ساعت هوشمند بعدی سامسونگ قند خون شما را اندازه می‌گیرد؟!

رصد کردن بدون درد قند خون، مرز بعدی فناوری پوشیدنی‌های هوشمند به شمار می‌رود و گزارش جدیدی از کره جنوبی حاکی از آن است که سامسونگ ممکن است نسل بعدی ساعت‌های خود را با قابلیت پایش میزان قند خون کاربران به بازار عرضه کند. بر اساس این گزارش، هون پاک (Hon Pak)، معاون ارشد بخش […]

۰۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20:00
 0  1
ساعت هوشمند بعدی سامسونگ قند خون شما را اندازه می‌گیرد؟!

رصد کردن بدون درد قند خون، مرز بعدی فناوری پوشیدنی‌های هوشمند به شمار می‌رود و گزارش جدیدی از کره جنوبی حاکی از آن است که سامسونگ ممکن است نسل بعدی ساعت‌های خود را با قابلیت پایش میزان قند خون کاربران به بازار عرضه کند.

بر اساس این گزارش، هون پاک (Hon Pak)، معاون ارشد بخش الکترونیک سامسونگ و رئیس بخش سلامت دیجیتال این شرکت، با اعضای هیئت مشاور Samsung Health در مرکز پزشکی این شرکت در سئول دیدار کرد تا در مورد پیشرفت‌های که در زمینه پایش قند خون و ادغام آن با پوشیدنی‌های هوشمند حاصل شده، بحث و گفتگو نماید.

گفته می‌شود که این گفتگو طیف وسیعی از موضوعات دیگر را نیز در بر می‌گرفت، از جمله پیشرفت‌های هوش مصنوعی در پایش سلامت، تشخیص آریتمی قلبی (ضربان قلب نامنظم) و فشار خون بالا. شایان ذکر است که جزئیات مربوط به نحوه عملکرد سیستم پایش قند خون در این گزارش عنوان نشده است.

گلکسی واچ

انتظار می‌رود سری گلکسی واچ 7 در کنار حلقه هوشمند گلکسی رینگ و گوشی‌های تاشو گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6 در تاریخ 10 ژوئیه (20 تير) و در جریان رویداد آنپکد رونمایی شود. این احتمال وجود دارد که سری واچ 7 با تراشه پردازشی جدید اگزینوس W940 عرضه شود که ادعا می‌شود 50 درصد کارآمدتر از نسل قبلی خود بوده و تا 32 گیگابایت حافظه داخلی را در اختیار کاربران قرار دهد.

انقلابی در کنترل دیابت با ساعت‌های هوشمند

اگر ادعاهای مطرح شده این گزارش صحت داشته باشند، این یک پیشرفت قابل توجه محسوب می‌شود، به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت که نیاز به کنترل منظم قند خون خود دارند. در حال حاضر، در روش رایج برای اندازه‌گیری قند خون نیاز به سوراخ کردن انگشت با سوزن‌های ریز و استفاده از دستگاه گلوکومتر است؛ روشی دردناک و ناخوشایند که می‌تواند مانع از اندازه‌گیری‌های مکرر شود.

گلکسی واچ

پایش قند خون بدون درد می‌تواند این فرآیند را بسیار آسان‌تر کرده و به افراد مبتلا به دیابت امکان دهد تا سطح قند خون خود را در طول روز با دقت بیشتری کنترل کنند. این امر می‌تواند منجر به مدیریت بهتر دیابت و در نهایت بهبود سلامت کلی افراد شود.

با وجود هیجان‌انگیز بودن این خبر، باید قبول کرد که موانعی نیز بر سر راه اجرای این فناوری وجود دارد. یکی از چالش‌های اصلی، دستیابی به دقت لازم در اندازه‌گیری‌های غیرتهاجمی قند خون است. روش‌های سنتی اندازه‌گیری قند خون مستقیماً سطح گلوکز خون را اندازه‌گیری می‌کنند، در حالی که فناوری‌های پوشیدنی غیرتهاجمی ممکن است مجبور باشند بر اساس سایر فاکتورها، مانند تغییرات نوری در پوست، قند خون را تخمین بزنند.

گلکسی واچ

چالش دیگر، تأیید این فناوری و صدور مجوز برای استفاده از آن توسط سازمان‌های نظارتی بهداشتی است. قبل از اینکه ساعت‌های هوشمند سامسونگ بتوانند به عنوان ابزار پزشکی برای اندازه‌گیری قند خون به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرند، باید از دقت و قابل اطمینان بودن آن‌ها اطمینان حاصل شده و تأییدیه‌های لازم صادر شوند.

هنوز زود است که بگوییم آیا سامسونگ واقعاً موفق به عرضه ساعت‌های هوشمند با قابلیت پایش قند خون در سال جاری خواهد شد یا نه. با این حال، گزارش اخیر نشان می‌دهد که غول فناوری کره جنوبی همچنان در حال نوآوری در زمینه سلامت دیجیتال است و با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد. مسلماً، در صورت موفقیت آمیر بودن این فناوری، می‌توانیم شاهد تأثیر بسزای آن بر زندگی افراد مبتلا به دیابت و بسیاری از افراد دیگر که به مدیریت قند خون خود اهمیت می‌دهند، باشیم.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow