأمین امنیت اقتصادی و اجتماعی کشور، در اولویت بالاتری برای مقابله با حملات سایبری قرار دارند.

آماده‌باش قرمز به معنای هشدار حداکثری است و سازمان‌ها و نهادهای مرتبط باید تمام تدابیر لازم را برای جلوگیری از بروز خسارات احتمالی اتخاذ کنند.

علاوه بر زیرساخت‌های حیاتی، سایر بخش‌های کشور نیز در وضعیت آماده‌باش نارنجی قرار گرفته‌اند. این وضعیت نیز حاکی از احتمال بالای حملات سایبری است، اما سطح تهدیدات در این حوزه‌ها کمتر از بخش‌های مالی و ارتباطات ارزیابی شده است.

مرکز مدیریت راهبردی افتا به عنوان نهاد اصلی نظارت بر امنیت سایبری کشور، در حال پیگیری تمام رخدادهای سایبری مشکوک است و از سازمان‌ها خواسته است تا از هرگونه فعالیت مشکوک سایبری فوراً گزارش دهند.

آمادگی ۲۴ ساعته تیم‌های فنی و واکنش سریع

مرکز مدیریت راهبردی افتا نیز در ابلاغیه‌ جدیدی اعلام کرد: «پیرو ابلاغ قبلی به اطلاع می‌رساند حسب هماهنگی انجام شده با مرکز ملی فضای مجازی، برای همه حوزه‌ها در سراسر کشور تا ۴۸ ساعت آینده، آماده‌باش سطح قرمز اعلام می‌شود.»

سازمان سازمان پدافند غیرعامل اعلام کرد که موارد زیر باید سریعاً در دستور کار قرار گیرد:

  • 1-دردسترس بودن وآماده باش متخصصین فنی وسایبری وتیم واکنش سریع بصورت شبانه روزی
  • 2-خد‌ماتی که نیازمنددسترسی بین المللی نیستند، بصورت Iran Access ارائه شوند
  • 3-رابطین پیمانکاران سامانه‌های حیاتی، دردسترس وپاسخگو باشند
  • 4-برمراجعات ودسترسی پیمانکاران کنترل ونظارت بیشتری اعمال شود
  • 5-پیش ازهرگونه قطع یاعدم دسترسی به خدمات الکترونیکی باهدف نگهداری یابه‌روزرسانی، بامرکز افتاهماهنگی شود

نوشته اعلام وضعیت آماده باش سایبری قرمز در کشور اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow