رونمایی از مادربردهای MSI X870E با پشتیبانی از حافظه CUDIMM

شرکت MSI با رونمایی از مادربردهای جدید سری X870E، اعلام کرده است که این مادربردها از حافظه CUDIMM پشتیبانی خواهند کرد. به گزارش تکناک ،این قابلیت مخصوص پردازنده‌های AMD Ryzen 9000 و ۸۰۰۰ خواهد بود، اما از نظر عملکرد در مراحل ابتدایی محدودیت‌هایی خواهد داشت. استاندارد حافظه DDR5 CUDIMM در ماه‌های اخیر به دلیل مزایای […] نوشته رونمایی از مادربردهای MSI X870E با پشتیبانی از حافظه CUDIMM اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۸ مهر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  3
رونمایی از مادربردهای MSI X870E با پشتیبانی از حافظه CUDIMM

شرکت MSI با رونمایی از مادربردهای جدید سری X870E، اعلام کرده است که این مادربردها از حافظه CUDIMM پشتیبانی خواهند کرد.

به گزارش تکناک ،این قابلیت مخصوص پردازنده‌های AMD Ryzen 9000 و ۸۰۰۰ خواهد بود، اما از نظر عملکرد در مراحل ابتدایی محدودیت‌هایی خواهد داشت.

استاندارد حافظه DDR5 CUDIMM در ماه‌های اخیر به دلیل مزایای قابل‌توجهی که به‌ویژه در افزایش سرعت انتقال داده‌ها در حافظه دارد، مورد استقبال تولیدکنندگان سخت‌افزار قرار گرفته است. شرکت‌های متعددی از جمله Biwin، V-Color و Asgard، راه‌حل‌های حافظه CUDIMM خود را معرفی کرده‌اند که سرعت‌هایی تا ۹۶۰۰ MT/s را ارائه می‌دهند.

پشتیبانی مادربردهای MSI X870E از حافظه‌های CUDIMM

پشتیبانی از CUDIMM در پردازنده‌های Ryzen 9000 و 8000

یکی از سوالات مهمی که در میان علاقه‌مندان به تکنولوژی مطرح شده بود این بود که آیا پردازنده‌های سری Ryzen 9000 از ماژول‌های حافظه CUDIMM پشتیبانی خواهند کرد یا خیر.

به تازگی، نماینده MSI و اورکلاکر داخلی این شرکت با نام TOPPC، در بیانیه‌ای تأیید کرده است که پلتفرم X870E با قابلیت پشتیبانی از CUDIMM عرضه خواهد شد. با این حال، این قابلیت به پردازنده‌های سری Ryzen 9000 و Ryzen 8000 محدود خواهد شد و سری Ryzen 7000 به دلیل مشکلات سازگاری از این فناوری پشتیبانی نخواهد کرد..

تغییرات در طراحی مادربردهای MSI

بر اساس ویدیویی که کانال TOPPC در YouTube منتشر کرده است، MSI تغییراتی را در طراحی اسلات‌های حافظه مادربردهای X870E اعمال خواهد کرد تا از ماژول‌های CUDIMM و استاندارد جدید CAMM 2 پشتیبانی کنند.

این تغییرات به گونه‌ای است که کاربران در ابتدا نمی‌توانند انتظار داشته باشند که این مادربردها از سرعت‌های بسیار بالا مانند ۱۰,۰۰۰ MT/s پشتیبانی کنند. این سرعت‌ها به دلیل سازگاری ابتدایی با فرکانس‌های پایین‌تر شروع خواهند شد و کاربران در مراحل اولیه بهره چندانی از این سرعت‌های بالا نخواهند برد. اما با گسترش و رایج شدن استاندارد CUDIMM در صنعت، انتظار می‌رود که این وضعیت بهبود یابد.

رقابت بین AMD و Intel بر سر CUDIMM

جالب است که Intel نیز به دنبال اضافه کردن پشتیبانی از CUDIMM به پردازنده‌های آینده Arrow Lake-S است. این پردازنده‌ها از طریق تنظیمات داخلی GEAR 2 به حافظه اجازه می‌دهند که با دو برابر سرعت حافظه پردازنده کار کند. با این حال، AMD با پردازنده‌های Zen 5 نیز به میدان رقابت خواهد آمد و این پردازنده‌ها نیز از CUDIMM پشتیبانی خواهند کرد، که این موضوع به یک رقابت تنگاتنگ بین دو غول صنعت پردازنده منجر خواهد شد.

مادربردهای MSI X870E از حافظه‌های CUDIMM پشتیبانی خواهند کرد

در حال حاضر، تنها MSI پشتیبانی از CUDIMM را در مادربردهای سری X870E تأیید کرده است و هنوز مشخص نیست که آیا دیگر تولیدکنندگان نیز از این قابلیت پیروی خواهند کرد یا خیر.

این مسئله می‌تواند نقش مهمی در جذب مشتریان حرفه‌ای و اورکلاکرها به محصولات MSI ایفا کند. به هر حال، با توجه به رشد سریع فناوری CUDIMM در صنعت، انتظار می‌رود که این استاندارد به زودی به یکی از بخش‌های مهم مادربردهای مدرن تبدیل شود.

نوشته رونمایی از مادربردهای MSI X870E با پشتیبانی از حافظه CUDIMM اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow