این نابغه ایرانی همکار ایلان ماسک است/ افشین مهین را بشناسید

مهین می‌گوید همواره از سخنان و دستاوردهای دانشمندان، عصب‌پژوهان، فن‌آوران و بنیان‌گذاران در طراحی‌های خود الهام می‌گیرد. «افشین مهین» طراح ایرانی است که طی همکاری با ایلان ماسک در پروژه نورالینک، موفق به تولید قطعاتی شد که به‌عنوان رابط بین مغز و رایانه عمل می‌کند و انجام فعالیت‌های مختلف را برای افراد معلول آسان می‌سازد. او همراه تیمش در آژانس Card79 به تولید قطعاتی می‌پردازد که از طریق قرارگیری در جمجمه، با مغز تعامل برقرار می‌کنند و به شخص این امکان را می‌دهند که با مغز خود، کنترل رایانه‌ها را در اختیار بگیرد.  از طرفی، مهین و تیمش در تکمیل این پروژه به طراحی یک ربات‌ جراح و یک دستگاه پوشیدنی پرداختند تا فرایند کاشت ایمپلنت در مغز راحت‌تر انجام شود. این دستگاه پوشیدنی شبیه به یک سمعک مدرن است که با کمی تغییرات در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و مدتی قبل نیز برای اولین‌بار مورد استفاده قرار گرفت. 

۱۳ فروردین , ۱۴۰۳ - 15:00
 0  1
این نابغه ایرانی همکار ایلان ماسک است/ افشین مهین را بشناسید

مهین می‌گوید همواره از سخنان و دستاوردهای دانشمندان، عصب‌پژوهان، فن‌آوران و بنیان‌گذاران در طراحی‌های خود الهام می‌گیرد.

«افشین مهین» طراح ایرانی است که طی همکاری با ایلان ماسک در پروژه نورالینک، موفق به تولید قطعاتی شد که به‌عنوان رابط بین مغز و رایانه عمل می‌کند و انجام فعالیت‌های مختلف را برای افراد معلول آسان می‌سازد. او همراه تیمش در آژانس Card79 به تولید قطعاتی می‌پردازد که از طریق قرارگیری در جمجمه، با مغز تعامل برقرار می‌کنند و به شخص این امکان را می‌دهند که با مغز خود، کنترل رایانه‌ها را در اختیار بگیرد. 

از طرفی، مهین و تیمش در تکمیل این پروژه به طراحی یک ربات‌ جراح و یک دستگاه پوشیدنی پرداختند تا فرایند کاشت ایمپلنت در مغز راحت‌تر انجام شود. این دستگاه پوشیدنی شبیه به یک سمعک مدرن است که با کمی تغییرات در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و مدتی قبل نیز برای اولین‌بار مورد استفاده قرار گرفت. 

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow