بزرگترین و گرانترین ساعت جهان در مکه

در قلب خاورمیانه ابرسازه ای قرار دارد که بزرگ ترین ساعت جهان را به خود اختصاص داده است. برج ساعت سلطنتی مکه با ارتفاع بیش از ۶۰۱ متر بلندترین ساختمان عربستان سعودی و چهارمین ساختمان بلند جهان است. این سازه همچنین ششمین سازه بلند مستقل و غیرمتصل روی زمین است که پشت سر برج خلیفه در دبی، مردکا ۱۱۸ در کوالالامپور، توکیو اسکای تری در توکیو، برج شانگهای در شانگهای و برج کانتون در گوانگژو چین قرار دارد. این برج که در شهر مکه، مقدس ترین مکان در جهان اسلام واقع شده است، به عنوان بخشی از پروژه موقوفه ملک عبدالعزیز ساخته شده است که هدف آن مدرن سازی شهر برای پذیرایی از زائران است.

۰۶ اسفند , ۱۴۰۲ - 17:00
 0  1
بزرگترین و گرانترین ساعت جهان در مکه

در قلب خاورمیانه ابرسازه ای قرار دارد که بزرگ ترین ساعت جهان را به خود اختصاص داده است. برج ساعت سلطنتی مکه با ارتفاع بیش از ۶۰۱ متر بلندترین ساختمان عربستان سعودی و چهارمین ساختمان بلند جهان است.

این سازه همچنین ششمین سازه بلند مستقل و غیرمتصل روی زمین است که پشت سر برج خلیفه در دبی، مردکا ۱۱۸ در کوالالامپور، توکیو اسکای تری در توکیو، برج شانگهای در شانگهای و برج کانتون در گوانگژو چین قرار دارد.

این برج که در شهر مکه، مقدس ترین مکان در جهان اسلام واقع شده است، به عنوان بخشی از پروژه موقوفه ملک عبدالعزیز ساخته شده است که هدف آن مدرن سازی شهر برای پذیرایی از زائران است.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow