تجمع اعتراضی برخی از رانندگان اسنپ و تپسی پیرو حذف گزینه “عجله دارم”

خبار منتشر شده نظرات یکی از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی که روز هفتم اردیبهشت در این اعتصاب حضور داشته را اینطور بیان می‌کند: “اسفندماه سال ۱۴۰۲ گزینه “عجله دارم” در اپلیکیشن تاکسی‌های اینترنتی به دستور سازمان تعزیرات حذف شد. به دنبال این اقدام، کمیسیون‌ شرکتهای تاکسی اینترنتی هم افزایش پیدا کرد ولی تغییری در نرخ کرایه‌ها... The post تجمع اعتراضی برخی از رانندگان اسنپ و تپسی پیرو حذف گزینه “عجله دارم” appeared first on داتیکا | اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات.

۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12:00
 0  2
تجمع اعتراضی برخی از رانندگان اسنپ و تپسی پیرو حذف گزینه “عجله دارم”

خبار منتشر شده نظرات یکی از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی که روز هفتم اردیبهشت در این اعتصاب حضور داشته را اینطور بیان می‌کند: “اسفندماه سال ۱۴۰۲ گزینه “عجله دارم” در اپلیکیشن تاکسی‌های اینترنتی به دستور سازمان تعزیرات حذف شد. به دنبال این اقدام، کمیسیون‌ شرکتهای تاکسی اینترنتی هم افزایش پیدا کرد ولی تغییری در نرخ کرایه‌ها صورت نگرفت. از  ابتدای سال جاری هم قطع سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی اجرایی شده است.”

این راننده افزود:

می‌گویند کرایه‌ها بیشتر شده! اما باور کنید کمتر هم شده است. فقط فاصله تا مبدا بالای ده دقیقه شده است. این یعنی راننده‌ها کمتر شدند. پس بیایید پشت هم بایستیم. شک نکنید به نتیجه‌ای می‌رسیم. کرایه‌ها برگشته به دو سال قبل. شهریور پارسال چند تا روزنامه نوشتند که مالکیت اسنپ و تپسی باید تغییر کند. درآمدش نباید خصوصی باشه و… من که راننده‌ام به این بخش کاری ندارم. من می‌خواهم امنیت شغلی داشته باشم. درآمدم معقول باشد. اما خوب است به خاطر بازی‌های خودتان به قشر ضعیفی مثل راننده‌های اسنپ و تپسی آسیب نزنید.

او در ادامه می‌گوید:

کاش دولت از این فرصت استفاده می‌کرد و خودش تاکسی اینترنتی راه‌اندازی می‌کرد. کمیسیون را پنج درصد اعلام می‌کرد. درست مثل فروشگاه‌های شبه دولتی.

به گفته این رسانه راننده دیگری با انتقاد از همکاران خود اظهار کرده:

وقتی کرایه پایین است و کمیسیون بالا، سهمیه بنزین هم نمی‌دهند، کار نکنید. من صد تا مسافر شخصی دارم. به من زنگ می‌زنند، هماهنگ می‌کنند. ساعتی که کار دارند، می‌روم کرایه هم دو برابر اسنپ می‌دهند. کمیسیون هم نمی‌دهم. مسیر کمتری هم می‌روم. چرا  کمیسیون ۲۰ درصد بدهیم. آخر سفر هم، مسافر در کمال کم لطفی، به جای تشکر ستاره‌های بی ارزش به شما بدهند.

رسانه خبری دیگری تعدادی از نظرات نوشته شده توسط رانندگان را اینطور بیان می‌کند:

راننده‌ای نوشته است: “۱۰ سرویس بگیری به زور ۳۰۰ در میاری با۲۰ درصد کمیسیونش و بنزین کلا ۲۰۰ تومن کار نمیکنی تو این گرما فشاری که به ماشینو راننده میاد خدایی اصلا نمیصرفه”

راننده‌ی دیگری عنوان کرده: “حتی اگر کمیسیون بشه ۱۰درصد ۵درصد به درآمد اضافه بشه. باز چیزی نمیشه. کرایه ارزونتر از این حرفهاست.”

کاربر دیگری نوشته: “کرایه ها خیلی پایینه بدرد کار کردن با خودرو ۴۰۰ میلیونی نمیخوره”

The post تجمع اعتراضی برخی از رانندگان اسنپ و تپسی پیرو حذف گزینه “عجله دارم” appeared first on داتیکا | اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow