تصاویر جدید از «اپل واچ ایکس»؛ طراحی نازک‌تر و بندهای مغناطیسی

طبق شایعاتی که اخیراً به گوش می‌رسند، اپل به عنوان یکی از غول‌های دنیای فناوری قصد یک تجدید نظر اساسی را در خط تولید ساعت‌های هوشمند خود دارد. بر همین اساس، انتظار می‌رود اپل واچ جدید با یک طراحی کاملاً متفاوت، قابلیت‌های پیشرفته ردیابی سلامتی و یک سیستم اتصال بند بازطراحی شده عرضه شود. مارک […]

۰۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 02:00
 0  1
تصاویر جدید از «اپل واچ ایکس»؛ طراحی نازک‌تر و بندهای مغناطیسی

طبق شایعاتی که اخیراً به گوش می‌رسند، اپل به عنوان یکی از غول‌های دنیای فناوری قصد یک تجدید نظر اساسی را در خط تولید ساعت‌های هوشمند خود دارد. بر همین اساس، انتظار می‌رود اپل واچ جدید با یک طراحی کاملاً متفاوت، قابلیت‌های پیشرفته ردیابی سلامتی و یک سیستم اتصال بند بازطراحی شده عرضه شود.

مارک گورمن، خبرنگار و تحلیلگر خبرگزاری بلومبرگ، مدعی شده که این شرکت ممکن است سیستم نامگذاری سنتی ساعت‌های هوشمندش را کنار گذاشته و برای بزرگداشت دهمین سالگرد عرضه اولین اپل واچ در سال 2014، دستگاه جدید خود را با نام «اپل واچ ایکس» (Apple Watch X) روانه بازار کند.

یوتیوبر مشهور، «سام کوهل» که به خاطر نقد و بررسی محصولات اپل در کانال «AppleTrack» بسیار شناخته شده است، با طراح گرافیک نام آشنا «ConceptCentral@» همکاری کرده و بر اساس شایعات و افشاگری‌ها، تصاویری را ساخته‌اند که طراحی احتمالی اپل واچ ایکس را نشان می‌دهند.

این تصاویر، طراحی باریک‌تری را در اپل واچ ایکس نشان می‌دهند، که احتمالاً 10 تا 15 درصد نازک‌تر از مدل‌های فعلی است. انتظار می‌رود تاج دیجیتالی یا Digital Crown همچنان در این ساعت هوشمند وجود داشته باشد و در کنار آن یک دکمه دیگر با نام «دکمه اکشن» نیز مشابه با آنچه که در «اپل واچ اولترا» دیده‌ایم، اضافه شود.

اپل واچ ایکس

علاوه بر همه این‌ها، بزرگترین تغییر در بخش طراحی ممکن است سیستم بند مغناطیسی جدید باشد. چنین تغییری به این معنای خواهد بود که اپل واچ دید دیگر با بندهای قدیمی سازگاری نخواهد داشت، اما با این حال مزایایی فراتر از یک تغییر ظاهری صرف ارائه خواهد کرد. سیستم بند فعلی فضای زیادی را از داخل ساعت اشغال می‌کند و از همین رو، بندهای مغناطیسی با صرفه‌جویی در این فضا می‌توانند به طور بالقوه به طراحی نازک‌تر و حتی قرار دادن ویژگی‌های بیشتر در داخل ساعت کمک کنند.

در حالی که پیش از این شایعاتی در مورد بهره‌گیری از نمایشگرهای microLED وجود داشت، اما به دلیل هزینه‌های تولید بالاتر، اپل احتمالاً از همان فناوری اولد فعلی استفاده خواهد کرد. با این حال، انتظار می‌رود پنل اولد جدید روشن‌تر و کم‌مصرف‌تر باشد که این مسئله این می‌تواند به عمر باتری طولانی‌تر منجر شده و نگرانی دائمی کاربران در خصوص کمبود شارژ را تاحدود زیادی مرتفع کند.

اپل واچ ایکس

ویژگی‌های سلامتی و تناسب اندام همیشه هسته اصلی ساعت‌های اپل واچ بوده‌اند. اپل با حفظ همین رویکرد، قصد دارد واچ ایکس را به اولین ساعت هوشمندی تبدیل کند که قابلیت نظارت بر فشار خون را ارائه می‌دهد، اگر چه تکلیف سیستم نظارت بر اکسیژن خون به دلیل اختلافات جاری بر سر ثبت اختراع، همچنان نامشخص به نظر می‌رسد. این ساعت همچنین ممکن است قابلیت نظارت بر آپنه خواب را هم داشته باشد (آپنه خواب یک اختلال تنفسی است که در آن تنفس شخص به طور مکرر در طول خواب برای مدت کوتاهی متوقف و سپس دوباره شروع می‌شود).

این را باید به خاطر بسپارید که این اطلاعات بر اساس افشاگری‌ها و شایعاتی هستند که تاکنون در مورد اپل واچ ایکس منتشر شده‌اند. در حالی که ممکن است برخی پیش‌بینی‌ها در نهایت به حقیقت مبدل شوند، اما توصیه می‌شود همواره با دیده تردید به آن‌ها نگاه کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از به‌روزرسانی‌های بعدی و اخبار جدید در مورد ساعت‌های هوشمند سری جدید اپل در روزهای آتی نیز همچنان با ما در دیجی رو همراه باشید.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow