فعالیت تلسکوپ فضایی هابل از سر گرفته شد

در حالی که دو تلسکوپ فضای هابل و تس متعلق به ناسا در تاریخ ۲۳ آوریل به دلیل مشکلات فنی فعالیت خود را متوقف کرده بودند، اکنون هابل به زندگی بازگشته و تس همچنان در حالت ایمن قرار دارد. با گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا در تاریخ ۲۹ آوریل توانست عملکرد تلسکوپ […] منبع خبر فعالیت تلسکوپ فضایی هابل از سر گرفته شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  0
فعالیت تلسکوپ فضایی هابل از سر گرفته شد

در حالی که دو تلسکوپ فضای هابل و تس متعلق به ناسا در تاریخ ۲۳ آوریل به دلیل مشکلات فنی فعالیت خود را متوقف کرده بودند، اکنون هابل به زندگی بازگشته و تس همچنان در حالت ایمن قرار دارد.

با گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا در تاریخ ۲۹ آوریل توانست عملکرد تلسکوپ فضایی هابل را به حالت کامل بازگرداند. این تلسکوپ به مدت یک هفته در حالت ایمن قرار داشته و اکنون توانسته مجدداً فعالیت‌های علمی خود را از سر بگیرد. البته ماهواره تس به عنوان ماهواره بررسی سیارات فراخورشیدی همچنان در حالت بلاتکلیفی قرار دارد.

تس نیز فعالیت خود را از روز ۲۳ آوریل متوقف کرده بود. دلیل اصلی این توقف نیز نقص یکی از ژیروسکوپ های آن بوده است. ژیروسکوپ برای جهت گیری در تلسکوپ فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته دلیل اصلی عدم کارکرد ژیروسکوپ هنوز نامشخص باقی مانده است.

مهندسان ناسا تلاش کردند تا یکی از ژیروسکوپ‌ها به کاوش خود ادامه داده و مشکل حل شود. این مهندسان اعلام کردند ۳ ژیروسکوپ در هابل رفع مشکل شده و اکنون توانستند به فعالیت خود بازگردند. در حال حاضر کلیه ابزارهای هابل فعال بوده و رصدهای علمی این تلسکوپ از سر گرفته شده است. این تلسکوپ حدود ۳۴ سال است که در فضا به رصد کیهان مشغول است.

به گفته ناسا توقف ماهواره تس کمی مرموز به نظر می‌رسد. اما تیم فنی این ماهواره همچنان در حال بررسی علت اصلی توقف کارکرد آن بوده و تلاش دارند تا مجدداً آن را به وضعیت عملیاتی کامل بازگردانند.

البته ناسا پیش از این در اوایل ماه گذشته این ماهواره سیارات فراخورشیدی را به دلیل بروز مشکل غیر فعال کرده بود. در آن زمان با رفع نقص ایجاد شده و در تاریخ ۱۷ آوریل فعالیت این تلسکوپ از سر گرفته شد. اما پس از گذشت ۶ روز در حالت ایمن قرار گرفت. به گفته ناسا تحقیقات جداگانه‌ای برای ارتباط بین این دو مشکل در حال انجام است.

منبع خبر فعالیت تلسکوپ فضایی هابل از سر گرفته شد پایگاه خبری تکنا به آدرس تکنا میباشد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow