قابلیت‌های جدید ویرایش عکس Meta AI رونمایی شدند

شرکت متا در رویداد Connect 2024، از قابلیت‌های ویرایش عکس جدید Meta AI پرده برداشت. هوش مصنوعی متا برای این کار از مدل Llama 3.2 کمک می‌گیرد. به‌گزارش تک‌ناک، شرکت متا اعلام کرد که اکنون Meta AI می‌تواند به کاربران در ویرایش عکس‌ها با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی کمک کند و به سؤالات مرتبط […] نوشته قابلیت‌های جدید ویرایش عکس Meta AI رونمایی شدند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۵ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  1
قابلیت‌های جدید ویرایش عکس Meta AI رونمایی شدند

شرکت متا در رویداد Connect 2024، از قابلیت‌های ویرایش عکس جدید Meta AI پرده برداشت. هوش مصنوعی متا برای این کار از مدل Llama 3.2 کمک می‌گیرد.

به‌گزارش تک‌ناک، شرکت متا اعلام کرد که اکنون Meta AI می‌تواند به کاربران در ویرایش عکس‌ها با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی کمک کند و به سؤالات مرتبط با عکس‌هایی که به‌اشتراک می‌گذارند، جواب دهد. این گام بزرگ می‌تواند رقابت شدیدی را بین متا و گوگل در حوزه‌ی ویرایش عکس با هوش مصنوعی ایجاد کند.

قابلیت‌های جدید Meta AI با پشتیبانی Llama 3.2

ویژگی‌های جدیدی که Meta AI به کاربران ارائه می‌دهد، به‌لطف قابلیت‌های چندوجهی آن ممکن شده است. این توانایی‌ها با استفاده از مدل‌های Llama 3.2 پشتیبانی می‌شوند که به کاربران اجازه می‌دهند تا علاوه‌بر ارسال متن، عکس‌ها را نیز در مکالمات خود به‌اشتراک بگذارند. این ویژگی جدید مشابه امکاناتی است که هوش مصنوعی جمنای گوگل و ChatGPT شرکت OpenAI ارائه می‌دهند. بدین‌ترتیب، متا در حال تقویت جایگاه خود در رقابت با این غول‌های فناوری است.

پاسخ‌ به پرسش‌های مربوط به تصاویر

به‌نقل از تک‌کرانچ، یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی Meta AI توانایی درک محتوای تصاویر و پاسخ به پرسش‌های کاربران درباره‌ی آن‌هاست. برای مثال، کاربران می‌توانند عکسی از گل به‌اشتراک بگذارند و از Meta AI بپرسند که این گل چه نوعی است. همچنین، می‌توانند تصویری از غذایی خوش‌مزه ارسال کنند و از هوش مصنوعی راهنمایی بگیرند که چگونه آن را درست کنند. ناگفته نماند که دقت این پاسخ‌ها هنوز به آزمایش و بررسی نیاز دارد و کاربران باید منتظر نتایج آزمایش‌های بیشتر باشند.

ویرایش تصاویر

علاوه‌بر پاسخ به پرسش‌های مربوط به تصاویر، Meta AI اکنون قابلیت ویرایش عکس‌ها را نیز به کاربران ارائه می‌دهد. با ارسال تصویر به این هوش مصنوعی، کاربران می‌توانند درخواست تغییراتی مانند افزودن یا حذف اشیاء و تغییر لباس یا به‌روزرسانی پس‌زمینه عکس را داشته باشند. برای مثال، کاربران می‌توانند درخواست اضافه‌کردن رنگین‌کمان به آسمان تصویر را ارائه دهند تا Meta AI این تغییرات را به‌سرعت اعمال کند.

استفاده از Meta AI در اینستاگرام

قابلیت‌های Meta AI فقط به ویرایش عکس‌ها محدود نمی‌شود و کاربران اینستاگرام نیز می‌توانند از این هوش مصنوعی استفاده کنند. زمانی‌که کاربران عکسی را از فید خود به استوری‌های اینستاگرام بازنشر می‌دهند، Meta AI می‌تواند عکس را تحلیل و پس‌زمینه‌ای همراه با تصویر ایجاد کند. این ویژگی جدید می‌تواند تجربه‌ی کاربران اینستاگرام را بهبود ببخشد و محتوای آن‌ها را جذاب‌تر کند.

ابزارهای جدید ترجمه برای فیسبوک و ریلز اینستاگرام

علاوه‌بر قابلیت‌های ویرایش عکس Meta AI، متا در حال آزمایش ابزارهای ترجمه‌ی جدید برای فیسبوک و ریلز‌های اینستاگرام است. این ابزارها شامل ترجمه‌ی خودکار و هماهنگی لب‌ها می‌شوند. این ویژگی‌ها ابتدا در گروه‌های کوچکی از کاربران در ایالات متحده و آمریکای‌لاتین و به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی آزمایش خواهد شد. اگر این آزمایش‌ها موفقیت‌آمیز باشند، ابزارهای جدید می‌توانند به‌طور گسترده‌تری در‌دسترس کاربران قرار گیرند و تجربه‌ی استفاده از محتواهای چندزبانه را بهبود ببخشند.

نوشته قابلیت‌های جدید ویرایش عکس Meta AI رونمایی شدند اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow