جزئیاتی از لپ‌تاپ «گلکسی بوک 4 اج» با پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت فاش شد

پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت (Snapdragon X Elite) در اکتبر سال گذشته معرفی شد و انتظار می‌رود در چند ماه آینده با لپ‌تاپ‌هایی مانند سامسونگ گلکسی بوک 4 اج (Samsung Galaxy Book4 Edge) که طبق گزارش‌های غیررسمی در ماه ژوئن عرضه خواهد شد، روانه بازار شود. این لپ‌تاپ 14 اینچی با 16 گیگابایت حافظه رم و […]

۲۲ اسفند , ۱۴۰۲ - 17:00
 0  1
جزئیاتی از لپ‌تاپ «گلکسی بوک 4 اج» با پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت فاش شد
گلکسی بوک 4 اج

پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت (Snapdragon X Elite) در اکتبر سال گذشته معرفی شد و انتظار می‌رود در چند ماه آینده با لپ‌تاپ‌هایی مانند سامسونگ گلکسی بوک 4 اج (Samsung Galaxy Book4 Edge) که طبق گزارش‌های غیررسمی در ماه ژوئن عرضه خواهد شد، روانه بازار شود.

این لپ‌تاپ 14 اینچی با 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی SSD عرضه خواهد شد. هنوز مشخص نیست که آیا نسخه‌هایی با پیکربندی‌های حافظه متفاوت نیز وجود خواهد داشت یا خیر، اما واضح است که حافظه رم به مادربرد لحیم شده خواهد بود (این موضوع در مورد لپ‌تاپ‌های بوک 4 مجهز به پردازنده‌های اینتل نیز صدق می‌کند).

اسنپدراگون ایکس الیت

گفته می‌شود که قیمت مدل 16/512 گیگابایتی گلکسی بوک 4 اج 1800 یورو خواهد بود. برای مقایسه، قیمت یک لپ‌تاپ 14 اینچی 16/512 گیگابایتی از سری گلکسی اج 4 پرو با پردازنده اینتل Core i7 حدود 1900 یورو و قیمت یک مک بوک ایر 13 اینچی (با تراشه M3) با همان پیکربندی حافظه 1760 یورو است. لازم به ذکر است که هنوز مشخص نیست که اج نیز مانند ایر از سیستم خنک‌کننده غیرفعال و بی‌صدا استفاده خواهد کرد یا خیر.

پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت با استفاده از فرآیند 4 نانومتری ساخته شده و دارای 12 هسته Oryon با عملکرد بالا است (توسط کوالکام توسعه یافته و از طراحی ARM استفاده نمی‌کند). این پردازنده همچنین دارای یک چیپ گرافیکی ادرنو با قدرت 4.6 ترافلاپس و پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 و یک واحد پردازش عصبی Hexagon با قدرت 45 تاپس است.

اسنپدراگون ایکس الیت

یکی از مزایای اسنپدراگون ایکس الیت در مقایسه با پردازنده‌های اینتل، مودم فایو جی اسنپدراگون ایکس 65 آن با سرعت دانلود 10 گیگابیت بر ثانیه است. همچنین، انتظار می‌رود که این پردازنده از نظر مصرف انرژی نیز کارآمدتر باشد، اما باید دید در سطوح مختلف عملکرد چگونه با پردازنده‌های Core i7 رقابت می‌کند.

لازم به ذکر است که سامسونگ گلکسی بوک 4 اج ممکن است اولین دستگاهی نباشد که از پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت استفاده می‌کند. بسیاری از تولیدکنندگان دیگر مانند اچ‌پی، لنوو، ایسوس، دل، ایسر، آنر، مایکروسافت و شیائومی نیز در حال توسعه دستگاه‌های خود هستند. با این حال، تاکنون هیچ یک از این شرکت‌ها تاریخ دقیقی برای عرضه محصولات خود تعیین نکرده‌اند (البته سامسونگ نیز تاریخ دقیقی را اعلام نکرده و فعلاً در حد یک شایعه است).

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow