موزیلا لوگو قدیمی T-Rex خود را بازطراحی کرد

موزیلا با هدف ایجاد هویت بصری قوی‌تر و متمایزکردن خود از مرورگر فایرفاکس، برند خود را بازطراحی کرده است. لوگو جدید نام کامل Mozilla را همراه با پرچم Mشکل نشان می‌دهد. به‌گزارش تک‌ناک، موزیلا با بازطراحی برند خود، به ریشه‌های Netscape ادای احترام و درعین‌حال هویت بصری جدیدتری برای خود ایجاد کرده است. لوگو جدید […] نوشته موزیلا لوگو قدیمی T-Rex خود را بازطراحی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

۰۵ مهر , ۱۴۰۳ - 03:00
 0  2
موزیلا لوگو قدیمی T-Rex خود را بازطراحی کرد


موزیلا با هدف ایجاد هویت بصری قوی‌تر و متمایزکردن خود از مرورگر فایرفاکس، برند خود را بازطراحی کرده است. لوگو جدید نام کامل Mozilla را همراه با پرچم Mشکل نشان می‌دهد.

به‌گزارش تک‌ناک، موزیلا با بازطراحی برند خود، به ریشه‌های Netscape ادای احترام و درعین‌حال هویت بصری جدیدتری برای خود ایجاد کرده است. لوگو جدید با جایگزینی عبارت «Moz://a» با نام کامل Mozilla و طراحی پرچم M‌شکل، نام این شرکت را به‌صورت ساده و به‌یاد‌ماندنی به‌نمایش می‌گذارد.

پرچم جدید موزیلا نماد «روح فعال‌گرای» این برند است و با مأموریت بنیاد Mozilla در ارتقای پیشرفت و نوآوری و مشارکت در اینترنت همخوانی دارد. این سازمان غیرانتفاعی با انتشار گزارش‌های منظم درباره‌ی حریم خصوصی، به‌عنوان مدافع سرسخت حریم خصوصی کاربران شناخته می‌شود.

امی ببینگتون، رئیس برند Mozilla گفت:

عمداً سیستمی را طراحی کردیم که به‌درستی با نام «از ریشه‌ها تا دولت» (Grassroots to Government) شناخته می‌شود. این نام نشان می‌دهد که می‌خواهیم با طیف گسترده‌ای از مخاطبانمان ازجمله توسعه‌دهندگان، فعالان مدنی، سیاست‌گذاران و کاربران عادی ارتباط برقرار کنیم.

موزیلا با هدف ایجاد هویت بصری قوی‌تر و متمایز کردن خود از مرورگر فایرفاکس، برند خود را بازطراحی کرده است

همان‌طورکه حدس می‌زدیم، نقطه‌ی عجیب روی لوگو پرچم ارجاعی مستقیم به پوستر کلاسیک «هک» تیرانوسور رکس (Tyrannosaurus Rex) است. مارک سورمن، مدیرعامل موزیلا، در مصاحبه با وب‌سایت ورج بیان کرد:

پرچم جدید می‌تواند به‌عنوان نمادی قوی‌تر در سبک هنری ASCII عمل کند و جامعه‌ی Mozilla را بیشتر گرد‌هم آورد.

موزیلا برای این بازطراحی موفق، از همکاری با آژانس جهانی JKR بهره‌مند شده است. موزیلا با معرفی فونت‌های سفارشی Mozilla Semi-Slab و Mozilla Sans و Mozilla Sans Text همراه با پالت رنگی جدیدی شامل سبز و صورتی و نارنجی، به‌دنبال ایجاد هویت بصری منسجم‌تری است. این طراحی جدید جایگزین عناصر طراحی فنی مانند بیت‌مپ‌های دوبعدی و سیم‌کشی‌های سه‌بعدی شده است.

بخش اعظم وب‌سایت موزیلا هنوز از برند قدیمی استفاده می‌کند؛ اما به‌روزرسانی‌های تدریجی در حال انجام است. به‌گفته‌ی بیبینگتون، هدف از این به‌روزرسانی‌ها برجسته‌سازی مجدد Mozilla در ذهن مخاطبان است.

نوشته موزیلا لوگو قدیمی T-Rex خود را بازطراحی کرد اولین بار در تک ناک. پدیدار شد.

واکنش شما چیست؟

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow