«اولد کلینگ باند»: آینده گوشی‌های هوشمند یا یک فانتزی فناورانه؟

سامسونگ اخیراً در کنگره جهانی موبایل 2024 که در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار شد، از یک نمونه اولیه و مدل مفهومی برای یک گوشی انعطاف‌پذیر رونمایی کرد که می‌تواند دور مچ دست پیچیده شود. این گوشی که «اولد کلینگ باند» (OLED Cling Band) نام دارد، دارای یک صفحه نمایش 6.9 اینچی انعطاف‌پذیر است که در […]

۱۴ اسفند , ۱۴۰۲ - 19:00
 0  2
«اولد کلینگ باند»: آینده گوشی‌های هوشمند یا یک فانتزی فناورانه؟
اولد کلینگ باند

سامسونگ اخیراً در کنگره جهانی موبایل 2024 که در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار شد، از یک نمونه اولیه و مدل مفهومی برای یک گوشی انعطاف‌پذیر رونمایی کرد که می‌تواند دور مچ دست پیچیده شود. این گوشی که «اولد کلینگ باند» (OLED Cling Band) نام دارد، دارای یک صفحه نمایش 6.9 اینچی انعطاف‌پذیر است که در حالت باز شده هیچ حاشیه‌ای در اطراف آن وجود ندارد.

مشابه گوشی مچ‌بند و خم‌شدنی موتورولا که اولین بار در اکتبر سال گذشته در رویداد Lenovo Tech World 2023 رونمایی شد، نمونه اولیه گوشی سامسونگ نیز دارای یک رابط کاربری پویا است که به طور خودکار با درجه خم شدن گوشی تنظیم می‌شود. به این ترتیب، صفحه نمایش انعطاف‌پذیر آن بدون توجه به نحوه تا شدن دستگاه، دسترسی کاملاً یکپارچه به کل رابط کاربری را فراهم می‌کند.

اولد کلینگ باند

«اولد کلینگ باند» با داشتن یک دوربین پشتی، یک بلندگو و یک پورت USB Type-C در پایین، خود را مدل مفهومی ارائه شده توسط موتورولا متمایز می‌کند. هنگامی که این گوشی روی مچ دست قرار می‌گیرد، حسگر ضربان قلب در قسمت پشتی آن با پوست کاربر تماس پیدا کرده و عملاً دستگاه را به یک دستبند تناسب اندام تبدیل می‌کند که ویژگی بسیار جالب و نوآورانه‌ای است.

با وجود ترکیب ویژگی‌های گوشی هوشمند و دستبند تناسب اندام، تست‌کنندگان اولیه در محل برگزاری نمایشگاه، در خصوص کاربردی بودن آن تردیدهایی داشتند. طبق برخی گزارش‌ها، از آنجایی که این دستگاه برای قرار دادن مداوم دور مچ دست در نظر گرفته نشده است، ممکن است ویژگی‌های مربوط به ردیابی تناسب اندام فقط برخی معیارهای سلامتی جزئی را شامل شود. علاوه بر این، ایده پیچیدن یک گوشی هوشمند بزرگ روی مچ دست، راحت بودن استفاده از این دستگاه را زیر سؤال برده است و به خصوص در حین فعالیت‌هایی مانند خواب، این بزرگی ابعاد می‌تواند چالش‌هایی را ایجاد کند.

اولد کلینگ باند

در مجموع، با وجود نوآوری‌ها و جذابیتی که «اولد کلینگ باند» می‌تواند داشته باشد، هنوز چالش‌های متعددی برای تبدیل شدن این ایده به یک محصول کاربردی و قابل قبول برای کاربران وجود دارد. در حقیقت، آینده «اولد کلینگ باند» به گام‌های بعدی سامسونگ در رفع چالش‌های موجود و جلب نظر کاربران و سرمایه‌گذاران بستگی دارد. بدون شک، این محصول گامی رو به جلو در زمینه فناوری گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود، اما هنوز تا تبدیل شدن به یک محصول قابل اعتماد و پرمخاطب، راه زیادی در پیش دارد.

نظر شما در مورد «اولد کلینگ باند» چیست؟ آیا چنین گوشی هوشمندی می‌تواند در استفاده‌های روزمره جذاب و کاربردی باشد؟ نظرات خود را از طریق بخش کامنت‌ها با ما و دیگر خوانندگان دیجی رو در میان بگذارید.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow