تکنو پووا 6 پرو معرفی شد؛ باتری بزرگ و دوربین 108 مگاپیکسلی

تکنو پووا 6 پرو (Tecno Pova 6 Pro) به طور رسمی رونمایی شد و قرار است جانشین شایسته‌ای برای نسل قبلی خود باشد. این دستگاه به عنوان یک گوشی گیمینگ قدرتمند با طراحی جذاب و مشخصات فنی قابل توجه، می‌تواند ارزش خرید بالایی در مقایسه با قیمتش داشته باشد. قلب تپنده‌ای که تکنو برای این […]

۰۷ اسفند , ۱۴۰۲ - 18:00
 0  2
تکنو پووا 6 پرو معرفی شد؛ باتری بزرگ و دوربین 108 مگاپیکسلی
تکنو پووا 6 پرو

تکنو پووا 6 پرو (Tecno Pova 6 Pro) به طور رسمی رونمایی شد و قرار است جانشین شایسته‌ای برای نسل قبلی خود باشد. این دستگاه به عنوان یک گوشی گیمینگ قدرتمند با طراحی جذاب و مشخصات فنی قابل توجه، می‌تواند ارزش خرید بالایی در مقایسه با قیمتش داشته باشد.

قلب تپنده‌ای که تکنو برای این گوشی در نظر گرفته، تراشه پردازشی 6 نانومتری دیمنسیتی 6080 از محصولات مدیاتک است و در کنار آن به 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم نیز مجهز شده است. این حجم از حافظه رم و نوع پردازنده، قدرت پردازشی بالایی را برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین به ارمغان می‌آورد. تراشه هشت هسته‌ای دیمنسیتی 6080 شامل دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است و از پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 جهت پردازش گرافیک استفاده می‌کند.

تکنو پووا 6 پرو

تکنو پووا 6 پرو در جلوی بدنه خود از یک صفحه نمایش امولد 6.78 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز بهره می‌برد که تجربه بصری روان و لذت‌بخشی را برای بازی و تماشای فیلم و ویدیو به ارمغان می‌آورد. نرخ تازه‌سازی 120 هرتز باعث می‌شود که تصاویر و انیمیشن‌ها به صورت روان و بدون تاری نمایش داده شوند که برای بازی‌های گرافیکی و اکشن بسیار حائز اهمیت است.

این گوشی برای تأمین انرژی به یک باتری عظیم 6000 میلی آمپر ساعتی (1000 میلی آمپر ساعت بیشتر از نسل قبلی) مجهز شده است که خیال کاربر را از بابت کمبود شارژ در طول روز راحت می‌کند. پشتیبانی از شارژ سریع 70 وات نیز امکان شارژ سریع گوشی در مواقعی که نیاز به شارژ مجدد وجود داشته باشد را فراهم می‌کند.

پووا 6 پرو در هر دو رنگ خاکستری (Meteorite Grey) و سبز (Comet Green) خود، از سبک طراحی نیمه شفافی پیروی می‌کند که ظاهری منحصر به فرد و جذاب به آن می‌بخشد و تکنو از آن با عنوان Dynamic-Tech Design یاد کرده است. در زیر بدنه شفاف این گوشی، یک بافت دقیق با لیتوگرافی و مجموعه‌ای از LED ها به نام Dynamic-Light Effect وجود دارد که جلوه‌ای بصری خیره کننده‌ای را به نمایش می‌گذارد. این طراحی نوآورانه، پووا 6 پرو را از سایر گوشی‌های موجود در بازار متمایز می‌کند و به آن هویتی خاص می‌بخشد.

تکنو پووا 6 پرو

صحبت از نورپردازی شد و باید اشاره کنیم که یک حلقه LED موسوم به Dynamic-Eye یکی از لنزهای مجموعه دوربین پشتی را احاطه کرده و نوار LED پروانه‌ای شکل دیگری هم با عنوان Dynamic-Light در کنار ماژول دوربین قرار گرفته است. در مجموع، امکان استفاده از 210 ال ای دی و 9 حالت نورپردازی با امکان انتخاب از بین 101 افکت از پیش تعریف شده توسط کاربر وجود دارد.

در پنل پشتی تکنو پووا 6 پرو شاهد سه دوربین هستیم که البته، تنها یکی از این دوربین‌ها نقش مهمی را در ثبت تصاویر و ضبط ویدیو ایفا می‌کند. دوربین اصلی از یک سنسور 108 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که به عنوان دوربین زوم 3 برابری (و حداکثر زوم دیجیتال 10 برابر) نیز کاربرد دارد. این دوربین با رزولوشن بالا، امکان ثبت تصاویر با جزئیات دقیق و وضوح عالی را فراهم می‌کند. سایر دوربین‌های پشتی شامل یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر پرتره با افکت بوکه و یک “دوربین هوش مصنوعی” برای تشخیص سوژه و صحنه و تنظیمات خودکار دوربین است. در جلوی بدنه نیز یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی به همراه فلاش LED دو رنگ برای ثبت تصاویر سلفی باکیفیت تعبیه شده است.

تکنو پووا 6 پرو

در انتها شایان ذکر است که جعبه بسته‌بندی تکنو پووا 6 پرو شامل یک شارژر 70 وات، کابل USB، قاب محافظ و ابزار خارج‌سازی سیم کارت است. در مجموع، این گوشی با ارائه مجموعه‌ای از ویژگی‌های جذاب مانند تراشه پردازشی قدرتمند، نمایشگر باکیفیت، باتری حجیم، طراحی نوآورانه و دوربین‌های قدرتمند، به عنوان یک گزینه ایده‌آل برای گیمرها و کاربرانی است که به دنبال یک گوشی خوش قیمت و البته قدرتمند هستند.

قیمت و زمان در دسترس بودن تکنو پووا 6 پرو

هنوز جزئیات مربوط به قیمت جهانی تکنو پووا 6 پرو اعلام نشده است، اما قرار است این گوشی در اوایل ماه مارس (اواسط اسفند) با قیمتی مقرون به صرفه در فیلیپین عرضه شود. پس از عرضه اولیه، این گوشی در بازارهای مهم دیگر مانند آسیای جنوب شرقی، آسیای جنوبی، خاورمیانه و آمریکای لاتین نیز عرضه خواهد شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow