سیستم عامل سفارشی 21 LineageOS بر پایه اندروید 14 منتشر شد

توسعه دهندگان سیستم عامل سفارشی و محبوب LineageOS، به تازگی نسخه جدید آن با نام LineageOS 21 را بر پایه اندروید 14 منتشر کرده‌اند. با توجه به گذشت پنج ماه از عرضه اندروید 14، شاید این به‌روزرسانی کمی دیر به نظر برسد، اما تمرکزی که بر روی کیفیت و پایداری داشته، تأخیر آن را کاملاً […]

۳۰ بهمن , ۱۴۰۲ - 02:00
 0  6
سیستم عامل سفارشی 21 LineageOS بر پایه اندروید 14 منتشر شد
21 LineageOS

توسعه دهندگان سیستم عامل سفارشی و محبوب LineageOS، به تازگی نسخه جدید آن با نام LineageOS 21 را بر پایه اندروید 14 منتشر کرده‌اند. با توجه به گذشت پنج ماه از عرضه اندروید 14، شاید این به‌روزرسانی کمی دیر به نظر برسد، اما تمرکزی که بر روی کیفیت و پایداری داشته، تأخیر آن را کاملاً توجیه می‌کند. LineageOS در سال‌های اخیر به واسطه ارائه سیستم عاملی تمیز و عاری از نرم افزارهای اضافی که به طور گسترده مورد تست و آزمایش قرار گرفته، به گزینه‌ای ایده‌آل برای آن دسته از علاقه‌مندان به اندروید تبدیل شده که به دنبال ثبات و پایداری حداکثری هستند. با دیجی رو همراه باشید.

با LineageOS 21، کاربران علاوه بر دسترسی به تمام ویژگی‌های اصلی اندروید 14، از برخی ویژگی‌های اضافی و اختصاصی نیز بهره‌مند می‌شوند که تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند. از جمله این موارد می‌توان به برنامه گالری جدید به نام Glimpse اشاره کرد که جایگزین برنامه Gallery2 پیش‌فرض شده و امکان مدیریت بهتر عکس‌ها و ویدیوها را فراهم می‌کند. علاوه بر این، با به‌روزرسانی برنامه دوربین Aperture بر طبق اصول طراحی Material You، رابط کاربری آن بصری‌تر و زیباتر از همیشه شده است.

21 LineageOS

به‌روزرسانی‌ها و بهبودهای LineageOS 21 به همین‌جا ختم نمی‌شوند؛ مرورگر Jelly با کنترل‌های حریم خصوصی بهبودیافته کاملاً از نو طراحی شده و برنامه‌های اصلی دیگر مانند LatinIME، ماشین حساب و پیام‌رسان نیز به‌روزرسانی‌هایی مربوط به سبک طراحی Material You را دریافت کرده‌اند تا با زبان طراحی مدرن اندروید هماهنگ شوند.

LineageOS 21 در حال حاضر برای مجموعه‌ای محدود از دستگاه‌ها در دسترس است. کاربرانی که علاقه‌مند به دریافت این سیستم عامل هستند می‌توانند سازگاری دستگاه خود را در صفحه دانلود رسمی LineageOS بررسی کنند.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow