متا هدست واقعیت مجازی Quest 3S را رونمایی کرد

شرکت متا امشب در رویداد 2024 Connect به‌طور رسمی هدست واقعیت مجازی جدید خود به نام Quest 3S را معرفی کرد. به‌گزارش تک‌ناک، متا در رویداد Connect 2024، از جدیدترین عضو خانواده‌ی هدست واقعیت مجازی خود به نام Quest 3S پرده برداشت. این هدست که پیش‌از‌این نیز اطلاعات زیادی از آن به بیرون درز کرده […] نوشته متا هدست واقعیت مجازی Quest 3S را رونمایی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۵ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  1
متا هدست واقعیت مجازی Quest 3S را رونمایی کرد

شرکت متا امشب در رویداد 2024 Connect به‌طور رسمی هدست واقعیت مجازی جدید خود به نام Quest 3S را معرفی کرد.

به‌گزارش تک‌ناک، متا در رویداد Connect 2024، از جدیدترین عضو خانواده‌ی هدست واقعیت مجازی خود به نام Quest 3S پرده برداشت. این هدست که پیش‌از‌این نیز اطلاعات زیادی از آن به بیرون درز کرده بود، با قیمت ۲۹۹/۹۹ دلار عرضه می‌شود و به‌نظر می‌رسد ترکیبی از ویژگی‌های هدست‌های قبلی Quest 2 و Quest 3 باشد.

با‌این‌حال بر‌اساس مشخصات فنی رسمی، Quest 3S ازلحاظ عملکرد بسیار نزدیک به Quest 3 است؛ آن‌هم با قیمتی تقریباً نصف. برای کاربرانی که تا‌به‌حال هدست واقعیت مجازی Quest را نخریده‌اند، Quest 3S گزینه‌ای بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد.

مشخصات فنی Quest 3S

هدست Quest 3S همان قابلیت‌های واقعیت ترکیبی (Mixed Reality) و عملکرد Quest 3 را ارائه می‌دهد. این هدست از چیپ قدرتمند اسنپدراگون XR2 نسل ۲ کوالکام استفاده می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد تا تمام بازی‌ها و تجربه‌های مشابه هدست Quest 3 را اجرا کنند. همچنین، Quest 3S از کنترل‌کننده‌های Touch Plus مشابه Quest 3 بهره می‌برد.

یکی از تفاوت‌های مهم میان این دو مدل، عمر باتری است. طبق اعلام متا، Quest 3S می‌تواند به‌طور میانگین تا ۲/۵ ساعت استفاده‌ی مداوم را پشتیبانی کند؛ در‌حالی‌که شارژدهی باتری Quest 3 تنها ۲/۲ ساعت است. این افزایش در عمر باتری می‌تواند یکی از نکات مثبت Quest 3S درمقایسه‌با مدل گران‌تر باشد.

تفاوت‌های Quest 3S با Quest 3

اگرچه Quest 3S عملکردی بسیار نزدیک به Quest 3 ارائه می‌دهد، چند تفاوت مهم نیز میان این دو دستگاه وجود دارد. Quest 3S کمی بزرگ‌تر از Quest 3 است و طراحی حسگرهای جلویی آن متفاوت است. حسگرهای این مدل به‌صورت دو آرایش مثلثی قرار گرفته‌اند؛ در‌حالی‌که Quest 3 سه برش قرصی‌شکل دارد. همچنین، Quest 3S از حسگر تشخیص عمق بی‌بهره است که در Quest 3 وجود دارد.

نمایشگرهای Quest 3S نیز رزولوشن بی‌کیفیت‌تری دارند. این مدل از همان رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۸۳۲ پیکسل برای هر چشم بهره می‌برد که در Quest 2 استفاده می‌شد و میدان دید آن نیز درمقایسه‌با Quest 3 باریک‌تر است.

تجربه‌ی کاربری و قابلیت‌های جدید

در آزمایش‌های انجام‌شده، ارتقاهای Quest 3 چندان ضروری به‌نظر نرسیده‌اند. هدست Quest 3S هنگام استفاده‌ی نیم‌ساعته بسیار راحت بود و بند دوشاخه‌ای Yشکل آن، توزیع وزن مناسبی روی سر داشت. این ویژگی باعث شده است تا استفاده‌ی طولانی‌مدت از هدست بدون احساس ناراحتی امکان‌پذیر باشد.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید Quest 3S، دکمه‌ی Action است که برای جابه‌جایی بین حالت Passthrough (مشاهده‌ی دنیای واقعی) و حالت Immersive (تجربه‌ی مجازی) استفاده می‌شود. در مدل‌های قبلی مانند Quest 3 و Quest Pro، این تغییر حالت با فعال‌سازی ویژگی Double Tap ممکن بود؛ اما حالا دکمه‌ی Action این فرایند را سریع‌تر و کارآمدتر کرده است.

زمان عرضه و قیمت Quest 3S

به‌نقل از وب‌سایت رسمی متا، پیش‌سفارش هدست Quest 3S از امروز آغاز شده و قرار است ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) به بازار عرضه شود. همچنین، متا برای خریداران هدست‌های Quest 3 و Quest 3S، بازی Batman: Arkham Shadow را به‌رایگان ارائه می‌دهد. این عنوان نیز قرار است ۲۲ اکتبر (۱ آبان) منتشر شود.

با معرفی Quest 3S، سری هدست‌های واقعیت مجازی متا کامل‌تر شده است. این خط شامل هدست Quest 3S با فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت به قیمت ۲۹۹/۹۹ دلار و نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی آن به قیمت ۳۹۹/۹۹ دلار و نیز Quest 3 با فضای ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی به قیمت ۴۹۹/۹۹ دلار است. همچنین، متا برنامه دارد تا موجودی باقی‌مانده‌ی هدست Quest 3 با فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی که قیمت اولیه‌اش ۴۹۹/۹۹ دلار بود، به قیمت ۴۲۹/۹۹ دلار بفروشد.

همچنین با ورود Quest 3S به بازار، متا قصد دارد فروش مدل‌های Quest 2 و Quest Pro را تا پایان سال جاری یا تا زمان اتمام موجودی این هدست‌ها متوقف کند. متا با معرفی Quest 3 و Quest 3S، سری قوی‌تری از هدست‌های واقعیت مجازی را عرضه کرده است.

اگرچه هدست‌های VR هنوز در میان کاربران به‌طور گسترده پذیرفته نشده‌اند و جاه‌طلبی‌های متا در دنیای متاورس به‌طور کامل محقق نشده‌اند، برای کاربران تازه‌وارد در دنیای واقعیت مجازی‌، متا سخت‌افزار باکیفیت و تعداد زیادی تجربه‌های جذاب را ارائه می‌دهد. بهترین بخش ماجرا این است که برخلاف سایر گزینه‌های گران‌قیمت مانند ویژن پرو ۳,۴۹۹ دلاری اپل، شما می‌توانید با هزینه‌ای بسیار کمتر وارد دنیای واقعیت مجازی شوید.

نوشته متا هدست واقعیت مجازی Quest 3S را رونمایی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow