شرکت Puig موتورسیکلت BMW R1300GS را به موتور مسابقه‌ای تبدیل کرد

شرکت Puig با تغییرات ویژه، موتورسیکلت BMW R1300GS را به موتوری قدرتمند برای مسابقات درگ تبدیل کرده است. به گزارش تک‌ناک، این موتورسیکلت که پیش از این برای سفرهای آفرود طراحی شده بود، حالا به یک رقیب جدی در پیست تبدیل شده است. موتورسیکلت BMW R1300GS یک موتور پیشرفته و همه‌کاره است، که برای سفرهای […] نوشته شرکت Puig موتورسیکلت BMW R1300GS را به موتور مسابقه‌ای تبدیل کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۱۰ آذر , ۱۴۰۳ - 16:00
 0  1
شرکت Puig موتورسیکلت BMW R1300GS را به موتور مسابقه‌ای تبدیل کرد

شرکت Puig با تغییرات ویژه، موتورسیکلت BMW R1300GS را به موتوری قدرتمند برای مسابقات درگ تبدیل کرده است.

به گزارش تک‌ناک، این موتورسیکلت که پیش از این برای سفرهای آفرود طراحی شده بود، حالا به یک رقیب جدی در پیست تبدیل شده است.

موتورسیکلت BMW R1300GS یک موتور پیشرفته و همه‌کاره است، که برای سفرهای مختلف عالی است، اما برای مسابقات ساخته نشده است. حالا تصور کنید اگر این موتور می‌توانست در مسابقات هم خوب عمل کند، چه می‌شد! شرکت سازنده لوازم جانبی موتور Puig شاید راه‌حلی برای این موضوع پیدا کرده باشد.

وقتی BMW مدل 1200 GS را به 1300 GS ارتقا داد، توجه زیادی جلب کرد. این ارتقا فقط یک تغییر کوچک نبود، بلکه یک موتور جدید و قدرتمند معرفی شد.

این موتورسیکلت قوی و محکم است، هرچند کمی سنگین و به عنوان استاندارد موتورسیکلت‌های آفرود شناخته می‌شود، اما اکنون توسط شرکت Puig تغییر کرده است.

تغییر موتورسیکلت BMW R1300GS به موتور مسابقه‌ای توسط Puig

موتورسیکلت BMW R1300GS با نام R1300GS Pista در نمایشگاه EICMA 2024 معرفی شد. واژه “Pista” در زبان ایتالیایی به معنای «پیست» است و این نام مناسب این موتور می‌باشد.

تغییرات این مدل تنها به نصب یک فریم جدید محدود نمی‌شود. این موتور شبیه به یک موتورسیکلت BMW مخصوص مسابقات Pikes Peak است.

شرکت Puig در این باره گفت:

«Pista فقط یک بازطراحی ساده از موتور آلمانی نیست. با طراحی آیرودینامیکی پیشرفته و هندسه دقیق، این مدل عملکرد بهتری در هندلینگ دارد. Pista برای موتورسوارانی که به دنبال هیجان در پیست و توانایی آفرود در جاده‌ها هستند، انتخاب عالی است.»

موتورسیکلت BMW R1300GS توسط شرکت Puig به موتور مسابقه‌ای تبدیل شد

این موتور تغییرات آیرودینامیکی زیادی دارد، که از جمله آنها می‌توان به کلاهکی با بال‌های هوا، شیشه جلویی که چراغ را می‌پوشاند، گلگیر جدید و مجرای ترمز تازه و کاور صندلی عقب، اشاره کرد.

شرکت Puig آیرودینامیک موتور را بهبود و شکل آن را تغییر داده است تا هندلینگ بهتری داشته باشد. این کار با اضافه کردن بالچه‌هایی به جلو انجام شده است، که باعث ایجاد نیروی رو به پایین می‌شود، شاسی را پایدار می‌کند و چرخ جلو را به‌ ویژه در سرعت‌های بالا به زمین می‌چسباند.

چرخ جلو، ترمزهای دبل دیسک گالفر و اجزای آیرودینامیکی بهینه‌شده از جمله ویژگی‌هایی هستند که از موتورسیکلت‌های MotoGP الهام گرفته شده‌اند.

در دو طرف فریم تغییراتی وجود دارد که فقط به ظاهر مربوط نیست. این گسترش‌ها را می‌توان جابه‌جا کرد تا جریان هوا به سمت یا دور از پاهای شما هدایت شود.

تغییر BMW R1300GS به موتور مسابقه‌ای توسط Puig

شرکت Puig چرخ جلو 19 اینچی استاندارد موتورسیکلت BMW R1300GS را با چرخ 17 اینچی تعویض کرده، که باعث تغییراتی در هندسه شاسی شده و موتور را چالاک‌تر و تهاجمی‌تر کرده است.

هم چرخ جلو و هم چرخ عقب از فیبر کربن سبک ساخته شده است و توسط شرکت Rotobox تولید شده‌اند. این موتور با تایرهای پهن Pirelli Diablo عرضه می‌شود، که اندازه تایر عقب آن 200/55 ZR 17 و تایر جلو 120/70 ZR 17 است.

اجزای دیگری مانند: اهرم‌ها، استراحتگاه‌ها، محافظ‌ها و سیلندر کوتاه Arrow از آلومینیوم ساخته شده‌اند.

این موتورسیکلت با رنگ خاکی زیبا که یادآور رنگ‌های کلاسیک BMW است و رنگ زرد که نمایانگر اولین لوگوی Puig است، عرضه می‌شود. این طراحی ویژه به مناسبت سالگرد 60 سالگی Puig است و حس نوستالژیک و قدیمی در خود دارد.

شرکت Puig موتور BMW R1300GS را به موتور مسابقه‌ای تغییر داد

موتورسیکلت Pista برخلاف پروژه‌های قبلی Puig، به‌ طور خاص به‌ عنوان یک کیت فریم طراحی شده است، که می‌توان آن را خریداری و روی R1300GS نصب کرد.

تمامی قطعات Puig که در این کیت استفاده شده‌اند، در این بسته گنجانده شده است و موتور همچنان برای استفاده قانونی در جاده‌ها مناسب خواهد بود.

این کیت، موتور R1300GS را به یک موتور پیست تبدیل می‌کند، در حالی که هویت BMW را حفظ می‌نماید. شاید این پروژه ایده اولیه برای معرفی موتورسیکلت BMW R1300XR باشد.

شرکت BMW در گذشته امتیاز M 1300 GS را ثبت کرده است، اما هنوز مشخص نیست که آیا این مدل به چرخ‌های 17 اینچی مانند R1300GS Pista مجهز خواهد شد، یا برای آفرود و سفرهای طولانی طراحی شده است.

با توجه به اینکه BMW مدل‌هایی مانند: S1000XR و F900XR را به‌ عنوان مدل‌های کراس‌اوور بدون قابلیت‌های آفرود عرضه کرده است، احتمال زیادی دارد که یک R1300XR معرفی شود.

نوشته شرکت Puig موتورسیکلت BMW R1300GS را به موتور مسابقه‌ای تبدیل کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow