مقایسه بهترین گوشی سامسونگ با بهترین گوشی شیائومی در سال ۲۰۲۴

سال ۲۰۲۴ یکی از درخشان‌ترین سال‌ها برای دو شرکت سامسونگ و شیائومی از نظر معرفی گوشی‌های مختلف بود. هر دوی این برندها توانستند با معرفی دو گوشی پرچم‌دار، خود را به رقابت با اپل برگردانند و بتوانند دوباره آمار فروش بالا را تجربه کنند. امسال سامسونگ مدل S24 Ultra را معرفی کرد که به نوعی […] نوشته مقایسه بهترین گوشی سامسونگ با بهترین گوشی شیائومی در سال ۲۰۲۴ اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۸ مهر , ۱۴۰۳ - 19:00
 0  0
مقایسه بهترین گوشی سامسونگ با بهترین گوشی شیائومی در سال ۲۰۲۴

سال ۲۰۲۴ یکی از درخشان‌ترین سال‌ها برای دو شرکت سامسونگ و شیائومی از نظر معرفی گوشی‌های مختلف بود. هر دوی این برندها توانستند با معرفی دو گوشی پرچم‌دار، خود را به رقابت با اپل برگردانند و بتوانند دوباره آمار فروش بالا را تجربه کنند.

امسال سامسونگ مدل S24 Ultra را معرفی کرد که به نوعی سنت‌شکنی و حتی کپی از اپل بود! در مقابل، شیائومی با معرفی مدل ۱۴ Ultra توانست امکاناتی را در اختیار کاربران قرار دهد که سامسونگ یا اپل حتی در بالاترین مدل هم نمی‌توانند! به همین خاطر، مقایسه بهترین گوشی سامسونگ با بهترین گوشی شیائومی می‌تواند بسیار جذاب باشد.

برای این منظور، در این مطلب از تک ناک با ما همراه باشید.

بهترین گوشی امسال شیائومی چه مدلی است؟

وقتی که شیائومی در فوریه سال ۲۰۲۴ مدل‌های سری ۱۴ را به بازار عرضه کرد، بیشتر از هر مدل دیگری، این مدل ۱۴ اولترا بود که توانست نظرها را به خود جلب کند.

این گوشی با ارائه مشخصات فنی برتر توانسته است و به بهترین شکل ممکن نیاز کاربران را برطرف کند.

از نظر طراحی، ۱۴ اولترا دارای زبان طراحی جدید و البته منحصر به فرد شیائومی است. از نظر دوربین، این گوشی از دوربین‌های Leica استفاده کرده است که با در اختیار داشتن کیت مخصوص آن می‌توانید درست مانند یک دوربین عکاسی، با این گوشی کار کنید.

ضمنا، از نظر توان نیز این گوشی دست کمی از گوشی‌های پرچم‌دار دیگر ندارد و از هر نظر یک گزینه عالی به شمار می‌رود.

مقایسه بهترین شیائومی سال 2024

به صورت کلی، می‌توان گفت که از همه نظر می‌توان روی گوشی شیائومی ۱۴ اولترا حساب ویژه باز کرد. اگر با بودجه حدودا ۱۰۰۰ دلار به دنبال یک گوشی پرچم‌دار و حرفه‌ای هستید، پیشنهاد می‌کنیم نیم‌نگاهی به این گوشی داشته باشید.

البته در مقایسه بهترین گوشی سامسونگ با بهترین گوشی شیائومی یعنی اس ۲۴ اولترا و این مدل، به صورت دقیق‌تر آن را بررسی کرده‌ایم.

معرفی بهترین گوشی سامسونگ در سال 2024

درست مانند روال هر سال، سامسونگ در اوایل سال یعنی ژانویه 2024، نسل جدید از پرچمدارهای خود را معرفی کرد که برترین آن‌ها، سامسونگ اس ۲۴ اولترا بود.

این گوشی از آن دسته گوشی‌هایی است که هر نظری را به خود جلب می‌کند و البته سامسونگ امسال برخلاف سال‌های قبل عمل کرده و سنت‌شکنی کرده است.

به این معنی که در این مدل خبری از صفحه‌نماش خمیده یا همان Edge نیست. همین باعث شده است تا افرادی که با این نوع صفحه‌ها مشکل داشتند، این بار به محصول پرچم‌دار سامسونگ جذب شوند.

مقایسه پرچم‌دار سامسونگ در سال 2024

مورد دیگری که در رابطه با سنت‌شکنی سامسونگ وجود دارد، کپی کردن آن از اپل در بخش متریال است. به این معنی که درست مانند آیفون‌های سری 15، در اس ۲۴ اولترا نیز از بدنه تیتانیومی استفاده شده است که طراحی منحصر به فردی دارد.

در ادامه و در مقایسه گوشی های پرچم‌دار شیائومی و سامسونگ، این گوشی را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم و آن را با مدل ۱۴ اولترا از شیائومی مقایسه خواهیم کرد.

مقایسه کامل بهترین گوشی سامسونگ با بهترین گوشی شیائومی

مقایسه بهترین گوشی شیائومی و سامسونگ یکی از داغ‌ترین موضوعات این روزهای دنیای موبایل‌ها است. با توجه به اینکه در بازار داخلی گوشی‌های ۱۴ اولترا و اس ۲۴ اولترا تقریبا در یک بازه قیمتی قرار دارند، این سوال برای خریداران این دو مطرح می‌شود که کدام گوشی ارزش خرید بالاتری دارد و می‌توان روی آن حساب بیشتری باز کرد؟

با توجه به پشتیبانی آپدیت ماژور ۴ ساله شیائومی و ۷ ساله سامسونگ، کدام گزینه انتخاب بهتری است؟ در ادامه این بخش، پاسخ‌های این سوالات را از زوایای مختلف بررسی کرده‌ایم.

پرچم‌دار سامسونگ در سال 2024

مقایسه کیفیت گوشی های سامسونگ و شیائومی

یکی از اولین مواردی که در رابطه با مقایسه بهترین گوشی سامسونگ با بهترین گوشی شیائومی مطرح می‌شد، کیفیت دو گوشی اس ۲۴ اولترا و شیائومی ۱۴ اولترا است. وقتی که دقیق‌تر از همیشه به این دو دقت می‌کنیم، متوجه می‌شویم که سامسونگ و شیائومی تقریبا از هیچ موردی برای افزایش کیفیت محصولات خود دریغ نکرده‌اند. اما باید به این نکته اشاره کنیم که شیائومی ۱۴ اولترا در نسخه چین خود با نسخه گلوبال تفاوت‌هایی دارد و همین تفاوت‌ها می‌توانند مقداری شرایط را تغییر دهند.

در نسخه گلوبال شیائومی ۱۴ اولترا از بدنه آلومینیومی استفاده شده است. در حالی که در نسخه Special این گوشی، بدنه از نوع تیتانیومی با گرید ۵ است! با این حال، در تمام نسخه‌های سامسونگ اس ۲۴ اولترا از بدنه تیتانیومی با گرید ۲ استفاده شده است. به این معنی که از نظر مقاومت و کیفیت، بالاترین امتیاز برای ۱۴ اولترا نسخه Titanium Special Edition، سپس اس ۲۴ اولترا و در نهایت ۱۴ اولترا نسخه گلوبال خواهد بود.

مقایسه کیفیت گوشی های سامسونگ و شیائومی

از نظر مقاومت به‌کار رفته در محافظ‌های شیشه‌ای، در شیائومی ۱۴ اولترا برخلاف نسخه‌های قبلی از Shield Glass اختصاصی این برند استفاده شده است و خبری از Gorilla Glass نیست.

در حالی که در سامسونگ اس ۲۴ اولترا از بالاترین نسخه گوریلا گلس یعنی نسخه Armor استفاده شده است. در بخش پنل پشتی اس ۲۴ اولترا درست مانند پنل اصلی و جلویی آن از گوریلا گلس آرمور استفاده شده است.

برخلاف پرچمدار سامسونگ، در مدل شیائومی ۱۴ اولترا، امکان خرید با دو نوع پنل پشتی وجود دارد. به این معنی که یک نسخه از نوع طرح چرم مصنوعی و دیگری از نوع شیشه‌ای است که پنل شیشه‌ای از همان تکنولوژی شیلد گلس استفاده می‌کند. با این حال، برای هر دو گوشی سامسونگ و شیائومی توصیه می‌کنیم از کاورهای محافظ باکیفیت استفاده کنید.

مقایسه گوشی سامسونگ و شیائومی از نظر نوع طراحی

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مقایسه گوشی سامسونگ و شیائومی اس ۲۴ اولترا و ۱۴ اولترا، طراحی آن‌ها است. وقتی که دقیق‌تر از همیشه به طراحی شیائومی ۱۴ اولترا نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این گوشی از زبان طراحی جدیدی بهره می‌برد که منحصر به فرد است و در مدل‌های قبلی این برند از آن استفاده نشده بود. دوربین‌های این گوشی به صورت دایره‌ای شکل در پشت گوشی قرار گرفته است و در مرکز این دایره نام برند نام‌آشنای Leica دیده می‌شود.

مقایسه گوشی سامسونگ و شیائومی از نظر نوع طراحی

این در حالی است که در گوشی سامسونگ S24 Ultra زبان طراحی بسیار شبیه به نسخه‌های قبلی است. البته داشتن رنگ‌های خاص و کمی ایجاد خلاقیت در طراحی پنل پشتی باعث تمایز آن از نسل‌های قبلی این گوشی شده است.

با بررسی دقیق‌تر این گوشی در پنل جلویی، با یک صفحه‌نمایش تخت مواجه خواهیم شد که برخلاف طراحی‌های قبلی سامسونگ است. این پنل تخت در کنار فریم خوش‌دست تیتانیومی حس خوبی را به شما منتقل خواهد کرد.

وقتی که به پنل اصلی شیائومی ۱۴ اولترا نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که صفحه‌نمایش این گوشی از چهار طرف دارای خمیدگی خاصی است که در مدل‌های دیگر مشابه آن دیده نمی‌شود. این سبک طراحی در کنار طراحی خوش‌دست این گوشی باعث شده است تا با اس ۲۴ اولترا امتیاز مشابهی دریافت کند.

مقایسه گوشی سامسونگ و شیائومی از نظر پردازنده‌‌ها

نوبتی هم که باشد، نوبت به بررسی پردازنده به‌کار رفته در اس ۲۴ اولترا و شیائومی ۱۴ اولترا می‌رسد. در هر دوی این گوشی‌ها از بالاترین نسل پردازنده از برند اسنپ دراگون یعنی اسنپ دراگون ۸ نسل ۳ استفاده شده است. هر دوی این پردازنده‌ها عملکرد کاملا مشابهی دارند.

مقایسه گوشی سامسونگ و شیائومی از نظر پردازنده‌‌ها

پردازنده اسنپ دراگون ۸ نسل ۳ که در مقایسه بهترین گوشی سامسونگ با بهترین گوشی شیائومی به آن‌ها اشاره کردیم، دارای معماری ۴ نانومتری است که در آن از ۸ پردازنده استفاده شده است.

این پردازنده‌ها متشکل از یک Cortex X4 با فرکانس ۳.۳۹ گیگاهرتز، ۳ پردازنده Cortex A720با فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز و ۲ پردازنده Crotex A720 با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز هستند. همچنین پردازنده گرافیکی یا همان GPU به‌کار رفته در این چیپست از نوع Adreno 750 1GHz است.

مقایسه بهترین گوشی سامسونگ با بهترین گوشی شیائومی از نظر نوع صفحه‌ نمایش

در مقایسه بهترین گوشی سامسونگ با بهترین گوشی شیائومی، نوبت به بررسی صفحه‌نمایش به‌کار رفته در دو گوشی اس ۲۴ اولترا و شیائومی ۱۴ اولترا می‌رسد. در گوشی اس ۲۴ اولترا از صفحه‌نمایش Dynamic AMOLED 2X استفاده شده است که از فناوری LTPO پشتیبانی می‌کند، ۱۲۰ هرتزی است، ۲۶۰۰ نیت روشنایی حداکثری دارد و مجهز به HDR10+ است.

اما در مقابل، گوشی ۱۴ اولترا از برند شیائومی صفحه AMOLED و ۶۸ میلیارد رنگی دارد که ۱۲۰ هرتزی است و از HDR10+ پشتیبانی می‌کند. با این حال، این صفحه‌نمایش دارای قابلیت پشتیبانی از Dolby Vision است که به عنوان یک برتری محسوب می‌شود.

اما در رابطه با روشنایی، باید بگوییم که این گوشی در حالت معمولی روشنایی در حدود ۱۰۰۰ نیت دارد؛ اما در حالت بیشترین مقدار، روشنایی آن به ۳۰۰۰ نیت می‌رسد. به این معنی که تقریبا ۲۰۰۰ نیت نور بیشتری را تجربه می‌کنید.

مقایسه صفحه نمایش بهترین گوشی سامسونگ با بهترین گوشی شیائومی

به طور کلی، باید بگوییم که اگر جزئیات بالا و کیفیت عالی صفحه‌نمایش برای شما ارزش دارد، سامسونگ می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد. البته این برتری آن‌چنان محسوس نیست. اما اگر به دنبال روشنایی عالی هستید، شیائومی ۱۴ اولترا گزینه بهتری خواهد بود.

مقایسه بهترین گوشی سامسونگ با بهترین گوشی شیائومی از نظر عکاسی و فیلمبرداری

شاید بتوان عکاسی و فیلم‌برداری را به عنوان مهم‌ترین بخش رقابت و مقایسه بهترین گوشی سامسونگ با بهترین گوشی شیائومی دانست. سامسونگ اس ۲۴ اولترا با عکاسی از ماه توانست قدرت دوربین خود را اثبات کند.

در عین حال، شیائومی با همکاری لایکا و ارائه حالت‌های مختلف عکاسی، توانسته است رقابت را پیچیده‌تر کند. حتی لایکا برای این گوشی به صورت اختصاصی کیت عکاسی معرفی کرده است که با استفاده از آن گوشی شما بسیار شبیه به دوربین‌های لایکا قدیمی می‌شود و حس یک دوربین کلاسیک را تجربه خواهید کرد.

دوربین‌های مورد استفاده در شیائومی ۱۴ اولترا، چهار دوربین هستند که همه کیفیت ۵۰ مگاپیکسلی دارند. این دوربین‌ها، دوربین‌های واید، تله‌فوتو، پریسکوپ و اولترا واید هستند که در کنار سنسور عمق TOF می‌توانند لذت عکاسی را برای شما چند برابر کنند.

این در حالی است که در سامسونگ اس ۲۴ اولترا از چهار دوربین استفاده شده است که دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل، دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسل، دوربین پریسکوپ ۵۰ مگاپیکسل و دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسل کیفیت دارند. دوربین‌های سلفی مورد استفاده در اس ۲۴ اولترا نیز ۱۲ مگاپیکسلی و در ۱۴ اولترا ۳۲ مگاپیکسلی هستند.

مقایسه دوربین بهترین گوشی سامسونگ با بهترین گوشی شیائومی

از نظر فیلم‌برداری، شیائومی ۱۴ اولترا امکان فیلم‌برداری را در کیفیت 8K با دو سرعت ۲۴ و ۳۰ فریم بر ثانیه فراهم می‌کند. در حالی که با کیفیت 4K، علاوه بر این دو سرعت، امکان فیلم‌برداری با ۶۰ و ۱۲۰ فریم را نیز دارید.

در حالت ۱۰۸۰ نیز امکان فیلم‌برداری با سرعت‌های 240، 480، ۹۶۰ و ۱۹۲۰ فریم بر ثانیه نیز برای شما وجود خواهد داشت. همچنین برای فیلم‌برداری با کمک EIS یا همان سنسور تثبیت، کیفیت 4K با سرعت ۶۰ فریم بالاترین سرعت فیلم‌برداری خواهد بود. اما در مقابل، سامسونگ اس ۲۴ اولترا تنها در فیلم‌برداری ۱۰۸۰ با شیائومی فرق دارد و بالاترین سرعت آن ۲۴۰ فریم بر ثانیه است.

مقایسه بهترین گوشی سامسونگ با بهترین گوشی شیائومی از نظر عملکرد اسپیکرها

عملکرد اسپیکر یکی از مهم‌ترین بخش‌های مقایسه بهترین گوشی سامسونگ با بهترین گوشی شیائومی است که باید حتما به آن بپردازیم. از دید کلی، هر دوی گوشی‌های اس ۲۴ اولترا و همین‌طور ۱۴ اولترا دارای اسپیکرهای دوگانه و استریو هستند. از نظر بلندی صدا نیز طبق بررسی‌های GSMArena این گوشی‌ها توانسته‌اند امتیاز مشابهی را دریافت کنند.

بررسی صدای اس ۲۴ اولترا و شیائومی ۱۴ اولترا

مقایسه گوشی شیائومی با سامسونگ از نظر شارژدهی باتری و شارژر

از نظر باتری، یکی از پاشنه آشیل‌های سامسونگ اس ۲۴ اولترا، سرعت شارژ آن است. چه در شیائومی ۱۴ اولترا و چه در سامسونگ اس ۲۴ اولترا، از باتری‌های لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری استفاده شده است.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که در نسخه چینی ۱۴ اولترا، این باتری ظرفیتی معادل ۵۳۰۰ میلی‌آمپر دارد. اما از نظر شارژر، سامسونگ اس ۲۴ اولترا از تنها ۴۵ وات پشتیبانی می‌کند که ۶۵ درصد باتری در مدت ۳۳ دقیقه پر می‌شود. همچنین در جعبه این گوشی نیز خبری از شارژر نیست!

این در حالی است که شیائومی ۱۴ اولترا مجهز به یک شارژر ۹۰ واتی است که ۱۰۰ درصد باتری را در مدت ۳۳ دقیقه شارژ می‌کند و این یک برتری بزرگ برای ۱۴ اولترا نسبت به سامسونگ شناخته می‌شود.

همچنین این گوشی دارای فناوری شارژ وایرلس ۸۰ واتی است که در مدت ۴۶ دقیقه شارژ گوشی را از صفر تا صد پر می‌کند. این در کنار شارژ معکوس ۱۰ واتی توانسته است شیائومی ۱۴ اولترا را به یک پکیج کامل تبدیل کند. چرا که سامسونگ اس ۲۴ اولترا تنها از ۱۵ وات شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کند و شارژ معکوس آن ۴.۵ وات است!

مقایسه بهترین گوشی سامسونگ با بهترین گوشی شیائومی

از نظر کارایی باتری، شیائومی ۱۴ اولترا نسبت به سامسونگ عملکرد نسبتا ضعیف‌تری دارد و می‌تواند تا ۱۱ ساعت و ۲۵ دقیقه کارایی داشته باشد. در حالی که سامسونگ اس ۲۴ اولترا می‌تواند تا ۱۳ ساعت و ۴۹ دقیقه کارایی مفید ارائه دهد!

مقایسه برترین گوشی شیائومی با سامسونگ از نظر حافظه‌های Ram و Rom

شما می‌توانید سامسونگ اس ۲۴ اولترا را در سه نوع با حافظه‌های 256، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت خریداری کنید که همه دارای حافظه Ram 12 گیگابایتی هستند. این در حالی است که شیائومی امکان خرید را با دو حافظه ۱۲ گیگابایت و ۱۶ گیگابایت رم فراهم کرده است! اگر دقیق‌تر توضیح دهیم، حافظه ۲۵۶ گیگابایت این گوشی ۱۲ گیگابایت رم و حافظه‌های ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت آن ۱۶ گیگابایت رم دارند.

حافظه‌های مختلف اس ۲۴ اولترا و شیائومی ۱۴ اولترا

مقایسه بهترین گوشی سامسونگ با بهترین گوشی شیائومی از نظر قیمت

به طور کلی، سامسونگ اس ۲۴ اولترا و شیائومی ۱۴ اولترا در بازه قیمتی بین ۶۰ تا ۷۵ میلیون تومان قرار دارند. متناسب با حافظه‌های Ram و Rom، قیمت این گوشی‌ها متفاوت خواهد بود.

به طور کلی، سامسونگ تقریبا ۵ الی ۷ میلیون تومان گران‌تر از شیائومی است که در این بازه قیمتی، تفاوت زیادی محسوب نمی‌شود. اگر می‌خواهید نهایت لذت را از دوربین ببرید و حافظه Ram بالا برایتان در اولویت قرار دارد، شیائومی ۱۴ اولترا گزینه‌ای مناسب خواهد بود. اما اگر به دنبال خرید یک گوشی جذاب، با پرستیژ و البته با ۷ سال پشتیبانی دریافت آپدیت ماژور هستید، اس ۲۴ اولترا را پیشنهاد می‌کنیم.

از میان بهترین گوشی‌های سامسونگ و شیائومی کدام را انتخاب می‌کنید؟

به طور کلی، در مقایسه گوشی های پرچم‌دار شیائومی و سامسونگ توانمندی این گوشی‌ها از زوایای مختلف بررسی می‌شوند. اگر به دنبال بررسی و مطالعه مقالات بیشتر در این زمینه هستید، خوشحال می‌شویم تک ناک را دنبال کنید.

همچنین در مقایسه میان اس ۲۴ اولترا و شیائومی ۱۴ اولترا، اگر پیشنهاد و توصیه‌ای دارید، حتما نظرتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

نوشته مقایسه بهترین گوشی سامسونگ با بهترین گوشی شیائومی در سال ۲۰۲۴ اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow