این دست رباتیک برای گرفتن اشیا جدا می شود!

یک دست رباتیک جدید توسط محققان طراحی شده است که امکان جدا شدن از بازو، حرکت به سمت اشیا و برداشتن آنها را دارد. به گزارش تک‌ناک، این دست رباتیک قادر است به طور مستقل حرکت کند و برای دسترسی به مناطق دور از دسترس یا فضاهای محدود کاربرد دارد. این فناوری می‌تواند در حوزه‌های […] نوشته این دست رباتیک برای گرفتن اشیا جدا می شود! اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۸ مهر , ۱۴۰۳ - 11:00
 0  1
این دست رباتیک برای گرفتن اشیا جدا می شود!

یک دست رباتیک جدید توسط محققان طراحی شده است که امکان جدا شدن از بازو، حرکت به سمت اشیا و برداشتن آنها را دارد.

به گزارش تک‌ناک، این دست رباتیک قادر است به طور مستقل حرکت کند و برای دسترسی به مناطق دور از دسترس یا فضاهای محدود کاربرد دارد.

این فناوری می‌تواند در حوزه‌های مختلفی از جمله صنعت و پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.

به تازگی یک ویدیوی تحقیقاتی از یک دست رباتیک منتشر شده که همه را متحیر کرده است. این ویدیو همراه با یک مقاله تحقیقاتی در کنفرانس بین‌المللی رباتیک و اتوماسیون IEEE در روتردام این هفته به نمایش درآمد.

این تحقیق که توسط محققان دانشگاه پلی‌تکنیک فدرال لوزان (EPFL) سوئیس انجام شده است، راه‌هایی را بررسی می‌کند که در آن دست‌های رباتیک می‌توانند از محدودیت‌های موجود فراتر بروند و طیف وسیع‌تری از اشیا را بگیرند.

تیم تحقیقاتی می‌گوید که مدل یادگیری عمیق، به طور قابل توجهی تکنیک‌های دستکاری ماهرانه برای گرفتن دست چند انگشتی را پیشرفته کرده است. با وجود این، گرفتن هدایت‌شده توسط اطلاعات تماس در محیط‌های شلوغ همچنان تا حد زیادی نادیده گرفته می‌شود.

ساخت دست رباتیک جداشونده برای گرفتن اشیا!

رباتیک‌دانان در طی دهه‌ها به دنیای طبیعی برای الهام گرفتن نگاه می‌کنند و بیشتر ربات‌های امروزی بر اساس این اصول ساخته شده‌اند.

زیست‌شناسی منبع غنی و به ظاهر بی‌پایانی از الهام است، اما برای طراحان امکان دارد چالش‌برانگیز باشد.

تحقیقات جدید ارائه شده نشان می‌دهند که ربات‌ها زمانی که به طور عمدی این محدودیت‌ها را می‌شکنند، چگونه به نظر می‌رسند.

طراحی یک دست رباتیک الهام گرفته از انسان که می‌تواند به عقب خم شود تا طیف وسیعی از اشیا را بردارد و خود را جدا کند تا به سمت دیگری بخزد، آن را ترسناک می‌کند. اگر در وهله اول شبیه دست انسان نبود، به احتمال زیاد نگران‌کنندگی کمتری داشت.

با وجود این، امروزه برای پیشرفت در بسیاری از زمینه‌ها باید از واکنش احساسی عبور کرد. اینکه آیا محصولی شبیه به این دست رباتیک می‌تواند با موفقیت مقیاس‌پذیر شود، سؤال بسیاری از محققان می‌باشد. در حال حاضر این تحقیق بدون شک توجه زیادی را در این زمینه به خود جلب کرده است.

نوشته این دست رباتیک برای گرفتن اشیا جدا می شود! اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow